اطلاعیه

جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران/ واحد ماینس
شنبه ۲۷ فروردين ۱٣۹۰ – ۱۶ آوريل ۲۰۱۱
گردهمائی چهارم جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران با انتشار قطع نامه ای از خواست های آزادی خواهانه و حق طلبانه مردم معترض، مسالمت جو و مبارز در کشورهای عربی به صراحت و روشنی استقبال و دفاع نموده است.

با گسترش اعتراضات درمنطقه، در پاره ای از کشورها همچون بحرین، سوریه، لیبی و یمن، تظاهرات مردم به خاک و خون کشیده شده است و نیز شاهد دخالت آشکار نیروهای نظامی بیگانه در برخی از این کشورها هستیم.
این نیروهای نظامی در لیبی در حمایت از معترضین به حکومت و در بحرین در حمایت از حکومت و با دو سیاست متناقض دست به دخالت نظامی زده اند.
به اعتقاد ما:
ـ اعتراضات مردم در کشورهای منطقه برای کسب آزادی، خصلتی مسالمت جویانه دارند و کشاندن این تظاهرات به درگیری های مسلحانه از هر سو که باشد محکوم است؛
ـ دخالت نیروهای نظامی «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در لیبی و بمباران این کشور تنها به خشونت بیشتر و بی ثباتی در قارّهء آفریقا و دامن زدن به درگیری های نظامی گسترده تر در کل منطقه خواهد انجامید؛
ـ تیراندازی به مردم معترض بحرین محکوم است و حضور نیروهای مسلح امارات متحدهء عربی و عربستان سعودی در این کشور و تبلیغات علیه دخالت های ایران در بحرین جهت بی اعتباری اپوزیسیون دموکرات بحرین است و تنها به بی ثباتی منطقه و بالا رفتن دشمنی ها و رقابت های تسلیحاتی دولت های غیردموکراتیک منطقه و توجیه تداوم حضور صدها هزار سرباز آمریکائی و هم پیمانانش در منطقه می انجامد. امری که به نوبهء خود رژیم جمهوری اسلامی را برای بدست آوردن سلاح های بیشتر، تولید سلاح هسته ای و سرکوب مخالفین داخلی ترغیب می نماید.
ما خواهان انزوای سیاست ها خشونت آمیز و جنگ طلبانه، از طرف هر دولت و به هر دلیلی که باشد، هستیم.
ما خواهان پیگیری سیاستی یگانه در حمایت از صلح، آزادی، استقلال و جنبش های اجتماعی مسالمت جویانه در ایران، منطقه و دیگر کشورهای جهان هستیم.
ما به نصّ صریح سند سیاسی جنبش جمهوریخواهان دموکرات و لائیک ایران، مخالف هرگونه دخالت دولت های خارجی در روند استقرار دموکراسی در ایران هستیم. ما با تاسی به این سیاست جهانشمول و بدون هرگونه تبعیض بین مردم ایران و دیگر مردم ستمدیدهء منطقه، خواهان توقف هرگونه دخالت نظامی دولت های خارجی در امر استقرار دموکراسی در کشورهای تمامی کشورهای منطقه هستیم و این تجاوزات نظامی را محکوم می نمائیم.