اعلامیه در همبستگی با مبارزات مردم ایران

هیئت هماهنگی همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

 

برکن ز بن این بنا، که باید

از ریشه بنای ظلم برکند

زین بی‌خردان سفله بستان

داد دل مردم خردمند

مردم آزادی خواه ایران!

حاکمیت مستبد و واپسگرای جمهوری اسلامی چهار دهه پیش با تصاحب انقلاب مردمی ایران و با وعده رایگان نمودن آب و برق و….. بر سر کار آمد، اینک بعد از چهار دهه، نه تنها آب و برق رایگان نشده، بلکه آمار فقر، بیکاری، تورم فساد و اعتیاد سر بە فلک کشیدە است. ایران اینک رکورد دار اعدام، شاخص فلاکت، فساد سیستماتیک دولتی، تن فروشی و فروش اعضای بدن، خودکشی و خودسوزی، در سطح منطقه و در مواردی حتی در جهان است.

جاه طلبی و لجاجت های ابلهانه خامنه ای به عنوان سرکرده این نظام واپسگرا و قرون وسطائی در رابطه با برنامه های اتمی و موشکی و دخالت در کشورهای دیگر از طریق مزدور پروری از یکسو میلیاردها دلار از ثروت مردمان ایران را بر باد دادە و از سویی دیگر ایران را در سطح جهان  در انزوای کامل سیاسی و اقتصادی قرار دادە است و بین کشورهای همسایە نیز علی رغم موقعیت خاص تاریخی و فرهنگی، رژیم حاکم بر ایران بە منفور ترین نظام حاکم در منطقە بدل گشتە، تا جایی کە نمود آن را در اعتراضات مردم عراق و لبنان و … بە وضوح شاهد هستیم.

سیاستهای سودجویانه حاکمان جمهوری اسلامی، اقتصاد کشور را بە ورطە نابودی کشاندە و دولت در کنترل امور بە بن بست رسیدە است، با ادامە این روند حاکمان ناتوان از تامین مخارج خود خواهند بود، در چنین شرایطی نظام در آخرین تلاشش برای تامین هزینەهای خود و ایادیش با افزایش سیصد درصدی قیمت بنزین دست درجیب مردم بی بضاعت نمودە، تا با هزینە کردن از جیب آنان چند صباحی دیگر بەعمر منحوسش ادامە دهد، غافل از اینکە کاسە صبرمردمان ایران دیر زمانیست کە لبریز شدە و آتش خشمشان مترصدد جرقەای است تا بساط جور ظالمان را بسوزاند.

طی روزهای گذشتە افزایش ناگهانی قیمت بنزین بهانەایی شد تا مردم جان بر لب رسیده ایران در اقصی نقاط کشور یکبار دیگر بپاخیزند و حقوق پایمال شدە شان را مطالبە نمایند، اما رژیم بجای تمکین به خواستهای مردم با به خشونت کشاندن اعتراضات مدنی و سرکوب آنها سعی در فرافکنی و ارتباط دادن آن با قدرت های خارجی است، اخبار منتشر شدە حکایت از کشتە شدن دە ها و زخمی شدن صدها نفر از مردم با شلیک مستقیم نیروهای مزدور رژیم دارد، سرکوب ها در مناطق حاشیەایی ایران  بسیار خشنتر بودە وبخشهایی از کردستان، آذربایجان و شهرهای عرب نشین عملا ملیتاریزە شدە و حکومت نظامی برقرار است.

در روزهای اخیر حاکمان جمهوری اسلامی ارتباطات شبکه های اینترنتی را قطع کرده اند، تا شاید از ارتباط مردم با دنیای خارج و رسیدن اخبار به گوش جهانیان مانع شوند، همچنین خامنه‌ای صبح یکشنبه ۲۶ آبان از افزایش قیمت بنزین دفاع کرد و این اقدام را ” تصمیم سران قوا به پشتوانه کارشناسی” دانست و تاکید کرد از آن پشتیبانی می کند و این تصمیم “طبعا باید اجرا شود”.

همبستگی برای آزادی و برابری در ایران ضمن اعلام پشتیبانی قاطع ازخیزش اخیر مردم ایران، سرکوب و کشتارمردم بی پناە را بشدت محکوم میکند و بر این باور است کە تنها راه نجات جامعه ایران از جنگ، آشوب و نابسامانی، سرنگونی جمهوری اسلامی وتحقق حاکمیت مردم در یک نظام سیاسی فدرال منطبق بر موازین شناختە شدە حقوق بشری است، و بر همین مبنا بر این باور است که:

 ۱ـ همبستگی هرچە بیشتر مردم در همە نقاط ایران و تدوام اعتراضات مسالمت آمیز آنها تا بزانو درآمدن نظام جمهوری اسلامی و تحقق خواست هایشان، حق مسلم مردم است.

۲ـ  حاکمیت باید بە خشونت ها پایان دهد و بە حق حاکمیت مردم تمکین کند، آمران و عاملان کشتار مردم باید بعنوان عاملان جنایت علیه بشریت در دادگاه صالح مردمی محاکمە شوند. جمهوری اسلامی از هیچ گونه مشروعیتی برای ادامه حاکمیت در ایران برخوردار نیست و سرنگونی اش حق مسلم و طبیعی مردمان ایران است.

۳ـ اپوزیسیون جمهوریخواه، دموکرات و آزادیخواه خارج از کشور با همصدایی و همگرایی هرچە بیشتر صدای رسای مردم بپاخاستە ایران باشد و با صدور بیانیه های مشترک وبرگزاری تجمعات اعتراضی در مقابل سفارتخانە های جمهوری اسلامی و مراکز شهرها در کشورهای اروپایی بە پشتیبانی مردم، متحدن بپردازد.

۴ـ مجامع جهانی و بین المللی می بایست با افزایش فشار بر نظام جنایت کارجمهوری اسلامی، مانع از برخورد قهرآمیز و سرکوب خونبار اعتراضات مسالمت آمیز مردم شوند و حاکمیت ضد مردمی در ایران را مجبور به تمکین به خواست مردم کنند.

همبستگی برای آزادی و دموکراسی در ایران باورمند به دموکراسی، آزادیهای اجتماعی و حق حاکمیت مردمان ایران است. از این رو جمهوری اسلامی را سدی در راه پیشرفت و تحقق حقوق مردم و آینده ای بهتر برای نسلهای آینده ایران می داند.

هیئت هماهنگی همبستگی برای آزادی و برابری در ایران

۲۶ آبان ۱۳۹۷ـــ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