گزارش هيئت اداره کننده

دومين گردهمائی سراسری جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران در هانوفر – آلمان

(روزهای ۲۴ تا ۲۶ فوريه ۲۰۰۶)

گزارش هيئت اداره کننده

بيست آوريل ۲۰۰۶

مقدمه: اين گزارش با توجه به نکات ِ متفاوت و مشترک ِ قيد شده در گزارش های کتبی ارسال شده از جانب برخی ازافراد هئيت اداره کننده تدوين شده است که برای اطلاع به عموم ِ همراهان، بطور ِ مشخص می توان گفت رای هيئت اداره کننده در مورد اين گزارش ۲نفر، راضی، دو ممتنع و ۱ رای مخالف. خانم سرور علی محمدی با شکل و نحوه گزارش دهی و همچنين محتوای آن کاملا مخالف هستند.

گزارش:

دومين گردهمائی روز جمعه ۲۴ فوريه با خير مقدم خانم ميهن جزنی از طرف شورای هماهنگی همراه با سخنرانی کوتاه و اشاره ی ايشان به شرائط حساس کنونی – ماجراجوئی اتمی رژيم اسلامی، تشديد سرکوب و خطر حمله ی نظامی به کشورمان ـ افتتا ح شد، وی اظهار اميدواری نمود که گردهمائی بتواند به نيازهای مبارزاتی اين دوره پاسخ گويد. بعد از آن گروه کار پيگيری شورای هماهنگی (۱)موقتا اداره ی جلسه – جهت تصويب آئين نامه يا نظام نامه(۲) و برگذاری انتخابات هيات اداره کننده – را برعهده گرفت. سپس آقای اصغر اسلامی از جانب گروه تدارکات در رابطه با ملاحظات مربوط به سه روز گردهم آيی توضيحاتی دادند. با تصويب آئين نامه (نظام نامه) و انتخاب هيئت اداره کننده که کمی با مشکل مواجه شد(۳) (سه خانم و سه آقا از همراهان در دو ترکيب سه نفره قرار شد در اين سه روز اداره ی جلسه را عهده دار شوند) (۴) گردهمائی با يک دقيقه سکوت به ياد جانباختگان راه آزادی و استقلال ايران کار سه روزه ی خود را آغاز کرد که ابتدا به اولين دستور کار – ارزيابی از عملکرد شورای هماهنگی طی يکسال و نيم گذشته – پرداخت. با آغاز اولين دستور کار، مشکل اصلی گردهم آيی نيز خود را به اين معنی نشان داد که تدارک ناکافی فکری در زمينه ی مباحثات دراين سه روزگردهم آيی و در اين بخش وجود دارد.

به منظور شروع بحث و گفتگو در مورد کارکرد يکسال و نيم شورا و ارزيابی آن وبا توجه به فقدان کتبی گزارش ِعملکرد يکسال و نيم مورد ِ اجماع ِ شورای هماهنگی ومشخص نبودن هدف از برخورد به کارنامه ی يکسال و نيم گذشته در اين نشست از طرف ِ شورای هماهنگی، قرار بود فقط جمعبندی فعاليتهای يکسال و نيم همراهان که توسط آقای عباس عاقلی زاده تهيه و در اختيار اعضای شورا قرار گرفته بود توسط ايشان و آقای جلال شالگونی ازاعضای گروه پيگيری و شورای هماهنگی به اجلاس ارائه شود که آقای شا لگونی گزارش ِعينی از موقعيت و امکانات ج- د- ل را با ذکر اين موضوع که شورای هماهنگی تا آخرين جلسه خود نتوانست در ارائه يک گزارش به همراهان به توافق برسد و اين امر به گروه کار پيگيری واگذارشد که عملا اين گروه هم در ارائه گزارش به توافق نرسيدند، از طرف خود ارائه داد، که نمی توانست جايگزين ِ گزارش و کل ِ ارزيابی عملکرد شورای هماهنگی با تنوعات بينشی موجود در آن بشود، دور های بحث و گفتگو در اين بخش از برنامه از جانب افراد در شورای هماهنگی و همراهان هم نتوانست کمکی به پيشرفت مباحثات و رسيدن به يک اجماع عمومی در رابطه با ارزيابی کارنامه ی شورای هماهنگی وچگونگی حل اين معضل بکند.از يک جانب مشغول شدن اعضای شورا با بن بستی که درطی يکسال و نيم به آن دچار شده بودند واز طرف ديگر کمبود وقت و فراهم نکردن و ندادنِ ِ طرح و يا ابتکاری از جانب ِ افراد شورای هماهنگی و گروه کار پيگيری به گرد هم آيی برای پيدا کردن راه حل اين معضل می تواند يکی از دلايلی باشد که پيشنهاد ِ انتخاب کميسيونی برای ارائه ی جمعبندی اين مباحثات و ريشه يابی علل عدم تحقق اهداف و مصوبات گردهمائی اول در پاريس در اين فرصت زمانی کم از پشتيبانی اکثريت حاضرين برخوردار نشود و اين مبحث همچنان باز بماند.

