پیام هشت گروه سیاسی ایرانی به سومین گردهمایی سراسری جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران

سومین گردهمایی سراسری جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران در بروکسل در سپتامبر 2008 نه تنها با استقبال افکار عمومی، رسانه ها و احزاب پارلمانی اروپا روبرو گشت، بلکه هشت جریان جمهوری خواه ایرانی نیز برای آن پیام ارسال کردند. پيام جمعيت دفاع از جبهه جمهوری و دمكراسی در ايران- بلژيك به گردهمایی پیشتر در سایت های اینترنتی منتشر شده است. آن چه در زیر می آید پیام اتحاد جمهوری خواهان ايران ، حزب دمکرات کردستان، سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران، سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور، سازمان فدائيان خلق ايران – اکثريت، شورای موقت سوسياليست‌های چپ ايران، مجامع اسلامی ایرانیان به گردهمایی سوم است که به ترتیب الفبا آمده است.

پيام هيئت سیاسی – اجرائی اتحاد جمهوری خواهان ايران

به سومین گردهمائی جمهوریخواهان دمکرات و لائیک

دوستان گرامی،

برگزاری سومین گردهمائی جمهوریخواهان دمکرات و لائیک را به شما تبریک می گوئیم . و برای کنگره شما در تامین اهداف آن آرزوی موفقیت می کنیم.

گردهمائی شما در شرائطی برگزار می شود که کشور ما از یک سو در عرصه بین المللی به طرز بی سابقه ای منزوی شده است. برای اولین در تاریخ سامان ملل، مورد تحریم اقتصادی قرار گرفته، تاکنون سه قطعنامه در این زمینه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است و هم چنان بحث فشار های بیشتر اقتصادی ادامه دارد و خطر حمله نظامی و جنگ منتفی نشده و از سوی دیگر، هم چنان حکومت سرکوب و زندان بر کشور ما ادامه دارد. در دو سال اخیر اعمال فشار بر نهادهای مدنی جامعه و آزادی های اولیه مردم ابعاد گسترده تری یافت

در چنين شرايطی نيروهای مدافع منافع حقوق اساسی مردم ایران با وظايف مهمی مواجه اند. مقابله با سیاست های حکومت در سطح ملی و بین المللی و تلاش برای خلاصی از وضعیت کنونی، وظايف سنگينی را در برابر آن ها قرار می دهد.

دوستان عزیز

در این شرائط که منافع ملی کشور ما از هر سو در معرض خطر است و دولت جمهوری اسلامی توان خروج از این بحران را ندارد، نیروهای جمهوری خواه ایران می توانند در تلاش برای استیفای حقوق اساسی مردم در تمامی عرصه ها، در بنیان جامعه ای آزاد و مبتنی بر اراده آزاد مردم نقش مهمی ایفا کنند.

جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگری نيازمند نیروهائی است که بتوانند تلاش جمعی مردم ایران در تامین دمکراسی و حقوق بشر را تقویت نموده و بتوانند چشم انداز‌های نوينی را در برابر آن بگشايند و راه برون رفت از بحران‌ها و دشواري‌های موجود را در برابر آن ها هموار سازند. ما عمیقا اعتقاد داریم که نیروهای جمهوریخواه سکولار ایران توانائی و امکان تبدیل شدن به چنین نیروئی را دارند. ما باید اراده برای این انجام این کار بزرگ را در صفوف خود تقویت کنیم.

دوستان گرامی

نیروی اجتماعی معتقد به دمکراسی و سکولاریسم در ایران گسترده و قدرتمند است. بخش بزرگی از برجسته ترین مدیران و اندیشمندان ایران به این نیرو تعلق دارند. جامعه ایران نیازمند آنست که این نیرو بتواند جایگاه شایسته خود را در عرصه سیاست گذاری بر عهده گیرد. ما باید بتوانیم از لاک خود درآمده و با تلاش در جهت ارائه يک گفتمان و چهره و سیاست بدیل جمهوری خواه در این زمنیه نقش ایفا کنیم. گوناگونی نیروهای جمهوری خواه کشور نیاید مانع ایجاد یک نیروی متحد و موثر جمهوریخواه در سطح کشور باشد

دوستان عزيز دست همه شما را بگرمی می فشاريم و برای گردهم آئی شما آرزوی موفقيت داريم

