فعالان حقوق بشر در ایران

آدينه، 8 خرداد ماه 1388 برابر با 2009 Friday 29 May
یک هفته با نقض حقوق بشر در ایران

در هیاهوی انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران نه تنها چیزی از نقض گسترده‌ی حقوق‌بشر در ایران کاسته نشده، بلکه شاهد افزایش آن نیز هستیم. و در این غوغا و هیاهو به اخبار نقض حقوق‌بشر کم‌ترین توجه می‌شود. در نشست‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری بسیاری از دانش‌جویان و فعالان به دلائل گوناگون بازداشت و روانه‌ی زندان‌ها شده‌اند. موج جدید فیلترینگ که از قبل وعده داده شده بود، بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌ها را درنورید و سایت‌های محبوبی هم‌چون تویتر و فیس‌بوک را از دسترس ایرانیان خارج کرد. گر چه با اعتراض‌های بسیار از فیس‌بوک دوباره رفع فیلتر شد.

در اول خداد ماه سخن‌گوی قوه‌ی قضائیه نرگس محمدی، رئیس هیات اجرایی شورای ملی صلح، را به «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» متهم کرد. در این روز نتایج کنکور کارشناسی ارشد بر پای‌گاه اینترنتی سازمان سنجش قرار گرفت و باز هم دانش‌جویان فعال که طی سال‌های گذشته در دانش‌گاه و جامعه فعالیت می‌کردند ستاره‌دار شده و به گروهی از آنان کارنامه داده نشد. اما وزیر علوم دولت نهم وجود این دانش‌جویان را انکار کرد و در سخنانی تعجب‌برانگیز گفت: «دانش‌جويي با نشان ستاره که نمايان‌گر مشکل يا محروميت او از تحصيل باشد اکنون در کشور وجود ندارد.» مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران در این روز گزارش داد: فضای امنیتی تحت تاثیر مساله‌ی انتخابات در بلوچستان تاکنون بازداشت دست کم 40 شهروند را در پی داشته است و در آخرین خبر داریم جلیل احمدی فعال کارگری و عضو سندیکای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز جاری طی احضاریه‌یی مکتوب به دادسرای عمومی شوش احضار شد.
در دوم خرداد ماه خبر داریم که وزارت علوم از حدود یک ماه پیش برخی از دانش‌جویان را به حراست دانش‌گاه احضار کرده و از آن‌ها برای عدم انجام فعالیت سیاسی در صورت پذیرفته شدن تعهد کتبی گرفته است. اما مسئولین دولت نهم در روزها‌ی واپسین خود دست از کتمان حقیقت بر نمی‌دارند؛ دبير شوراي مرکزي کميته‌ی انضباطي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شرايط احضار دانش‌جويان به کميته‌ی انضباطي در زمان انتخابات را تشريح کرد و گفت؛ تنها زماني که دانش‌جويان از خطوط قرمز عبور کنند به کميته‌ی انضباطي احضار مي شوند و بر اساس قانون با آن‌ها برخورد مي‌شود. وي درباره‌ی شائبه‌ی افزايش آمار احضار دانش‌جويان به کميته‌هاي انضباطي در سال‌هاي اخير گفت؛ اين موضوع در سال‌هاي اخير افزايش نيافته و رو به کاهش داشته است! و احمدی‌نژاد در این خصوص دانش‌جویان و زندانیان سیاسی گفت: «ما در ایران عنوانی به نام زندانی سیاسی نداریم. این را بارها مقامات قضایی اعلام کرده‌اند…حالا این‌که از بین سه میلیون و نیم دانش‌جویی که در کشور وجود دارد، سه نفر هم خطایی کرده، به درست یا غلط با آن‌ها برخورد شده است، به نظر من اصلا جای طرح ندارد». و درخبر دانش‌جویی دیگر داریم که نشريه‌ی دانش‌جويي نسيم از اركان انجمن اسلامي دانش‌گاه تهران به اتهام نشر اكاذيب توسط كميته‌ی نظارت بر نشريات وزارت علوم توقيف شد و هادي خيري، مدير مسئول و سردبير اين نشريه به كميته‌ی انضباطي احضار شد. دیگر این‌که كارگران كارخانه‌ی پلاستيك واقع در شهرك استخر تهران كه قريب به 150 نفر هستند از سوي صاحب‌كار خودشان با خبر ورشكسته‌گي و اخراج روبه‌رو شدند و شنیدیم که چهار تن دیگر از جمله یک زن در شهر شیراز حلق آویز شدند. اما از زندان اوین خبر داشتیم که بر اساس آن زندانی سیاسی هود یازرلو پس از تائید حکم به زندان امنیتی رجایی شهر کرج تبعید شد.
