انزجار  انزجار  انزجار

 

من تدریس می‌کنم پس من هستم

 

قتل آموزگاری که درس آزادیِ بیان می‌آموخت

 

در 17 اکتبر 2020، جلوی دبیرستان Conflans-Sainte-Honorine واقع در حومه‌ی شهر پاریس، ساموئل پاتی، Samuel Paty، معلم تاریخ، جغرافیا و تعلیمات مدنی در کلاس چهارم متوسطه، توسط یک جوان تروریست اسلامیست (از ملیت چِچِن و پناهنده در فرانسه)، به ضرب چاقو به قتل می‌‌رسد.

ساموئل پاتی قربانی ایدئولوژی تروریستی- اسلام‌‌گرایی شد که، با سر بُریدنِ انسان‌ها، آزادیِ بیان را برنمی‌تابد.

جمهوری‌خواهان لائیک ایران، در هم‌دردی با خانواده‌ی ساموئل پاتی و مردم فرانسه، انزجار خود را نسبت به این بربریت اسلامیستی، اعلام می‌دارند. توحشی که بیش از چهل سال در جمهوری اسلامی ایران حاکم است و امروزه دست به کشتار آزادی بیان و انسان‌های آزاده در سراسر گیتی می‌زند.

علیه تاریک‌اندیسی و تحجر اسلامی‌گرا، جمهوری‌خواهان لائیک ایران، تعلق خاطر و استواریِ مبارزاتی خود نسبت به ارزش‌های والای جمهوری‌خواهی، لائیسیته و آزادی‌ها، از جمله و به‌ویژه آزادی بیان، آزادی باورمندی به دین و آزادی عدم باورمندی به دین را اعلام می‌دارند. آن‌ها، در دفاع از چنین ارزش‌هایی، از هیچ چیز نمی‌هراسند.

در 18 اکتبر، مردم آزادی‌خواه فرانسه در سراسر کشور، انزجار خود را نسبت به این عمل فجیع ضدانسانی اعلام داشتند. در زیر تصاویر تجمع مردم فرانسه در میدان جمهوری پاریس را مشاهده می‌کنیم.