هيات سیاسی – اجرايی

اتحاد جمهوری خواهان ايران

۲۹ شهریور ۱۳۸۷

۱۹ سپتامبر ۲۰۰۸

پیام حزب دمکرات کردستان- کمیته‌ی خارج از کشور

به سومین گردهمایی جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران در بلژیک

‌بدون تردید بحرانی‌ که ایران در آن قرارگرفته‌، ما را بیش از پیش بر آن ‌می‌دارد که با دست در دست هم گذاشتن و تقویت نیروی خود، میزان خطرات ناخواسته‌ را کمتر کرده و بعنوان عاملی اساسی در پروسه‌ی آزادی ایران و بنیان نهادن سیستمی دمکراتیک و پلورال بر اساس اتحاد داوطلبانه ملیتهای ایران و نقاط مشترکشان گامهایی جدی و عملی در جهت تحکیم خود و براندازی رژیم برداریم.

حزب دمکرات کردستان با سابقه‌‌ی طولانی خود در راهمبارزه برای تحقق آزادی، دمکراسی و فدرا لیزم در ایران و احقاق حقوق ملی کردها و سایر ملل ایران، چنین گردهمایی‌ای را به فال نیک‌گرفته و پیشاپیش این اقدام مهم را به جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران تبریک گفته وبرایتان آرزوی موفقیت میکنیم.

دوستان مبارز

حزب دمکرات کردستان باتوجه‌ به‌ تغیرات سریع جهانی و تغیر و تحولات منطقه‌ای ، جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران و همه‌ی اپوزیسیون ایرانی را به همکاری و همیاری هرچه‌ بیشتر در جهت نجات مردم ایران از ستم واستبداد مذهبی، ملی و انسانی فرامیخواند. دستگیریهای گسترده‌ی اخیر در سراسر ایران و بویژه کردستان، حکمهای اعدامی صادر شده، سرکوب مخالفین و جلوگیری از بروز نارضایتی‌ها حتی در شکل نافرمانی مدنی و غیره همراه با تنشهای بین‌المللی و جایگاه لرزان دولت ایران در میان کشورهای دیگر، همگی دال بر این است که جمهوری اسلامی ایران در بحرانی بحرانی شدید بسر میبرد و با توسل به شیادیها و ترفندهای گوناگون سعی در ازدیاد طول عمرخود دارد. ولی متاسفانه جای خالی اپوزیسیونی فعال و هماهنگ ایرانی محسوس و همین خلاء ناشی از عدم حضور مبارزان ضد رژیم جمهوری اسلامی میدان را برای تاخت و تازهای رژیم مرتجع حاکم بر ایران باز کرده و از راههای گوناگون و با بی‌پروایی تام سرگرم پراکتیزه‌کردن پروژه‌های شوم و ضد انسانی خود در تمام نقاط ایران است.

کردستان بعنوان یکی از سنگرهای آزادی‌خواهی در ایران و حزب دمکرات کردستان بیش از پیش آماج حملات نطام جمهوری اسلامی ایران قرارگرفته‌است. تعقیب و دستگیری دانشجویان و فعالان مدنی، احکام اعدام صادره برای فعالان کرد، لشکرکشی رژیم آخوندی به نقاط مرزی و بر نامه های ضد بشری‌ای همچون توزیع عامدانه مواد مخدر، ایدز، بیکاری، رواج فحشاء و دهها مشکل و معضل دست‌ساخته جمهوری اسلامی بر ضد مردم شریف ایران همه‌ی ما را برآن میدارد که بطور جدی و در جهت جمع اوریتوان و نیروی خود برای تشکیل و تقویت جبهه‌ی متحد مبارزه علیه رژیم غیر انسانی جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

باری دیگر تشکیل این همایش را به جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران تبریک گفته و آرزوی توفیق و سربلندی این جنبش را خواهانیم.

سربلند و پیروز باد مبارزات حق طلبانه ملتهای ایران

حزب دمکرات کردستان- کمیته‌ی خارج از کشور

پيام کميته مرکزي سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران

به سومين گردهمايي سراسري «جنبش جمهوريخواهان دموکرات و لائيک ايران»


دوستان گرامي
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران درودهاي گرم و صميمانه خود را به مناسبت برگزاري سومين نشست «جنبش جمهوري‌خواهان دموکرات و لائيک ايران» ابراز مي‌دارد و موفقيت هرچه بيشتر در تصميم‌گيري‌ها و تدوين برنامه و سياست‌هاي آتي شما را آرزو دارد.

