به هفته اعتراض سراسری علیه جمهوری اسلامی بپیوندیم!

 

گردهمآیی در پاریس

یکشنبه  ۱۹ سپتامبر 2021

از ساعت ۱۵ تا ۱۷

 میدان شاتله، Place du Châtelet، پاریس اول

 

جنبش جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک ایران

همبستگی خود را با این کارزار سراسری اعلام می‌کند 

 

——————————————–

 

بیانیه شورای برگزاری اعتراضات سراسری در خارج از کشور

 

در دفاع از مبارزات مردم ایران و مطالبه ی‌ تحقیقات کیفری بین المللی علیه رئیسی جلاد و دیگر همکاران او در هیئت مرگ و سران جنایتکار جمهوری اسلامی و همچنین برای گرامی داشت یاد و خاطره ی جان‌باختگان راه آزادی و عدالت اجتماعی و خصوصا در تابستان ۶۷ گرد هم می آییم.

مردم آزاده جهان، نمایندگان پارلمان‌ها، دولت‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر،

ما فعالان سیاسی و مدنی در کشورهای مختلف دنیا به شما اعلام می‌کنیم:

۱- مراتب اعتراض خود و مردم ایران را نسبت به حمایت تعدادی ازدولت های اروپایی و دیگر کشورها که خواستار همکاری و مشروعیت بخشیدن به دولت رئیسی و رژیم جمهوری اسلامی هستند، اعلام می داریم، مردم ایران هرگز دولت های مماشات کننده با جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد , از دولتها و پارلمانها و سازمانهای حقوق بشری در جهان درخواست میکنیم که جمهوری اسلامی ایران را بدلیل نقض فاحش حقوق بشر زیر فشار قرار داده و از حقوق پایمال شده مردم ایران دفاع کنند .

۲- از مراجع حقوقی و قضایی بین المللی , درخواست می کنیم تحقیقات کیفری علیه رئیسی جلاد را که یکی از عوامل اصلی قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ ( ۱۹۸۸ ) بوده است را صادر نمایند .

۳- مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی و در راس آنها علی خامنه ای با صدور دستوری مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور و اعمال سیاستهای غلط در کنترل این اپیدمی , فاجعه ای را بر مردم ایران تحمیل کرده اند بطوریکه روزانه ۶۰۰ نفر از هموطنانمان را به کام مرگ میفرستند , از جامعه بین المللی و سازمان بهداشت جهانی درخواست میکنیم به این مسئله ورود کرده و از کشتار مردم ایران جلوگیری کنند .

۴- ما ضمن محکوم کردن رژیم جمهوری اسلامي ايران در رابطه با تهدید آشکار و حمله ی نظامی به مقر احزاب کرد ایرانی که در کردستان عراق مستقر هستند، این عمل را در راستای سیاست ترور و سرکوب سیستماتیک جمهوری اسلامي ایران اعلام می کنیم که نشانه ای مشخص از نقض حقوق بشر، جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بین‌الملل است.

از مجامع جهانی در خواست واکنش سریع نسبت به این جنایت انجام شده را داریم.

امید داریم شما نمایندگان پارلمان‌ها، دولت‌ها و سازمان‌های حقوق بشر، از حقوق پایمال شده مردم ایران دفاع کنید .

پیروز باد مبارزه و همبستگی مردم ایران در مقابل رژیم فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی

شورای برگزاری اعتراضات سراسری در خارج از کشور

10 سپتامبر 2021 – 19 شهریور 1400