در سوم خرداد ماه هم‌زمان با موج تازه‌ی فیلترینگ در ایران وب‌سایت فیس‌بوک ۲۰ روز مانده به انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری ایران، به آن دسته از سایت‌های اینترنتی پیوست که به مردم ایران فقط یک پیغام می‌دهند: «‌دسترسی به این سایت ممکن نیست.» در این هفته خبری داشتیم از حذف سنگ‌سار از قانون مجازات سالامی، اما در خبرها داشتیم افسانه رحمانی زن ۳۰ ساله‌ی شیرازی که حکم سنگ‌سار و اعدام‌اش در تاریخ ۱۴مرداد ۸۷ در دیوان عالی کشور تایید شده و قطعیت یافته بود، در زندان عادل آباد استان فارس به دار آویخته شد و هم‌چنین حکم سنگ‌سار یک زوج جوان به نام‌های رحیم محمدی و کبرا بابایی در زندان تبریز توسط شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور تایید شد. اما از غرب کشور گزارش‌هایی مبنی بر این‌که بازداشت وتعقیب فعالین اجتماعی وجوانان شهر مریوان توسط نیروهای وزارات اطلاعات رو به گسترش است. نیروهای امنیتی و واحدهای عملیاتی سپاه پاسداران درشهرمریوان بیش از شصت نفر از شهروندان و جوانان شهر مریوان وحومه را بازداشت و زندانی کرده‌اند. هم چنین حدود 200 تن از معلمان حق‌التدريسي در اعتراض به مسكوت ماندن طرح استخدام معلمان حق‌التدريسي و آموزش‌ياران نهضت سوادآموزي، صبح این روز مقابل در اصلي مجلس تجمع كردند. اما خبرها از وضعیت نامساعد یک روزنامه نگار زندانی گزارش می‌دهند؛ مسعود کردپور، معلم زندانی کرد در زندان ارومیه، با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی دست و پنجه نرم می‏کند. وی که در زندان عمومی ارومیه در بند ویژه‏ی سارقان و معتادان به مواد مخدر به سر می‌برد، بر اثر شکنجه‏های بیش از حد توسط مسئولین زندان، دچار بیماری‌های مختلفی شده است. هم چنین به گزارش مجموعه گودرز بیدقی یک شهروند بهایی ساکن سمنان برای اجرای حکم محکومیت خود به دادگاه انقلاب فراخوانده شد. و در اخر این‌که هم‌زمان با انتقال بازداشت شده‌گان روز جهانی کارگر به بندهای عمومی زندان اوین نازیلا دشتی مادر دو زندانی سیاسی توسط دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
در چهار خرداد ماه نزديك به ٦٠ نفر از كارگران پيمان‌كاري شاغل در خودروسازي سايپا، در اعتراض به اجرا نشدن وعده‌ی رئيس جمهور مبني بر تبديل وضعيت شغلي‌شان مقابل كارخانه‌ی سايپا تجمع كردند و سه تن از بازداشتی‌های ۱۱ اردیبهشت ماه آزاد شدند. پوریا پشتاره، منصور حیات غیبی و یونس ارژنگ به قید کفالت آزاد شدند. مجید توکلی، مهدی مشایخی و عباس حکیم زاده، شبنم مددزاده هم‌چنان در بازداشت و زیر فشارهای گوناگون به سر می‌برند در خبری داشتیم که در پی بازگشایی مجدد پرونده ی جعل نشریات دانش‌جویی دانش‌گاه امیرکبیر، عباس حکیم زاده دانش‌جوی دربند دانش‌گاه امیرکبیر در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب حاضر خواهد شد و در خبر آخر باز هم از فشارها بر روی شهروندان بهایی گزارش داریم که فرائض رضائي، اكبر اقدسي و عهد الله فضلي سه تن از مسئولان سابق تشکیلات جامعه‌ی بهایی در ارومیه در این روز به ستاد خبری وزارت اطلاعات این شهر احضار شدند.