بحث و گفتگوهای رد و بدل شده در اين قسمت از برنامه در دومين گرد همآيی از جانب همراهان و اعضای شورا بيشتر حول مسائل زير صورت گرفت:

ـ عدم تفاهم بين اعضای شورا و يا ناهمانگی موجود بين اين جمع

ـ کمبود شيوه های تحمل ديگری يا مدارا با ديگری (فقدان ِشيوه های دمکراتيک) در رفتار و اخلاق در رابطه با مسائل ِ مورد مشاجره

ـ اشکال در نحوه ی تصميم گيری در شورا

ـ نداشتن طرح و يا نقشه ی کار برای تاثير گذاری سياسی از جانب جمع شورا ی هماهنگی

ـ تاکيد بر ابتکارات و ايده های همراهان و ساماندهی شرکت هرچه بيشتر همراهان در اين حرکت و اين که چگونه می توان از ظرفيت ها و توانايی های موجود در اين حرکت بهره جست بدون اين که انسان هاو جنبش به مثابه ی ابزار مورد استفاده قرار گيرند، کاری که در اين مدت از عهده ی شورا بر نيامد

ـ کمبود درک مکانيزم های جنبش و در اين رابطه روشن نبودن مفهوم جنبش به مثابه ی توافق عمومی در ميان اعضای شورا

ـ ادغام ِ ايده ی نوين جنبش با افرادی که تصوری کهنه و قديمی از جنبش دارند

روز اول گردهمآيی با گزارش آقای شهرام قنبری هماهنگ کننده ی گروه کار ساختار پايان يافت. متن کامل اين گزارش بر روی سايت صدای ما موجود است. به علت کمبود وقت، دور دوم ادامه ی بحث ساختار و انتخاب کميسيون ساختار و شروع کار اين کميسيون انجام نگرفت وبه روز دوم منتقل شد. در پايان اجلاس طبق برنامه ی تدارک شده برای اين شب همه ی شرکت کنندگان به فراخوان حمايت از کارگران شرکت واحد پيوستند.

روز دوم جلسه با تاخير يک ساعت و با گزارشی حول طرح ديگری از ساختار، توسط آقای بهمن امينی يکی از امضا کنندگان طرح دونفری (آذرنوش ـ امينی) آغاز شد. در اين گرد هم آيی دو طرح ِ ساختار به نشست ارائه شده بود: يکی از طرف کمسيون ساختار(هشت نفر)(۵) و ديگری با امضا ی آقايان بهمن امينی و رسول آذرنوش. متن کامل اين دو ساختار بر روی سايت صدای ما قسمت اسناد موجود می باشد.

