پیام حزب دمکرات کردستان ایران

به پنجمین گردهمایی جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران

دوستان گرامی شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران

درودهای صمیمانه ما را پذیرا باشید و آرزومندیم که گردهمایی پربار و نتایج آن موثر و در امر مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی ایران و تحقق دمکراسی در کشورمان تاثیرگذار باشد.
.
دوستان گرامی

این گردهمایی در شرایطی برگزار می گردد که تحولات چشمگیری در برخی از کشورهای منطقه به وجود آمده و در برخی از کشورها نیز در حال شکل گیری است. طبیعی است که در جهان امروزی همه این تحولات، مستقیم یا غیرمستقیم بر اوضاع کشور ما و نیز مبارزه آزادی خواهانه مردم ایران تاثیرگذار بوده و در تغییر شرایط مبارزاتی موثر واقع می گردد. در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران با سیاست های نادرست و یکسونگر چه در داخل و چه در عرصه جهانی کشورمان را با وضع ویژه ای مواجه ساخته است. بی برنامگی اقتصادی، چنگ اندازی بر منابع و ثروت های کشور از سوی رهبران و نهادهای سرکوبگر و سوء استفاده های کلان و فساد مالی شمار هرچه بیشتری از مردم کشور را به خط فقر نزدیک تر کرده است. و این در حالی است که عواقب ناشی از تحریم های اقتصادی علیه رژیم مزید بر چنین وضعی گردیده است.

در عرصه جهانی با پایمال کردن گسترده حقوق بشر و افزایش میزان اعدام ها، دستگیری ها و شکنجه ها در ایران، دخالت و تخریب در دیگر کشورها و نیز اصرار بر ادامه فعالیت های هسته ای نگران کننده، در شرایط نا مناسب بین المللی قرار گرفته است.

با توجه به این حقایق جای تاسف اینکه هنوز برخی از اپوزیسیون دل به اصلاح رژیم در درون رژیم بسته اند و اقدام به توهم پراکنی در این راستا می نمایند که گویا در جمهوری اسلامی امکان اصلاح و تغییر به سود آزادی و رعایت حقوق بشر وجود دارد. یا با انکار واقعیت ها سعی در نادیده گرفتن حقایقی دارند که از ویژگی های انکار ناپذیر کشورمان هستند. تردیدی نیست که تنها برنامه ای می تواند اکثریت مردم ایران را حول خود گرد آورد که متضمن دمکراسی،حقوق بشر، جدایی دین از حکومت، تحقق حقوق ملیت ها و برابری زن و مرد و مبتنی بر حقوق بشر باشد و ایران را متعلق به همه ایرانیان بداند.

ما امیدواریم که شرکت کنندگان در این گردهمایی با وسع دید و درک درستی از واقعیت ها به همه مسائل مربوط به کشورمان پرداخته و تصمیمان واقع بینانه ای را در زمینه های مختلف اتخاذ نمایند. و با استناد به این واقعیت ها در راستای رفع پراکندگی نیروهای اپوزیسیون ایرانی و نیل به یک ائتلاف هرچه وسیع تر که از ضروریات مبارزه و پیروزی بر رژیم واپسگرای جمهوری اسلامی ایران است، گام موثر و تلاش شایسته ای معمول دارد. در این فرصت تاکید می کنیم که باورمند به همکاری در امر
مبارزاتی هستیم.

با آرزوی موفقیت و پیروزی در مبارزه مان که همانا سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است.

حزب دموکرات کوردستان ایران (کومیته آلمان)
۲۰۱۳.۰۵.۱۷