دوستان گرامي
نشست شما در شرايطي حساس و در نابساماني اوضاع ايران، بحران داخلي و تهديدها و خطرات خارجي برگزار مي‌شود. سياست‌هاي رژيم جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و بحران سازي‌هاي داخلي و خارجي آن، نتايج ويرانگر خود را در تحميل خفقان و سرکوب و فشارهاي سنگين ناشي از گراني و تورم فزاينده بر مردم و در ايجاد اختلالات و عوارض اجتماعي و رواني جامعه، هر روز بيشتر نشان مي‌دهد. اقشار و طبقات پائيني و مياني جامعه، کارگران، معلمان، تهيدستان، زنان و جوانان، قربانيان اصلي اين سياست‌اند.

در عين حال، استمرار و گسترش جنبش‌هاي اجتماعي در عرصه‌هاي گوناگون، به رغم همه سرکوب‌ها و همه‌گونه تمهيدات اختناق‌آور رژيم، ادامه يافته است. هرچند که فعالان آن بازهم متحمل صدمات سنگين اعدام، حبس و شکنجه، اخراج و محروميت افزونتر مي‌شوند.

تلاش‌ها و پيکارهاي کارگران و زحمتکشان در برابر تعرض بي‌وقفه رژيم و سرمايه‌داران، همچنان ادامه دارد. جنبش دانشجويي ايران، با تحمل فشار طاقت فرساي رژيم، مبارزه خود را پي مي‌گيرد و تشکل‌ها و نشريات دانشجويي به مقاومت و مبارزه‌‌شان ادامه مي‌دهند. جنبش مقاومت و مبارزه زنان ايران که همچنان پايدارترين جنبش‌هاي اجتماعي و فرهنگي دوره حاکميت رژيم اسلامي به حساب مي‌آيد، در اين دوره نيز براي پاسداري و مطالبه حقوق انساني و پايه‌اي زنان جامعه ما از پاي نايستاده است.
اعتراضات و تظاهرات جمعي و توده‌اي عليه تبعيضات، تضييقات و سلب حقوق مليتهاي ساکن ايران به اشکال مختلف، ادامه دارد. دانشگاهيان، وکلا و حقوقدانان، نويسندگان و روزنامه‌نگاران، هنرمندان و فعالان فرهنگي و اجتماعي، به مقابله با سدهاي سانسور و خفقان برخاسته و صداهاي اعتراض، افشاگري و خواستهاي آزاديخواهانه و عدالت طلبانه خود را آشکار ساخته‌اند. صداي آزاديخواهي‌ توده‌ها و خواست استقرار دمکراسي، هرچند پراکنده، هر روز رساتر گشته است.

در مقابله با جنبش‌هاي اجتماعي اما، همه جناح‌هاي رژيم در خاموش کردن صداي معترضان و سرکوب مخالفان همدست و همراهند و در اين راه، حکومت از هيچ کوششي فروگذار نمي‌کند.
تلاش‌هاي رژيم در چند سال گذشته براي بسيج افکار عمومي با شعار «انرژي هسته‌اي، حق مسلم ماست!» و زير لواي «نهضت ملي هسته‌اي»، هرچند که در ابتدا به توهماتي در جامعه در اين باره دامن زد، اما نهايتاً طرفي نبست و عملاً به مسئله‌اي «حيثيتي» براي خود رژيم و طرفداران آن تبديل گرديد. واقعيت‌هاي عيني، دغلبازي‌هاي حکومتي در اين زمينه را برملا نمود و بر اکثريت وسيع مردم آشکار کرد که اگر دست‌يابي به استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي حق همه ملت‌ها و از جمله ايران است، برخورداري از آزادي، دمکراسي، نان، کار، مسکن، بهداشت و… نيز حق اوليه و اساسي همه آنها است. ماجراجويي‌هاي اتمي چيزي جز انزواي بين‌المللي بيشتر رژيم، تحريم اقتصادي و نابساماني داخلي براي مردم ما به ارمغان نياورده است.
ماهيت و تجربه عملکرد جمهوري اسلامي، براي همه کساني که در انديشه تحولات سياسي پايدار در ايران و استقرار يک جمهوري دموکراتيک و لائيک بجاي جمهوري اسلامي هستند، نشان داده است که هيچگونه تحول دموکراتيک و پايداري در ايران، بدون تغيير اساس نظام کنوني امکان پذير نيست.