بعد از آن همراهان در رابطه با ساختار و مسائل ديگر صحبت کردند که چکيده ی نکاتی که در اين دور ِ بحث و گفتگو در اين قسمت از برنامه بيان شده در پايين به آن اشاره شده:

ـ نقش ساختار در ناموفق بودن اين حرکت و اين که ساختار بر واقعيت وجودی اين حرکت منطبق نبود

ـ اهميت نشان دادن وجود تنوع های بينش سياسی در ساختار اين حرکت

ـ قبول نداشتن هر دو طرح ساختار

ـ بطور کلی هر سندی می بايستی دوماه و نيم قبل از نسشت همگانی ارائه شود تا زمان کافی برای بحث و گفتگو باشد، زمانی که اين کار صورت نگرفته است و ده روز قبل از نشست اين متن منتشر شده است، انتظار نمی بايستی داشت که با سيستم رای گيری به حل جامع و رفع مشکلات در اين اسناد و يا سند ساختار برسيم

ـ ترکيب تنوع و چندگانگی در ساختار می بايستی به گونه ای باشد که زمينه ی تفاهم را فراهم آورد

ـ چگونگی حل رابطه ی سازمان های سياسی در ساختار اين حرکت

ـ نوع نگاه جنبشی به اين حرکت و تاثير آن در ساختار مهم می باشد

ـ اشاره به اين که چرا شعار های استقلال و آزادی و پرچم سه رنگ ايران در اينجا به چشم نمی خورد که در رابطه با شعار های استقلال و آزادی گفته شد که در اينجا همان فراخوان همراه با شعار ها ی آزادی و استقلال که روی سايت صدای ما می باشد از طريق اسلايد روی پرده می باشد در مورد پرچم ايران و يا آرم ديگر برای اين جنبش از جانب هئيت اداره کننده پاسخ داده شد که به اين امر فکر نشده است (عليرغم اين که از جانب يکی از همراهان در اين رابطه ايده های جالبی برای تصويب در اين گردهمايی از طريق ايمل ارائه شده بود)

در رابطه با چگونگی انتخاب افراد و ظوابط انتخاب در کميسيون ساختار و کار کرد اين افراد در کميسيون سوالاتی مطرح شد:

ـ در رابطه با ضوابط پيشنهاد شد که افراد در کميسيون مرکب از پيشنهاد دهندگان يا نماينده ای از کسانی که هم نظر هستند و يا نظراتی در مورد ساختاردارند تشکيل شود

ـ سوال شد آيا افرادی که برای کميسيون ساختارخود را کانديدا می کنند می بايستی از قبل در اين مباحث شرکت فعال داشته باشندو يا هر فردی می تواند در نشست ها اعلام علاقه مندی و کانديداتوری برای شرکت در کميسيون ساختار بکند؟ آيا افراد شورای هماهنگی در گردهم آيی می توانند خود را برای شرکت در کميسيونهايی که از قبل گروه ِ کار در مورد آن ساخته شده است کانديدا بکنند؟

ـ پيشنهاد شد که افرادی که درگردهم آيی ها مايل می باشند در کميسيون ساختار و يا هر کميسيون ديگری (که بطور دائم موجود می باشند) کانديدا بدهند و يا کانديدا شوند و در آن شرکت فعال داشته باشند بهتر می باشد در آينده فعاليت خودشان را در اين کميسيون ها ادامه دهند.

ـ سوال شد آيا افراد در کميسيون می بايستی برروی بحث ها و نکاتی که همراهان امروز درگردهم آيی پيشنهاد کرده اند، کار کنند و يا نه مسير کار را در کميسيون خود ِافراد انتخاب شده تعيين می کنند؟

در اين روز همزمان با نشست کميسيون ساختار(۶)، طبق برنامه می بايستی مباحثات مربوط به قرارها آغاز شود ولی از آنجائيکه برای اين قسمت از برنامه که قرار بود حداقل از دوماه قبل پيشنهاد هايی به گرد هم آيی عرضه شود هيچ قراری نه از جانب شورای هماهنگی و نه از جانب همراهان به گردهم آيی ارائه نشده بود و در ضمن طرح و ايده ی آن هم نبود که در گردهم آيی از طريق ِ هيئت اداره کننده از جمع حاضر درخواست ايده برای اين امربشود، اين بخش از برنامه به تهيه وتنظيم قطعنامه ها تبديل شد. پس از چند دور بحث، يک کميسيون برای تکميل و تدوين نهائی قطعنامه ها تشکيل گرديد(۷) و بدين ترتيب اجلاس روز دوم ساعت ۱۸ بعد از ظهر بدون ِ نام نويسی نامزد های انتخاباتی در شورای هماهنگی و با قرائت پيام ها، به کار خود پايان داد.

