تجمع اعتراضی در مقابل سازمان جهانی کار

ژنو
ششم ژوئن ۲۰۱۶

روز دوشنبه ۶ ژوئن بمناسبت صدوپنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی کار در مرکز سازمان جهانی کار در ژنو کنفرانسی متشکل از نمایندگان کشور های عضو این سازمان برگزار گردید.

از آنجا که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هم از جمله شرکت کنندگان در کنفرانس سازمان جهانی کار بودند لذا همزمان با این کنفرانس در مقابل سازمان جهانی کار آکسیونی اعتراضی از سوی تعدادی از اعضای احزاب وسازمان های سیاسی و جمهوری خواه و نهاد های حقوق بشری مخالف جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید. همراهان جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران هم فعالانه در این گردهمائی شرکت نمودند.

tazahorat-geneve 2016دور تا دور محوطه شعار های سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان ضد کارگری جمهوری اسلامی ایران نماینده کارگران ایران نیستند و ده ها شعار دیگر که همزمان به انگلیسی و آلمانی ترجمه شده بودند بر دیوارها نظر کسانی را که به محل کنفرانس می رفتند بخود جلب می کرد

در این رابطه از سوی هر سازمانی اعلامیه ای به زبان های مختلف اروپائی و فارسی بین مردمی که در رفت و آمد بودند پخش می گردید.

همچنین نمایشگاه عکسی از شلاق خوردن کارگران ایران توسط مزدوران جمهوری اسلامی نظر عابرین را بخود جلب می نمود. چند خبرنگار از این آکسیون اعتراضی فیلم تهیه نموده و با تنی چند از افراد اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی ایران در این رابطه مصاحبه مینمودند.

حضور جمعی از پناهندگان جوان ایرانی که همگی تراکت هائی را با شعار سرنگون بار رژیم جمهوری اسلامی در دست حمل می کردند توجه همه را جلب کرده بود. .

پخش موزیک کردی از بلند گوی کنار تجمع فضای رنگارنگی را به نمایش گذاشته بود.

در پایان گردهمائی هر کدام از نیروهای سیاسی اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی ایران که عمدتا از کشورهای آلمان و فرانسه و سوئیس در این گردهمائی حضور بهم رسانده بودند، بیانیه های خود را قرائت نمودند و سپس بسوی کشورهای خویش بازگشتند.

گزارشگر: ناهید جعفرپور