دوستان گرامي
براي تحقق اين امر، همکاري و اتحاد همه نيروهاي دموکرات، چپ و آزادي‌خواه ضرورتي است انکارناپذير. عليرغم تلاش‌هاي گوناگون براي غلبه بر پراکندگي نيروهاي دموکرات و لائيک ظرف سال‌هاي گذشته، اپوزيسيون همچنان از اين پراکندگي موجود در رنج است. تلاش‌هاي شما براي سامان دادن به بخشي از نيروهاي پراکنده جمهوري‌خواهان دموکرات ولائيک، با استقبال و دلگرمي بسياري روبرو شد. اما متاسفانه دراين چهار سال گذشته، جمع شما، آنچنان که بايد، نتوانست بر مشکلات سامانيابي يک حرکت جديد غلبه يابد و مشکلات دروني مانع شد تا شما گام‌هاي بلندي در راه اتحاد نيروهاي آزادي‌خواه، دموکرات و چپ برداريد.
جمهوري‌خواهان دموکرات و لائيک، امروزه در داخل و خارج از کشور، در اشکال گوناگون فردي يا سازماني به مبارزه خود براي استقرار يک نظام دموکراتيک درايران ادامه مي‌دهند. لازمه موفقيت اين تلاش‌ها، امکان ايجاد ائتلافي است هرچه وسيع‌تر از اين نيروها.

اين نياز مبرم و اساسي، همه ما را به گام برداشتن در راه پاسخ دادن به آن فرا مي‌خواند. تلاش براي پايان دادن به پراکندگي موجود و تلاش براي متحقق ساختن اتحادها و ائتلاف‌هاي بزرگ، وظيفه‌اي است که به رغم کوشش‌هاي ناموفق، بايد بر مبناي دست‌آوردهاي تاکنوني، بطور پيگير به آن ادامه داد. حل برخي مشکلات دروني و دست‌يابي به چشم‌اندازي دراز مدت نيز گاها بر بستر همين ائتلاف‌ها و همکاري و مبارزه مشترک امکان‌پذير مي‌گردد.

دوستان گرامي
اميدواريم در جريان بحث‌هاي اين نشست، ضرورت مبرم اتحاد وسيع جمهوري‌خواهان دموکرات و لائيک، جايگاه ويژه خود را يافته و نشست شما با درک اين مسئوليت، گامي جديد در راه اتحاد نيروهاي جمهوري‌خواه بردارد.
يکبار ديگر براي نشست شما، موفقيت هرچه بيشتر، بويژه در زمينه اتخاذ تصميمات ضروري در اين ارتباط را آرزو مي کنيم.

۲٨ شهريور ۱۳٨۷ – ۱٨ سپتامبر ۲۰۰٨

پیام سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور به

سومین گردهمایی سراسری جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران در بروکسل از ۱۹ تا ۲۱ سپتامبر

دوستان گرامی،

برگزاری سومین گردهمائی تان را به شما تبریک میگوئیم. رشد سازمانهای دمکرات و مترقی همواره در جهت افزایش رشد مبارزاتی مردم ایران در استقرار آزادی و دمکراسی در ایران است.

مبارزات خارج از کشور در طول تاریخ صد ساله مبارزات نهضت مشروطه همواره ارجمند و تآثیر گذار در پشتیبانی از مبارزات درون میهن بوده است. مبارزان خارج از کشور بخوبی میتوانند صدای مردم ستم کشیده ایران را بگوش مردم جهان برسانند. در دنیای امروز تکنولوژی تمدن جدید جهان، مرزهای کشور ها را از حیطه قدرت حکومت ها بطور باورنکردنی خارج ساحته است. امروزه روز بروز بر وسعت همبستگی مردم آزادیخواه جهان افزوده میشود، و افزایش قدرت این همبستگی جهانی است که میتواند بناهای دیکتاتوری جهانی را سست و ناپایدار نماید. ما بعنوان آزادیخواهان ایرانی در خارج از کشور وظیفه داریم و میتوانیم در نیرو بخشیدن باین همبستگی جهانی و آگاه ساختن مردم جهان از آنچه در درون میهنمان میگذرد هرچه بیشتر کوشش نمائیم، و کوششی که بسیار تآثیر گذار باشد.