متن نهايی قطعنامه ها ی تصويب شده در گردهم آيی و پيامهائی که از جانب تعدادی از سازمانهای سياسی و تشکلهای دمکراتيک يا به گردهمائی ارسال و يا از جانب ِ بعضی از آن ها در نشست خوانده شده بود در سايت صدای ما درج شده است

کميته ی تدارکات ِ گردهمائی جشنی را برای شب دوم برنامه ريزی کرده بود که تماما با همکاری هنرمندان ايرانی و آلمانی ساکن هانوفربود. اين جشن با استقبال تعداد زيادی از هموطنان ساکن هانوفر تا پاسی از شب ادامه داشت.

روز سوم با تاخير يک ساعت و نيم تا دو ساعت به علت ناتمام ماندن ِ کار های تکنيکی کميسيون ساختار (تايپ فرمول بندی ها ی جديد بعضی از بندها) برای استفاده از وقت تا مهيا شدن ِ گزارش کميسييون ساختار گردهمائی کار خود را با يک همه پرسی از همراهان در باره ی تصور و تعريف آن ها از شورای هماهنگی شروع کرد. سپس ساعت ۱۲ گزارشی کوتاه از کميسيون ساختار توسط آقای درويش پور، مخبر و منشی اين کميسيون در گرد همآيی به حضار داده شد.

در اين روز طبق برنامه می بايست انتخابات افراد در شورای هماهنگی، گزارش کميسيون قرارها و تصويب قرار ها و گزارش کميسيون کارنامه ی يک سال و نيم(اين کميسيون هاتشکيل نشد) و تصويب قرار ها ی پيشنهادی انجام گيرد که هم به علت به تعويق افتادن ِ گزارش کميسيون ساختار به روز سوم و تاخير گزارش در آن روز، و هم صرف نظر کردن از دو کميسيون نام برده ی بالا و تشکيل يک کميسيون قطعنامه، تغييراتی در برنامه به اين ترتيب ايجاد شد که ابتدا گزارش کميسيون ساختار و تصويب ساختار وسپس انتخابات(شورای هماهنگی) صورت گرفت. برای تصويب سند ساختار قرار بر اين شد كه هر بند مجزا مورد بحث قرار گرفته و سپس به رای گذاشته شود.

بدليل کمبود وقت و فشرده گی مطالب موجود در ساختار و شيوه ی پيشبرد ِ کار ِ تصويب ِ ساختار در جمع بزرگ گردهمآيی، فقط به بندهای اول تا هفتم يعنی تا بخش وظايف شورای هماهنگی پرداخته شد که برای ادامه ی کار گردهم آيی و انتخاب افراد در شورای هماهنگی، کليت ساختار به رای گذاشته شد که به تصويب جمع حاضر در گردهم آيی رسيد. در بعضی از بندها از جانب جمع تغييرات و پيشنهاد هايی داده شد که در سند نهايی ساختاربه آن ها اشاره می شود(۸).

برای تعيين تعداد افراد در شورای هماهنگی که در گردهم آيی انتخاب می شوند، تعداد ۱۲ نفر و ۸ نفر و ۶ نفر برای رای گيری پيشنهاد شد که تعداد ۱۲ نفر و ۸ نفر با ۲۱ رای مساوی مواجه شدند و تعداد ۶نفربا ۱۱ رای.