در پنجم خرداد ماه گزارش داشتیم که روناک صفارزاده، دانش‌جوی زندانی طی هفته‌ی گذشته به تحریک ماموران امنیتی و بر اساس دستور دادستان کردستان، چندین بار توسط تعدای از هم‌بندی‌های‌اش در داخل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از چندین ناحیه دچار آسیب دیده‌گی جدی شده است و این‌که شنیدیم امیر یعقوبعلی که از 25 روز پیش در پارک لاله بازداشت شده بود، سرانجام با قرار کفالت آزاد شد. بنابه گزارش‌های ارسالی از زندان اداره‌ی اطلاعات شهر مریوان شنیدیم که وریا نقش بندی هم‌چنان در سلول‌های انفرادی و تحت شکنجه‌های جسمی و روحی بازجویان قرار دارد و باز هم از نقض حقوق کودکان بگوییم که در خبرها آمده بود که قرار است حکم قصاص محمدرضا حدادى نوجوانی که در سن ۱۵ ساله‌گی مرتکب «قتل» شده است، در زندان عادل‌آباد شهر شیراز به اجرا درآید. دیگر این‌که سید محمد سیف زاده، عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر بر اساس احضاریه‌یی که از سوی شعبه‌ی امنیت دادگاه انقلاب تهران دریافت کرده است باید ظرف سه روز به دادگاه مراجعه کند. در خبری دیگر مقام‌هاى امنيتى ايران اعلام كردند كه باند ۱۰۴ نفره «شيطان پرست» را در يك جلسه‌ی مشترك پارتى و كنسرت موسيقى غيراخلاقى در شيراز دست‌گير كرده‌اند. باز هم در غرب کشور یک شهروند بانه‌یی به نام شهرام گلنازی سه روز پیش توسط افراد ناشناس بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است و در خبری از جامعه‌ی کارگری گزارش‌ها حاکی از آن است که در حدود 170 نفر از کارگران کاغذسازی پارس که برخی از آن‌ها بیش از 15 سال سابقه‌ی کار دارند از اول خرداد ماه در آستانه‌ی اخراج قرار گرفته‌اند. اما در این روز اخباری نگران کننده‌یی داشتیم از وضعیت بهروز جاویدتهرانی و این که از حدود دو هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده و در وضعیت بسیار بحرانی به سر می‌برد. هم چنین از جنوب کشور شنیدیم که علی نجاتی رئیس هیات مدیره‌ی سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و قربان علی پور از اعضای این سندیکا به شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای شوش احضار شده‌اند و در آخرین خبر می‌شنویم از هجوم نیروهای امنیتی به یک کلیسای خانه‌گی در شهر کرج.
