قطعنامه دومين گردهمايی سراسری جمهوريخواهان دمکرات ولائيك

اعمال خشونت خانگی هرگز امری خصوصی محسوب نميشود

قطعنامه دومين گردهمايی سراسری جمهوريخواهان دمکرات ولائيك

مبارزه با جمهوری اسلامی تنها مبارزه با افرادی که بر مسند قدرت تکيه کرده اند و حاميان ايشان نيست. يکی از وجوه اصلی اين مبارزه، مبارزه بر عليه فرهنگ و سنت هايی است که هر روزه به وسيله حکومت گران در رسانه ها و در کل جامعه تبليغ و ترويج ميشود. آنها کوشش ميکنند که سنت های کهن و قرون وسطايی را در ميان مردم رواج داده و ماندگار کنند تا بر چنين ويرانه ی فرهنگی حيات خود را تداوم بخشند.

ناباوری به برابر حقوقی جنسيتی و پايمال کردن حقوق انسانی زنان در حوزه های خصوصی (خانواده) و عمومی (جامعه) يکی از نمودهای مشخص اين فرهنگ عقب مانده است.

عدالت خواهی و برابری طلبی نميتواند و نبايد تنها به صورت صوری و در حد شعار باقی بماند و بايد آن را در روابط روزمره مان و در همه عرصه های زندگی چه خصوصی و چه عمومی نهادينه کنيم.

اعمال خشونت به همسر و فرزندان در ميان آزاديخواهان در عمل ناقض اصولی است که ما برای آن مبارزه ميکنيم.اين مسئله نبايد امری خصوصی شمرده شود و ما آزاديخواهان نبايد در مورد آن سکوت کنيم. اين رويه ی ديگر همان سکه ی قدرتمداران در ايران است که مسئله داخلی ايران از جمله سرکوبگری شهروندان را امری خصوصی معرفی ميکند و از قبول دخالت سازمانهای جهانی و مدافعانی حقوق بشر سر باز ميزند.

ما جمهوريخوانان دمکرات و لائيک بر عليه هر گونه خشونت و تجاوز به حقوق ديگران ايستادگی ميکنيم.

ما خشونت خانگی و اعمال و تحمل آن را محکوم ميکنم.