ما در مبارزات کنفدراسیون جهانی دانشجویان و محصلین ایرانی علیه حکومت خودکامه شاهنشاهی، بسیار آموختیم، که میتوانیم بدون مرزهای عقیدتی، حزبی و گروهی و یا مذهبی در کنار هم علیه دشمنان آزادی و دمکراسی مردم و متجاوزین بحقوق بشر بایستیم و مبارزه نمائیم. مبارزات ما در آن روز مورد پشتیبانی بسیاری از آزادیخواهان جهان قرار گرفت و بدین ترتیب، از ما قدرت قابل حسابی را در پشتیبانی از مبارزات مردم ایران ساخته بود. ما همواره میتوانیم دوباره چنان نیروئی را بسازیم، چه در جهان امروز امکان رشد و موفقیت همبستگی های آزادیخواهان بسیار بیش از گذشته است.

ما باید با بوجود آوردن همبستگی های وسیع در میان خود و با آزادیخواهان جهان، بخصوص در این روزهائی که سرنوشت مردم و کشور کهنسال ما از درون و برون مورد تهدیدهای هولناک قرار گرفته است، بمبارزات مردم میهن خود یاری رسانیم.

ما باید با تمام نیرو در برابر تجاوزگران خارجی که بر ثروتهای ملی ما چشم دوخته اند، بایستیم. ما باید در برابر آنهائیکه برنامه و فکر تجزیه طلبی و پاره پاره کردن این کشور تاریخی را، بهر نام و بهر عنوان، در سر می پرورانند هوشیار باشیم و هرگز نگذاریم مردم ما که قرن ها در صلح و صفا در کنار هم زیسته اند، در وسوسه قدرت های برون مرزی و یا بد فکری قلیلی از مردم ناآگاه، بمیدان جنگ، همچون کشور هائی دیگر در جهان که شاهد جنگ های داخلی آنها هستیم، تبدیل گردد. این وظیفه ملی و تاریخی ماست که از هر راهی که تمدن امروز حهانی اجازه میدهد، ازحقوق مردم ایران و از ملت ایران و از سرزمین بزرگ خود و پرچم ایران که نماینده استقلال و آزادی و همبستگی ماست، همواره دفاع نمائیم. ما بر این باوریم که حکومت استبداد مذهبی و مافیائی جمهوری اسلامی سد راه آزادی و دمکراسی و استقلال مردم ایران است و باید کوشش نمائیم که از راه همبستگی ملی و همبستگی جهانی در میان مردم آزادیخواه جهان، با روش های صلحجویانه، کمک نمائیم که مردم ما بتواند یک حکومت مردمسالار را جانشین این حکومت فاسد و غارتگر ثروت ملی و قدرت طلب و ضد آزادی مردم، نماید.

ما دست دوستی و یگانگی خود را، برای پیگیری مبارزه برای پشتیبانی از مبارزات مردم ایران در راه استقرار آزادی و دمکراسی در ایران، بسوی شما دراز میکینم. و آرزو داریم که بتوانیم در راه پیشبرد صلح، حقوق بشر و آزادی در ایران، هرچه بیشتر مؤثر باشیم.

هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

25 شهریور 1387 برابر 15 سپتامبر 2008

پيام هيات سياسی- اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران – اکثريت

به همايش سوم جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ايران

دوستان گرامی!

برگزاری سومين همايش “جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائيک ” را به شما و همه فعالان و دوستداران جنبش جمهوريخواهی در ايران شادباش می گوييم. ما صميمانه آرزومنديم همايش شما نقش ارزنده ای در جهت سامانيابی “جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک” و فراگيرترشدن گفتمان جمهوريخواهی در کشور ايفا کند. ما بر اين باور هستيم که اين همايش با تکيه بر تجربه غنی فعالان آن، تقويت همگرايی درونی و اتخاذ تصميمات راهگشا و سازنده می تواند زمينه های برآمد سياسی فعا لانه تر”جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک” را فراهم سازد و برای نيروهای که با اميدواری روند گفتگوهای همايش را دنبال می کنند اميد آفرين باشد.

همرزمان گرامی!