در شش خرداد ماه گزارشی داشتیم از این‌که جلوه جواهری فعال کمپین یک میلیون امضا را از زندان اوین به دادگاه انقلاب و شعبه یک دادیاری امنیت بردند و امکان حضور وکیل وی را فراهم نکردند. اتهام جلوه جواهری اقدام عليه امنيت از طريق عضويت در كمپين يك ميليون امضا و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور اعلام شده است. اما رئيس قوه‌ی قضائيه که در روزهای پایانی خود در سمت ریاست این قوه به سر می‌برد، تاکيد کرد؛ زندان جاي انتقام‌جويي، شکنجه‌گري و اعتراف‌گيري نيست! اما با این اوصاف در خبرها داریم که علی کلایی، فعال دانش‌جویی که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه در دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، با وجود گذشت ۱۵ روز هم‌چنان به دلایل نامشخصی در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه‌داری می‌شود. دیگر این‌که هم‌زمان با توقف اجرای حکم محمدرضا حدادی، نوجوان محکوم به اعدام پسر بیست ساله‌یی به نام ع.ح که در ۱۷ ساله‌گی مرتکب جرم شده بود، در زندان عادل آباد شیراز به دار آویخته شد و هم‌چنین باز هم از عدم رسیده‌گی پزشکی برای یک زندان خبر می‌شنویم: زندانی سیاسی حمیده نبوی از بیماری حساسیت مزمن رنج می‌برد اما مسئولین زندان هیچ دارویی به وی نمی‌رسانند و او در وضعیت بسیار نامساعدی در زندان به سر می‌برد. دیگر این‌که یک شهروند کرد تبعه‌ی ترکیه به نام “ارکان گل تکین” که به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) به چهار سال و نیم زندان محکوم شده بود به ترکیه تحویل داده شد. هم‌چنین در ادامه‌ی روند فشار بر شهروندان بهایی قبرستان بهائیان روستای ایول واقع در جاده‌ی ساری- کیاسر- به طرف سمنان کیلومتر18 برای فروش به مزایده گذاشته شد. و در آخرین خبر این روز از وضعیت شبنم مددزاده می‌شنویم که مسئولین قضایی سعی دارند به او اتهام محاربه بزنند. اما در خبر خوب دیگر داریم که بهروز جاویدتهرانی پس از 23 روز اعتصاب غذای خود را شکست و به بند عمومی زندان رجایی‌شهر منتقل شد.
در هفتم خرداد ماه گزارش شد که عماد بهاور، از سوی مأموران دادگاه انقلاب تهران بازداشت شد. و در خبری تاسف‌بار از زاهدان شنیدیم که سی ونه نفر از هم وطنان‌مان هنگام اقامه‌ی نماز مغرب در این روز بعد از انفجار بمب در مسجد علی ابن ابيطالب (ع) شهر زاهدان کشته شدند. در این حمله‌ی مرگبار متاسفانه ۳۹ نفر کشته و ۶۰ نفر ديگر نيز مجروح شدند که طبق آخرين گزارش‌ها حال چند تن از آنان وخيم اعلام شده است. اما از زندان رجایی‌شهر می‌شنویم که منصور اسانلو برای چندمین بار مورد تهدید جانی از سوی زندانیان دیگر قرار گرفت. و در خوزستان؛ دبیر اجرایی خانه‌ی کارگر استان خوزستان از تجمع کارگران لوله سازی خوزستان در مقابل دفتر سهام‌داران این کارخانه در شهر اهواز به علت عدم دریافت حقوق خبر داد. و از استان سمنان خبری داشتیم از مرگ یک جوان در بازداشت‌گاه؛ در حالي كه نيروي انتظامي شاهرود علت مرگ این جوان ۲۵ ساله به نام عباس صديقي در بازداشت‌گاه كلانتري ۱۱ اين شهر را خودكشي از طريق دارزدن با بند شلوار اعلام كرده است اما خانواده‌ی اين جوان در نامه‌یي به فرماندهي نيروي انتظامي استان سمنان اين موضوع را رد كرده و علت مرگ وي را ضرب و شتم عنوان کردند. و از زندان قزل‌حصار و زندانی دانش‌جوی آن محمد پوعبدالله بشنویم که پرونده‌اش به شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است. مادر این دانش‌جوی زندانی گفت: طی هفته‌ی گذشته بارها با مراجعه به دادگاه انقلاب خواهان تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه شدم، اما قاضی اعلام کرد که پرونده‌ی وی به دادگاه ارسال شده است.