شيوه ی کانديداتوری در گردهم آيی برای شورای هماهنگی بدين صورت بود که ليستی نوشته شد و سپس از افراد پرسيده شد آيا با کانديداتوری خود موافق هستند و يا نه که در صورت موافق نبودن، فرد از جانب جمع و يا برای جواب ِ مثبت به درخواست جمع کانديدا می شد. بدين طريق ليستی ۱۲ نفره تهيه شد و برای آن که رقابتی در اخذ آراءباشد قرار شد هر کس فقط به ۸ نفر ۴زن و۴ مرد رای بدهد. ولی در پايان کار شمارش که توسط يک گروه ۵نفری داوطلب صورت گرفت ده نفر برای شورای هماهنگی انتخاب شدند. ۵نفر زن و ۵ نفر مرد.

پس از برگزاری انتخابات افراد در شورای هماهنگی ودر حين شمارش آراء، قطعنامه ها قرائت شد که توسط شرکت کنند گان تائيد گرديد.متن کامل اين قطعنامه ها بر روی سايت صدای ما موجود می باشد که عبارتند از:

ـ قطعنامه در رابطه با ” اعمال خشونت خانگی هرگز امری خصوصی محسوب نميشود”

ـ قطعنامه درباره ی بحران هسته ای

ـ قطعنامه در باره سرکوب و دستگيری کارگران وکارکنان شرکت واحداتوبوس رانی تهران وحومه که توسط کميسيون قطعنامه هاارائه شده بود

درپايان يک پيشنهاد کتبی به شورای هماهنگی داده شدکه در آينده تنها فقط به مسائل سياسی توجه نشودبلکه درمسائل مربوط به محيط زيست –حفظ آتار تاريخی –فرهنگ وهنر –مبارزه بابيماری های صعب العلاج چون ايدز وغيره نيز توجه لا زم به عمل آيد.

ـ پيشنهاد ديگرراجع به چاره انديشی برای مشارکت فعال همراهان جديد در اينترنت بود

هزينه ی اين گردهم آيی شامل ۱۱۲۳۸.۳۶ يورو به ابتکار واز طريق همراهان جنبش درهانور به نام تجمع برای جمهوری، آزادی و عدالت اجتماعی (تبجا) ـ جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران تامين شده بود.(۹)

در اين گرد همائی از کشور های ايالات متحده آمريکا –اطريش –آلمان –انگليس –بلژيک –دانمارک –سوئد – سوئيس –فرانسه – کانادا وهلند همراهان وعلاقه مندانی شرکت کرده بودند که متاسفانه گروه کار تدارک گردهم آيی نتوانست آمار دقيقی از نسبت شرکت کنندگان در مناطق مختلف در اختيار هيئت اداره کننده قرار بدهد.

کل شرکت کنندگان درگردهمائی ۱۳۰ نفربودو از طريق پالتالک حدود ۱۸۰ نفر سه روز برنامه ها را تعقيب کردند. لازم به تذکر است که تعداد شرکت کنندگان در اين سه روز ثابت نبود.

در روز سوم در کل رای گيری ها تعداد۶۸ نفر شرکت کردند.

اسامی اعضای شورای هماهنگی منتخب گردهمائی به ترتيب رای آورده شده عبارتند از:

خانمها نسترن امجدی، سيمين افشار، زری عرفانی، ليلا اصلان و مرجان انصاري

آقايان اصغر اسلامی، جلال شالگونی،عباس عاقلی زاده، مهرداد درويش پور، شهاب فيضی

يادداشت ها

۱ـ اعضای گروه پيگيری خانمها مهشيد راستی سرور علی محمدی آقايان عباس عاقلی زاده جلال شالگونی بودند. هماهنگ کننده گروه پيگيری آقای رضا اکرمی بدليل بيماری در جلسه حضور نداشت

۲ ـ در اين متن با تذکری که درگرد هم آيی مبنی بر اينکه از نظر حقوقی آئين نامه اصطلاحی است که به غلط رايج شده و برای اداره جلسه نظام نامه صحيح است،از دو مقوله ی آئين نامه و يا نظام نامه استفاده شده زيرا هردو مقوله در فرهنگ لغت فارسی (فرهنگ عميد) به يک معنی آورده است با اين تذکرکه نظام نامه لغت ِ قديمی آئين نامه می باشد