جنبش دمکراتيک مردم ايران ساليان زيادی است که در راه پايان دادن به استبداد و استقرار دمکراسی در کشور مبارزه می کند. اين جنبش تا کنون عليرغم مبارزه طولانی و تحمل هزينه های سنگين نتوانسته است به هدف ديرينه خود برسد. تجربه نشان داده است که در ناکامی جنبش ما، تشتت احزاب و چند دستگی مبارزان نقش مهمی داشته و استبداد از اين ضعف تاريخی آزاديخواهان و جنبش دمکراتيک مردم ايران برای طولانی کردن عمر خود بهره برده است. از اين وا قعيت و بيماری مزمن حاکم بر اپوزسيون همه آگاهی داريم و هر يک به درستی تاکيد می کنيم تا زمانی که نيروهای اپوزسيون جمهوريخواه، هماهنگ، متحد و همصدا در جهت بسيج مردم برای دفاع از استقرار جمهوری دمکراتيک و سکولاراقدام نکنند، تلاشهای پراکنده ما عليه جمهوری اسلامی کم ثمر خواهد بود.

دوستان گرامی!

امروز هم زمينه های فراوانی برای اتحاد عمل جمهوريخواهان وجود دارد و هم با توجه به سطح رشد مبارزه عمومی جنبش، شرايط برای ايجاد آلترناتيو و طرح نيروی سوم در جامعه مساعدتر است. بنيادگرايان افراطی که قصد دارند به زور سرکوب، اعدام و زندان در کشور انسداد سياسی ايجاد کنند، بر اثر مقاومت و مبارزه پيگير زنان، دانشجويان، کارگران، معلمان، فعالان حقوق ملی، نیروهای سیاسی دموکرات و هنرمندان و نويسندگان نه تنها نتوانسته اند صدای آزاديخواهی مردم را خاموش سازند، بلکه بر آمادگی اقشار مختلف جامعه برای پذيرش هزينه مقاومت در برابر سرکوب افزوده اند. در چنين شرايطی که نيروهای جامعه با طرح مطالبات متفاوت همزمان با حکومت درچالش هستند، جای نيروی هماهنگ کننده، نيروی سومی که متحدکننده باشد و برای مبارزه مردم دورنمای روشنی ترسيم کند، خالی است. برای شکل دهی چنين نيرويی بايد گام پيش گذاشت وبه اقدامات عملی که بيانگر اراده ما برای اتحاد است دست زد. دفاع از حقوق بشر، دمکراسی، صلح و عدالت اجتماعی که در بيانيه سياسی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک هم بر آن ها به عنوان اهداف جنبش تاکيد شده است، می تواند پايه اتحاد وسيع جمهوريخواهان ايران باشد. سازمان ما از هرگونه تلاشی که در اين راستا انجام گيرد، صميمانه استقبال می کند. در عین حال حصول به اتحادی با پایه ای چنین وسیع، که تجربه نشان می دهد امری نیست که در میان این نیروها در کوتاه مدت حاصل شود، نباید مانعی برای اتحاد عمل هر آنجا که میسر است باشد. سازمان ما از هرگونه تلاشی که در راستای اتحاد عمل جمهوريخواهان دمکرات و سکولار انجام گيرد، صميمانه استقبال می کند.

همرزمان گرامی!

دست شما را به گرمی می فشاريم و برای همايش “جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ” آرزوی موفقيت داريم.

هيات سياسی- اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران(اکثريت)

آدينه ۲۹ شهريور ۱٣٨۷ – ۱۹ سپتامبر ۲۰۰٨

پيام كميته‌ی هماهنگی شورای موقت سوسياليست‌های چپ ايران به

سومين نشست سراسری جنبش جمهوری خواهان دمكرات و لائيك ایران

دوستان عزيز!

برگزاری سومين نشست سراسری شما را صميمانه تبريك می‌گوئيم و نشستی پر بار را در راستای تحقق وظايف بزرگی كه در پيش داريد برايتان آرزو می‌كنيم.

اميدواريم كه بتوانيد در اين گردهمائی با مساعی و كمك يكديگر راه حل‌های مناسب و واقعبينانه‌ای را برای مسايل و مشكلاتی كه سازمان شما در عمر كوتاه خود با آن‌ها روبرو بوده است بيابيد و با روحيه و اراده‌ای مصمم‌تر از پيش برای ادامه‌ی كوشش‌های خود در مبارزه با جمهوری اسلامی و در جهت استقرار ايرانی دمكراتيك و لائيك فعاليت‌های عملی خود را برای آينده سازمان دهيد.

