یادمان جان‌باختگان 41 سال کشتار و اوج آن در تابستان 1367

 

یادمان

شعله های یادها و فریادها

“یاران ناشناخته ام

چو اختران سوخته

چندان بخاک تیره فروریختند سرد

که گفتی،

دیگر، زمین، همیشه، شبی بی ستاره ماند”                                         احمد شاملو

 

سرکوب، زندان، شکنجه و کشتاری که از نخستین روزهای حاکمیت شوم رژیم جمهوری اسلامی  در سراسر ایران برقرار شد، همچنان ادامه دارد و روزی نیست که فریاد دادخواهان در بستری از خون و شکنجه خفه نشود….”جمهوری اسلامی” حکومت ترور و اختناق، جهل و زور، حکومت استبداد و زندان و شکنجه و … است.

در این چهل و یک سال، هیچ گروه  از مردم از تیغ سرکوب و کشتار در امان نمانده، حکومت اسلامی کوشیده فریادهای آزادی خواهی را  درهر گوشه ایران از شمال  تا جنوب ، خاور تا باختر ایران، با سرنیزه خاموش کند، اما اراده زنان و مردان آزادی خواه و عدالت طلب را نمی توان با توپ و تانک درهم شکست. گروه های اجتماعی و مدنی  در هر گوشه ای از این خاک زخم دیده، برپا می خیزند و حق خود می طلبند.

“جمهوری اسلامی” نه فقط مبارزان، بلکه گروه هایی از مردم و دگراندیشانی را که عقیده و اعتقادی غیر از “دکترین مذهبی” حاکم داشتند، به سخت ترین روشی تنبیه  و مجازات کرده، از ادامه تحصیل و کار آنان جلوگیری کرده و ایران را به صورت زندانی بزرگ با آسمانِ بازِ غم رده تبدیل کرده است.

با یاد به خون خفتگان، صدای زندانیان زن و مردی را که در روزهای اخیر به زندان های طولانی محکوم شده اند، بازتاب داده، خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران می شویم.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وعقیدتی  در ایران –پاریس، یادمان جان باختگان این همه کشتار و زندان و اوج آن کشتار تابستان 1367 را  با یادآوری دادخواهی  بازماندگان برای  به محاکمه کشاندن رژیم اسلامی به اتهام ارتکابِ جنایت علیه بشریت ، برگزار می کند:

با سخنان مهدی اصلانی و هنرنمائی شیرین مهربد و مجید کاظمی

و گردانندگی  کاظم شهریاری

شنبه 28 سپتامبر 2019، ساعت 19.30،  29 بلوار تامپل

Bourse du Travail, Salle Eugène Henaff, 29 Bd. Du Temple

 75003 Paris

Metro : République یا  Oberkampf

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران – پاریس adpoi@yahoo.com