۳ ـ از آنجائيکه هيئت اداره کننده ی گردهم آيی طبق آئين نامه (نظام نامه) و با توافق همگی منتخب مستقيم همراهان ِ شرکت کننده در گردهم آيی می باشند، بدليل شرکت تعداد اندکی اززنان ودر نتيجه کمبود داوطلبين ِکانديداتور زن در اجلاس، عملا انتحابات در اين مرحله دچار مشکل شده بود

۴ـ خانم ها سرور علی محمدی، ميهن جزنی، گيتی سلامی از آقايان عباس عاقلی زاده،جلال شالگونی و بيژن محمودی. اين هيئت با ۴۴ رای موافق ۲ رای عدم شرکت ۲ رای مخالف از کل ۵۰ نفر شرکت کننده به تصويب رسيد. لازم به تذکر است که خانم ميهن جزنی از روز دوم با اعلام اينکه ناخوش هستند نتوانستند همراه هيئت اداره کننده باشند

۵ـ اعضای اين کميسيون هشت نفره عبارتند از مهدی ابراهيم زاده، اصغر اسلامی، مهران پاينده،، عباس عاقلی زاده، سرورعلی محمدی، شهرام قنبری، ناصر مهاجر، شيدان وثيق

۶– اعضای کميسيون ساختار در گردهم آيی عبارتند از مهدی ابراهيم زاده، اصغر اسلامی، بهمن امينی، مهرداد درويش پور، احسان دهکردی، گيتی سلامی، جلال شالگونی، فرهنگ قاسمی، هدايت اله متين دفتري

۷ـ اعضای اين کمسيون. خانمها نسترن امجدی، مرجان انصاری، ناهيد جعفرپور، ندا فرخ، منيره کاظمی آقايان فريدون احمدی، ناصر پاکدامن، حيدر تبريزی، منوچهر تقوی بيات،اکبرسيف، شهرام قنبری، شهاب فيضی، هوشنگ کشاورزصدر،و همچنين آقای فرزين بخاطر تخصصشان در امر انرژی اتمی بنا به تقاضای جمع بعنوان مشاور به کمسيون پيوستند

۸ـ در اينجا فقط به ذکر کوتاهی ازبحث ها و سوالات و تصويب های بندها درگردهم آيی اشاره می شود: بند يک نام: جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران با ۴۹ رای موافق ۱ ممتنع و ۸ رای عدم شرکت به تصويب رسيد جمع کل ۵۸

ـ بند۲ از جانب يک همراه پيشنهاد شد که مقوله عدالت اجتماعی اضافه شود (… بر مبنای عدالت اجتماعی در ايران مبارزه ميکند) ۳۸ رای موافق و ۱۷ رای مخالف جمع کل ۵۵ ـ بند ۳ با ۶۰ درصد به تصويب رسيد.

بند ۴ ـ با ۵۱ رای به تصويب رسيد

بند ۵ ـ ۴۲ رای موافق، ۱۸ رای مخالف، ۴ رای ممتنع و عدم شرکت ۴ رای را به خود اختصاص داد جمع کل ۶۸. پيشنهاد شد که به گروه های کار داوطلبانه هم اشاره شود يعنی با اين فرمولبندی ” گروه های کار که بگونه ای داوطلبانه (اضافه شود) از افراد داوطلب….