مسايل و مشكلاتی كه سازمان شما در فعاليت عملی خود با آن‌ها روبرو بوده است، مسايل و مشكلاتی است كه تمامی سازمان‌های اپوزيسيون كه در خارج از كشور فعاليت می‌كنند با آن‌ها روبرو می باشند. عمده‌ ترينِ اين مسايل در كنار پراكندگی نيروها و اختلاف‌های نظری، محدوديت‌هايی است كه وضع خاص خارج از كشور بر سر راه فعاليت‌های عملی در مبارزه با جمهوری اسلامی ايجاد كرده است. يافتن راه حل‌های عملی برای بر طرف كردن اين محدوديت‌ها و يا حداقل كاستن از فشار آن‌ها بر فعاليت‌های عملی سازمان‌ها شايد اساسی‌ترين وظيفه‌ای باشد كه در برابر همگی ما قرار دارد. اميدواريم نشست شما بتواند در اين راه گام‌های اساسی بردارد.

در خاتمه بار ديگر برای سومين نشست سراسری شما در جهت اتخاذ تصميمات مؤثر در پيشبرد وظايف پيش روی آرزوی موفقيت می کنيم.

هيات هماهنگی شورای موقت سوسياليست‌های چپ ايران

فرانكفورت 18 سپتامبر 2008

پیام مجامع اسلامی ایرانیان خطاب به سومین نشست جمهوریخواهان دموکرات و لائیک

بنام و یاد خدا

با سلام و آرزوی پیروزی و توفیق برای تک تک شرکت کنندگان همایش جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران و نیز با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان راه استقلال و آزادی وطنمان ایران، آزادی تمامی زندانیان عقیدتی– سیاسی ای را که هم اکنون گرفتار بیدادگاههای نظام ولایت مطلقه اند آرزو داریم.

همایش شما در زمانی برگزار می شود که ایران گرفتار یکی از عقب مانده ترین و ناکارآمدترین نظامهای سیاسی جهان معاصر است و نالایق ترین افراد حق حاکمیت ملی را نقض کرده، دولت را به دست گرفته و بدین طریق به خدمت استبداد کمر بسته اند. اما از سوی دیگر نمی توان نادیده گرفت که وطن ما از جهت امکانات انسانی و ملی و منطقه ای در یکی از بهترین موقعیتهای تاریخی خویش برای دستیابی به دولت ملی و جامعه باز و صلح اجتماعی است. بی دلیل نیست که استبداد حاکم با تمایلات توتالیتر، به طور روزافزون در کار محدود کردن آزادیهای فردی و اجتماعی است و میزان تحمل فعالیتهای سیاسی و فرهنگی، در آن، بطور مدام کم تر می شود. رژیم حاکم نه تنها به سرکوب خشونت بار جنبشهای زنان، کارگران، دانشجویان و معلمان ادامه می دهد، بلکه زمان به زمان ماهیت سرکوبگرانه اش را دربرابرافراد و گروههای دگراندیش، مذهبی، قومی و مرامی نیزشدت می بخشد. ماهیت استبدادی و خشونت زای نظام ولایت فقیه ، جریان سالم زندگی در بسیاری از نقاط ایران را به فرایند تولید خشونت تبدیل کرده است.

افرایش روز افزودن خشونتها مانند نرخ قتل عمد و ضرب و جرح و انواع منازعات و خشونتهای خانوادگی و نیز خسارتهای روانی و معنوی ناشی از آنها نگران کننده است. بحران سازیهای درون و برون مرزی،علیرغم باجهای کلانی که نظام حاکم در ازای بحران سازیهایش برایگان از منابع کشور به قدرتهای جهانی می دهد، انواع ناامنیها و نیز انواع فشارهای اقتصادی را به مردم تحمیل کرده اند. به خصوص تورم روز افزون، به مثابه یکی از نمادهای آن، بخش عظیمی از مردم را از تنظیم دخل و خرج زندگی روزانه خویش ناتوان کرده است. به گواهی کارشناسان خود نظام، بیش از 14 میلیون ایرانی در فقر مطلق بسر می برند. حال در چنین فضایی، عده ای از جمله برخی از مخالفان این سیاستها با فراموش کردن اصل بیماری، که وجود نظام ولایت مطلقه است، با توسل به منطق اصالت صورتها، راه این درد بزرگ مشترک را در جابجایی موقتی افراد درون نظام می جویند. این گروهها یا افراد با وجود این همه نشانه و قرینه بر جدی بودن و فراگیری این بیماری، از “انتخابات” ریاست جمهوری پیش رو صحبت می کنند و این که چطور با کار سیاسی می توان به درون ساختار قدرت ولایت فقیه لغزید ولابد آن را اصلاح کرد . اما اینان گویی نمی خواهند باور کنند که خانه از پای بست ویران است. باکمی توجه به تحلیلهای ارائه شده از سوی جناحهای مختلف “خودی” در نظام ولایت فقیه، درمی یابیم که هدف اصلی از انتخابات نجات این نظام سراپا فساد است و نه تحقق جمهوری و ایرانی آزاد و مستقل.

