فراخوان برای آزادی اعضای کانون نویسندگان ایران

قدمی بی شرمانه در سرکوب روشنفکران و اهل فرهنگ و قلم ایران

دستگیری رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن، اعضای کانون نویسندگان ایران را محکوم کرده و خوهان آزادی فوری آن ها هستیم!

 چهل سال است که به پیروی از “منویات” آیت الله خمینی، میراث خواران جهل و قتل، “قلم ها را می شکنند”. روشنفکران ، نویسندگان، شاعران و روزنامه نگاران ایران، هدف دائمی سرکوب حکومتی بوده و هستند. اینک، جمهوری اسلامی ابعاد سرکوب را چنان گسترانده که هیچ نویسنده و اهل قلمی نتواند یک سطر آزادانه بنویسد. کانون نویسندگان ایران ، در هر دو رژیم  گذشته و کنونی، هدف سرکوب و سانسور و تعقیب “قضائی” بوده است. بیشتر قربانیان قتل های موسوم به “زنجیره ای”، اهل قلم وبرخی از اعضای کانون نویسندگان ایران بودند.

در حکومت اسلامی، قلم نباید آزادانه بچرخد و نویسنده نباید کلامی جر خواسته رژیم بر زبان یا قلم آورند.

اینک، سه نویسنده عضو کانون نویسندگان ایران، به جرائم واهی و خیالی “متهم” و به زندان های طولانی محکوم شده اند. رژیم اسلامی، چنان پوشالی است و خود را چنان در وحشت می بیند که با آثار ادبی و نوشته و سخن نویسندگان و روشنفکران، «امنیت ملی» اش را در خطر می بیند. اتهام پوچی که فقط درجه بالای استبداد و وحشیگری حکومت اسلامی را در برخورد با اندیشمندانی که به گونه ای غیر از تفکر حاکمان می اندیشند، نشان می دهد.

ما با صدای رسا، محکومیت غیرقابل قبول رضا خندان مهابادی، بکتاش آئین و کیوان باژن، نویسندگان عضو کانون نویسندگان ایران را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری  آن ها هستیم.

نویسندگان و روشنفکران زندانی را آزاد کنید!

زندانیان سیاسی-عقیدتی ایران را آزاد کنید!

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی- عقیدتی در ایران، پاریس

28 سپتامبر 2020