استقلال اپوزیسیون

شرط پیروزی بر استبداد مذهبی در ایران است
گرایش ضد تبعیض جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران

چهارشنبه ۶ بهمن ۱٣٨۹ – ۲۶ ژانويه ۲۰۱۱

سه هفته بیشتر با برگزاری گردهمآئی سراسری چهارم جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران در پاریس باقی نمانده است. همراهان گرایش ضد تبعیض در جنبش بطور فعال در مباحث و گفتگوها و کار گروه های مربوط به گردهمائی مشارکت می نمایند و تلاش در اعتلای کیفی و کمی جنبش برای تقویت هرچه بیشتر مبارزه عمومی اپوزیسیون جمهوری خواه و دمکرات علیه نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی دارند.

یکی از اصولی که حفظ و پافشاری بر آن موجب اعتلای هرچه بیشتر اعتبار و نفوذ اپوزیسیون مترقی و پیشرو درمیان مردم میهن دوست و آزاده ایران می گردد وفاداری بی شائبه و بی خدشه و کاملا روشن و آشکار به استقلال و منافع ملی و حیاتی کشور و حفظ میهن از هر گزند و نیرنگ و فروپاشی است. مردم کشورمان بدرستی و با چشمان باز به هر موضع و حرکت سیاسی که آینده ای تاریک، وابسته و توسری خورده و زبون برای آنها رقم زند و نا امیدانه توانائی های آنها را به سخره بگیرد پاسخ منفی می دهند. هیچ ایرانی نمی خواهد که استقلال ایران دچار خدشه شود آزادی و دمکراسی درکشور بر روی خاکستر جنگ و دخالت نظامی بیگانگان بنا شوند.مردم چنین امری رانا ممکن می دانند که تحریم هائی که موجب توقف و تخریب رشد اقتصادی و گسترش فقر و بیکاری میگردند، می توانند بهار خوشبختی و آرزوی آبادانی را تحقق دهند. از آنجا که اعمال نظر بیگانگان در ایران به اشکال گوناگون برپایه خرج پول بی حساب و بهره گیری از ابزار نظامی و اطلاعاتی می باشد، این دخالت ها نه تنها تبعیض و نابرابری های شدید و گسترده موجود و حاکم را از بین نمی برند، بلکه ابعاد و عمق آنها را بیشتر تشدید می کنند و حرکت اعتراضی جامعه برای مبارزه با تبعیض ها و رفع تبعیض ها را متوقف نموده، به قهقرا می کشانند.
از این رو ما با هر گونه دخالت قدرت های بزرگ و کوچک جهانی در امور داخلی کشورمان مخالف هستیم و آنها را به هر شکل که صورت پذیرد محکوم می نمائیم. تعیین تکلیف رژیم با مردم ایران است.
رژیم جمهوری اسلامی با درپیش گرفتن سیاست های خارجی ماجرا جویانه زمینه های بین المللی را برای دخالت های استعماری و امپریالیستی در کشور ما مهیا می سازد و بجای درپیش گرفتن تدبیر موازنه منفی، همواره روابطی نامتوازن و ناموزن به ضرر کشور ما در عرصه بین المللی بوجود می آورد. بنظر ما روش مقابله با این بی خردی و زیان رسانی رژیم، همکاری با استعمارگران و نظامی گرایان که منافع خود را در منطقه ، فروش هرچه بیشتر سلاح و شعله ور ساختن جنگ ها می بینند، نیست. بلکه می بایست بر دیپلماسی مبتنی بر اعتماد سازی، برابری و احترام متقابل و درنظرداشت حقوق جامع انسان، صلح خواهی و همزیستی عاری از تبعیض که پیشرفت و ترقی همه ملت ها و کشورها را مد نظر داشته باشد، تکیه و تاکید کرد.
بنظر ما جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران با تاکید روشن وشفاف بر لزوم استقلال اپوزیسیون ،مصمم است گام بلندی برای پاسخ به این مطالبه مهم و اساسی مردم ایران برمیدارد.