اين بند و بند ۶ از موارد مورد اختلاف بود که مباحثی با خود داشت از جمله اشاره به عدم صراحت در باره گروه های کار موازی و اين که آيا اين گروه ها می خواهند کار نظری کنند و يا اقدام عملی در برنامه کارشان است. آيا اين بند حضور احزاب و سازمانها را در درون اين جنبش می خواهد به رسميت بشناسد و يا فراکيسون هايی که هنوز اثری از آنها در اين حرکت ديده نمی شود. هدف از آوردن اين دو بند بطور روشن و واضح چيست؟

در مورد فراکسيون هااين پرسش ها مطرح بودند که: آيا فراکسيون با شکل جنبشی ما همخوانی دارد يا با ساختار احزاب همخوان تر است و آيا فراکسيونهائی در جمع ما موجود ند که خواهان رسميت يافتن هستند و اين فرصت به آنها داده نشده است؟ يا اينکه قرار است چنين فراکسيون هائی با ابتکار شورای هماهنگی شکل گرفته و رسميت يابند. فراکسيون ها که در قا لب گرايشات نظری ميخواهند فعاليت کنندآيا تابع نظرات جمع هستند يا با ايده فراکسيونی خود ميخواهند عمل کنند؟

ـ بند ۶ قرار شد در دوقسمت رای گيری شود تغييرات: همراهان هم نظر می توانند در گرايشهای سياسی نظری گوناگون برپايه ی سند جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران، خود را متشکل نموده و به عنوان جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران به تبليغ علنی نظرات خود بپرازند.

گرايش های سياسی ـ نظری بر پايه ی تجمع افراد شکل می گيرد (جمله ی” می توانند نماينده ای به شورا ی هماهنگی ارسال کنند”، حذف شد.) بند ۶: موافق ۴۳ رای ـ مخالف ۱۲ رای ـ ممتنع ۵ رای و عدم شرکت در رای ۱۱نفر جمع کل ۷۱

تا سر بند ۷ بعد برای کليت ساختاررای گيری شد ۴۱ نفر موافق ـ يک نفر مخالف و ۴ نفر ممتنع در رای گيری ۱۰ نفر شرکت نکردند جمع کل ۵۶

پيشنهاد الف از اکثريت آرا برخوردار شد، پيشنهاد ب بند ِ ۷، ۴ نفر موافق،مخالف ۱۰ نفر و ممتنع ۶ نفر ـ از پيشنهاد ج صرف نظر شد. به علت کمبود وقت در مورد بند ۷ بحث و گفتگوی کافی انجام نگرفت. در رابطه با نگاه به شورای هماهنگی نظرات ِ متفاوتی وجود دارد

لازم به تذکر است که جمع کل رای ها ی داده شده به بند ها ی سند ساختار با تعداد کل افراد اعلام شده در هنگام رای گيری ناهم خوانی دارد که ناموزونی و نوسان در تعداد دقيق کل شرکت کنندگان را نشان می دهد. اين ناموزونی و يا نوسان بين ۵۵ تا ۷۱ نفر می باشد که منطبق با تعداد اعلام شده ی ۶۸ نفر نمی باشد. برای صحت و درستی اين شمارش ها فيلم ها نتوانست کمکی بکند و ضبط نواری هم موجود نيست که به آن مراجعه شود. از اين بابت هئيت اداره کننده و کميته ی تدارکات پوزش می خواهد.

مخارج سمینار:

مخارج غذا و نوشابه: 4458.51 یورو

خرید وسائل مختلف: 898.35

گروه هنری: 900.00

کرایه سالن: 2389.65

هزینه سازماندهی: 1560.00

رزرو جای خواب در خانه جوانان: 1031.85

جمع: 11238.36 یورو

دریافتی:

ورودیه برای سمینار: 4040.00 یورو

ورودیه شب هنری: 404.00

نوشابه و غذا در شب هنری: 910.00

دریافتی برای خواب در خانه جوانان: 600.00

جمع: 5954.00 یورو

کمبود: 5284.36 یورو

نحوه تامین کمبود مخارج:

تقاضای کمک از مجتمع های آموزشی هانوفر و نیدرزاکسن: 2180.00

تجمع برای جمهوری، آزادی و عدالت اجتماعی(تبجا)/جمهوری خواهان دمکرات و لائیک – هانوفر: 3104.36

هئيت اداره کننده

با پوزش از تاخير در ارسال گزارش گرد هم آيی