آدينه، 8 خرداد ماه 1388 برابر با 2009 Friday 29 May
یک نوجوان شکنجه شده در آستانه اعدام قرار دارد

فراخوان برای نجات جان یک نوجوان که در آستانه اعدام قرار دارد
بنابه گزارشات رسیده از زندان دستگرد اصفهان ، روز جمعه یک زندانی که در سنین نوجوانی مرتکب قتل شده است بصورت شتاب زده ای برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شد.
روز جمعه 8 خرداد ماه زندانی مهدی مزروعی که در سن 17 سالگی به اتهام قتل دستگیر شده بود برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد. این زندانی صبح امروز از بند 1 زندان دستگرد اصفهان به سلولهای انفرادی منتقل شد و احتمال زیاد دارد که او را صبح روز شنبه اعدام نمایند.به ندرت اتفاق می افتد که زندانی را برای اجرای حکم اعدام روز جمعه به سلول انفرادی منتقل کنند. پاسدار بندها تمام سعی خود را بکار بردند تا کسی از انتقال او به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام مطلع نشود.
مهدی مزروعی متولد 1364 می باشد . او در سال 1381 در یک نزاع جمعی که منجر به مرگ یک نفر شد به اتفاق 2 نفر دیگر دستگیر شدند .
زندانی مزروعی به مدت 48 الی 50 روز در آگاهی اصفهان بازداشت بود و تحت شکنجه های جسمی وحشیانه قرار داشت تا او را وادار به اعتراف کنند. شکنجه هایی که علیه این زندانی بکار بردند عبارتند از : کشیدن ناخن، شکستن دست ،آویزان کردن به مدت طولانی بطوری که کتف او از جا در رفته بود،با کابل و اشیائ دیگر او را برای مدت طولانی شکنجه کردند. فردی که در شکنجه این نوجوان دست داشت افسر پاسدار اسکندری همراه با 4 ال 5 نفر افسر پاسدار دیگر .زندانی مزروعی طی پیامی که در اسفند ماه به بیرون داده بود از جهانیان برای نجات جانش استمداد طلبیده بود. او در بخشهای از پیامش گفته بود اکنون با تایید حکم در آستانه اعدام قرار دارم و در این لحظات خدا را شاهد می گیرم هیچ قصد و نیتی نداشتم و حالا از تمامی آنانی که صدای مرا می شنوند عاجزانه تقاضا دارم به من کمک کنند و تلاش کنید تا نجات پیدا کنم.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، برای نجات جان این زندانی که در سن 17 سالگی مرتکب قتل شده است استمداد می طلبد و از دبیر کل سازمان ملل،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این جوان است.
8 خرداد 1388 برابر با 29 می 2009
شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد
1-عفو بین الملل
2- کمیسر عالی حقوق بشر
3- دیدبان حقوق بشر
4. سازمان جهانی علیه شکنجه

شنبه، 9 خرداد ماه 1388 برابر با 2009 Saturday 30 May May
بيخبری از وضعيت يک زندانی بهايی

آقاي مشفق سمندري شهروند 20 ساله بهايي ساكن شهرستان بابل كه در تاريخ 25 فروردين 1388 پس از هجوم ماموران اداره اطلاعات به منزلش ، بازداشت گرديده با گذشت بيش از يك ماه ونيم از دستگيريش بجز دو مكالمه كوتاه تلفني هيچ ملاقاتي با خانواده نداشته است.
خانواده وي كه بشدت نگران وضعيت وي هستند به مراجع مختلف قانوني مراجعه كرده اند ولي تاكنون تنها پاسخي كه دريافت كرده اند اين بوده كه آقاي سمندري بر مبناي ماده 500 قانون مجازات اسلامي متهم به تبليغ عليه نظام است و تا همكاري نكند آزاد نخواهد شد .