مجامع اسلامی ایرانیان همواره بر این نظر بوده اند که باید راه حل را از سرچشمه آغازید؛ بدین معنا که تا کرامت انسان اصل نگردد وحق حاکمیت به صاحبان اصلی آن، یعنی مردم ایران بدون هیچ تبعیض دینی و جنسی و قومی و نژادی و مرامی باز نگردد، و بدین روش، مردمسالاری و حاکمیت جمهور مردم در ایران استقرار نیابد، ایران راه رشد و سعادت را در پیش نخواهد گرفت. ما بنا بر اصول اعتقادی خود که بر توحید در زندگی فردی و جمعی، به معنای شفافیت در عمل و در برعهده گرفتن مسئولیت رهبری از سوی آحاد مردم مبتنی است و بنا بر پرهیز از برقراری هر گونه رابطه تضاد آمیز و خشونت بار (یعنی رابطه سلطه) با خویش و با دیگران، برای نیل به مردمسالاری، رعایت چند اصل را در زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی خویش لازم و ضرور می دانیم و معتقدیم بدون توجه و احترام به این اصول، به عنوان یک مجموعه همریشه، جمهوریت و به تبع آن حق حاکمیت مردم، استقرار نمی یابد:

1-اصل استقلال وبه تبع آن تمامیت ارضی.استقلال از جمله بدین معنا است که هیچ قدرت و دولت بیگانه در حاکمیت مردم ایران شریک نیست و قیمومیتی بر مردم ما ندارد.

2- آزادی ، بدین معنا که هیچ گروه و سازمان سیاسی و دینی ومرامی در حاکمیت شریک مردم نیست یعنی بر مردم قیمومیت ندارد . محترم شمردن حقوق انسان و کرامت او در نتیجه پذیرش حق اختلاف و احترام به حقوق یکدیگر، خشونت زدایی و نفی روشهای خشونت آمیز برای حل اختلاف و جایگزینی آن با جریان آزاد اندیشه ها و اطلاعات از جمله به یمن روش بحث آزاد و روشهای سیاسی سازنده، به ترتیبی که داوری مردم در شفافیت کامل انجام پذیرد.

3- عدالت به مثابه میزان برای سنجش رشد جامعه و فراهم نمودن امکان رشد برابر برای هر ایرانی درنتیجه بر قراری عدالت اجتماعی و…

از منظر ما نیروی جانشین نظام استبدای و بدیل ولایت مطلقه فقیه باید در گفتار و کردار خویش به اصول مذبور پایبند باشد و با یاد آوری مسئولیتی که برعهده فرد فرد ما در رهایی از استبداد جمهوری اسلامی و نجات وطن از حلقه آتش است، ضمن حمایت از جنبشهای اعتراضی و دعوت مردم به حمایت از این جنبشها، مسئولیت آنها را در قبال آزادی خویش و رهایی وطن از چنگال استبداد دینی که هم دین و هم دنیای آنها را به بازی گرفته است یاد آورشود.

ناگفته پیداست که نیروی جانشین ومردمسالارتا زمانی که مسائل و مشکلات مبتلابه کشور را شناسایی نکند و در جهت رفع آنها پیشنهاد و راه حل های بایسته را ارائه ننماید، جنبشهای مردمی درون کشور تقویت نخواهند شد. از اینرو ضمن آرزوی موفقیت در هرچه بهتر بر گزارشدن سومین همایش شما، امید داریم که تمامی آنانی که دل در گرو استقلال وطن و آزادی مردم و بالاخره استقرار حاکمیت مردم دارند، به اتحاد، به جنبش آیند.

شاد و پیروز و سعادتمند باشید

مجامع اسلامی ایرانیان 12/09/2008