نامه سرگشاده به اقای دکتر هانس هنری کلوگه رئیس سازمان بهداشت جهان

و آقای دکتر احمد ال ماندهری رئیس مرکز بهداشت خاورمیانه

 

از سوی فوروم دمکراتیک ایرانیان شهر ماینس

بهروز اسدی

 Mainz, den 05.03.2020

حضور محترم جناب آقای دکتر هانس هنری کلوگه

حضور محترم جناب آقای دکتر احمد ال ماندهری

از انجا که ما بسیار نگران گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران هستیم، با این نامه بشما روی می آوریم. مردم ایران بشدت از عدم وجود اطلاعات کافی در باره درگذشتکان و مبتلایان و همچنین نوع مراغبت در برابر این بیماری، رنج می برند. ما از طریق اطلاعاتی که مرتبا از سوی مردم ایران دریافت می کنیم، به این نتیجه رسیدیم که تعداد درگذشتگان و همچنین مبتلایان به این ویروس بسیار بیشتر از آنچیزی است که دولت ایران گزارش داده است. تجهیزات و پرسنل پزشکی بسیار ضعیف است، از این روی گسترش ویروس در ایران و منطقه همچنان در حال پیش روی است. افزون بر اینکه بسیاری از مبتلایان به ویروس از ایران به اروپا سفر می کنند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند.

همچنین زندانیان در زندانهای ایران بخشا به این ویروس آلوده گشته اند. بخصوص زندانیان سیاسی از مراقبت های پزشکی محرومند. خانواده زندانیان از جامعه جهانی درخواست کرده اند که زندانیان با مرخصی وثیقه ای به قرنطینه فرستاده شوند.

از این روی ما از شما تقاضا داریم که از یک سوی با رویکردی حقوق بشرانه عمل کنید و از سوی دیگر از مناسبات خود در جامعه جهانی استفاده نمایید تا بدین وسیله جمهوری اسلامی مجبور به رسیدگی شود. زیرا نگرانی و ناآرامی مردم ایران روز بروز در حال افزایش است. جمهوری اسلامی تنها در فاصله 6 ماه گذشته با دستگیری و بقتل رساندن کسانی که با تظاهرات مسالمت آمیز به خیابان ها گسیل شدند و همچنین با دستکاری کردن اطلاعات مربوط به این کشتارها و دستگیری ها نگرانی مردم ایران را دوچندان کرده است. تا به امروز هم هنوز اطلاعات درست و دقیق در باره چگونگی اصابت موشک از سوی رژیم ایران به هواپیمای مسافر بری اوکرایینی که باعث کشته شدن بسیاری از مردم بیگناه شد، داده نشده است.

تمامی این مسایل نشان می دهند که ما در ایران با سیستمی روبرو هستیم که بر پایه اطلاعات نادرست و دستکاری شده بنا شده است و هر گونه مقاومتی و اعتراضی برای روشن شدن وضعیت فعلی، تعداد مبتلایان و درگذشتگان از طریق تهدید به دستگیری روبرو میشود.

ما خواهان آزادی بشردوستانه زندانیان سیاسی و رسیدگی به اوضاع فعلی سلامتی آنها می باشیم. هیئت پزشکی که اکنون از ایران دیدن می کنند، باید به این موارد رسیدگی نمایند. مطمئنا آنها در بررسی های خود نتایج دیگری را از آنچه که رژیم ایران به اطلاع رسانده است، بدست خواهند آورد.

جناب محترم آقای دکتر کلوگه

جناب محترم آقای دکتر ال ماندهری

اکنون زمان عمل است. ما از شما تقاضا داریم از امکانات خویش استفاده نمائید تا بدینوسیله از یک فاجعه بشری جلوگیری نمایید و به مردم ایران کمک کنید تا با این ویروس مبارزه نمایند.

ما نگران مردم ایران هستیم. مردمی که مدتهای طولانی است در رنج بسر می برند و متاسفانه چشم انداز روشنی برای رفع این رنج ها وجود ندارد. از این روی از شما تقاضا داریم تا انجا که ممکن است کمک کنید تا از یک فاجعه دیگر جلوگیری شود.

با اجازه شما کپی این نامه به وزارت بهداشت آلمان و رسانه ها ارسال می گردد.

با احترام فراوان

از سوی فوروم دمکراتیک ایرانیان شهر ماینس

بهروز اسدی

C/O Initiativausschuss für Migrationspolitik in RLP ‚
Albert-Schweitzer-Str 113-115 in 55128 Mainz

Behrouz Asadi│ Demokratische Forum der Iraner C/O Initiativausschuss für Migrationspolitik in RLP│ Albert-Schweitzer-Str. 113-115│55128 Mainz

WHO-Regionalbüro für Europa
UN City
Marmorvej 51
DK-2100 Kopenhagen
Dänemark

 برگردان بفارسی ناهید جعفرپور