گلهای یادبود جانباختگان دهه ۶۰ شکوفه زدند و غنچه دادند

نزدیک به سه دهه از کشتار دسته‌جمعی زندانیان سیاسی به دست دژخیمان جمهوری اسلامی می‌گذرد. در طی این دوران، یاران و خانواده‌های جانباختگان، همواره در غم و اندوه از دست دادن عزیزان شان در زیر سخت ترین ضربات روحی و روانی به سر برده اند. آنان برای یافتن کوچک‌ترین نشانی از فرزندان خود، به تمام ادارات رجوع کرده و خاک خاوران ها، دیگر گورستان ها و گورهای دسته‌جمعی را با چنگ و دندان خویش شخم زده اند.

یادمان نمی رود که مسئولان زندان ها، پس از ماه ها اعدام، خانواده‌ها را احضار کرده، بی آنکه آرامگاه فرزندانشان را بگویند، پول تعداد تیرهایی را که قلب و جان آنان را سوراخ کرده بودند، می‌گرفتند و ساعت و عینک جان باخته را می‌دادند و به مادران داغدار قوطی شیرینی تعارف می کردند. رژیم فاسد جمهوری اسلامی به مرده های این مبارزان هم رحم نکرد.

امروز یکی از آدم کشان جنایتکار الله، به نام حمید نوری، معروف به حمید عباسی، به عنوان حلقه کوچکی از این زنجیر مرگ، در سوئد دستگیر و در چنگ عدل و داد گرفتار شده است.

این کار بزرگ که برای نخستین بار در عمر ننگین رژیم ایران اتفاق افتاده است، به کوشش فرزندان دلیر و جان به سالم بردگان از مرگگاه خمینی، آقایان ایرج مصداقی و کاوه موسوی و تعدادی از ایرانیان آزادی خواه داخل کشور رخ داده است.

با سپاس از همه ایرانیانی که موفق شده اند، در بازداشت یکی از جانیان اسلام ناب محمدی به دادستانی و دادگستری سوئد کمک کنند، جا دارد به مادران، پدران، همسران، فرزندان، خواهران و برادران همه جانباختگان در این دوره ۴۰ ساله عمر ننگین حکومت ضد انسانی، شادباش بگوییم.

ما از همه آنانی که به دستان یا به دستور این شکنجه گر، آسیب دیده اند و می‌توانند در دادگاه استکهلم شهادت بدهند، درخواست می کنیم، جدا از اختلافات سازمانی و حزبی و ایدئولوژیکی، به وظیفه انسانی خود عمل کرده و با هم همکاری کنند تا تکه‌های پازل جنایات رژیم در کنار هم چیده شوند.

از همه هم وطنان در سراسر جهان می‌خواهیم که به این موضوع مهم حساس باشند و روند دادگاه را دنبال کرده با کمک‌های مالی خود برای هزینه‌های وکلا و رفت و آمد های شاهدان، کوشندگان این پرونده، به ویژه آقایان مصداقی و موسوی را تنها نگذارند.