بايد خاطر نشان ساخت كه 12 روز پس از دستگيري نامبرده به خانواده سمندري اطلاع داده مي شود كه زنداني را به بازداشتگاه شهيد كچويي ساري منتقل كرده اند و طي اين يك ماه ونيم پنج نوبت خانواده اين شخص براي ملاقات به ساري فراخوانده شده ولي هيچوقت به آنان اجازه ملاقات داده نشد.
قابل ذكر است كه مادر و پدر مشفق سمندري به مقامات عالي كشوري از جمله رياست قوه قضائيه و رياست جمهوري نيز نامه هاي جداگانه اي ارسال كرده اند و خواستار رسيدگي به وضعيت فرزندشان شده اند، این خانواده در این خصوص نیز تاكنون هيچ پاسخي را از مسئولين مربوطه دريافت نكرده اند.

یکشنبه، 10 خرداد ماه 1388 برابر با 2009 Sunday 31 May
صد ضربه شلاق بر تن دخترک سیزده ساله
وبلاگ روز از نو
امروزدر کلینیک محل کارم بیماری داشتم که خیلی متاثرم کرد. با توجه به منطقه کاری ام که دریکی از مناطق جنوب شهر است دیدن انواع مختلف درد ورنج مردم برایم چندان عجیب وتازه نیست اما حقیقتا اینمورد را تابحال ندیده بودم .
بیمار مراجعه کننده دختر سیزده ساله ای بود که باتفاق مادرش مراجعه کرده بود.شکایت بیمار هم درد پهلو دردوطرف وبقول خودش درد کلیه هاش بود.ابتدا با شرح حالی که بمن داد علائمی که بنفع عفونت ومسائل شایع کلیوی باشد پیدا نکردم.ازاو خواستم که بیشتر توضیح بدهد اما حرف زیادی نداشت.
مادرش بالاخره توضیح داد که فرزندش حدود ۱۰ روز قبل در دادگاه به تحمل صد ضربه شلاق محکوم شده وپس از اجرای حکم وزمانی که پشتش از شدت ضربات شلاق خونین وکبود شده اجازه داده اند به خانه بیاید.
وقتی به جثه وهیکل کودکانه ونحیف آن دختر کم سن وسال نگاه کردم باورم نمیشد که توانسته باشد درد ورنج اصابت صد ضربه شلاق بر بدن نحیفش را تحمل کند.
ده روز از ماجرای مجازات او گذشته بود.ناباورانه پرسیدم چگونه تحمل کردی درد اصابت صد تازیانه را ؟ گفت : درتمام مدت تنبیه دست وپایم را به تخت بسته بودند والبته اول دردناک بود ولی بعد از چند ضربه اول دردزیادی حس نکردم.طفلک با همان زبان کودکانه اش توضیح داد که پس ازآمدن به خانه تازه دردهایم شروع شده ودراین چند روزه نه میتوانم بخوابم ونه سرپا بایستم ویا راه بروم.وقتی خواستم معاینه اش کنم بسختی ازروی تخت معاینه بالارفت ونوع حرکاتش نشان میداد که تا چه حد از شدت درد حرکت کردن برایش زجر آور است. خوب نیازی نیست که بگویم دریافت صد ضربه تازیانه با بدن هرانسان قوی هیکلی چه میکند چه رسد به این بیمار که کودکی 13 ساله بود….
پس از مدتی این دو تن کلینیک را ترک کردند ولی تألم وتاثری که از دیدن درد ورنج این نوجوان کم سن وسال که به چنین عقوبت سختی مجازات شده بوداز ذهنم خارج نمیشود. فکرش را بکنید دختری با قد حدود 150 سانتیمتر – وزن حدود 40 کیلو وسن کمتر از 14 سال چگونه میتواند به چنین مجازات سختی گرفتار شود؟

دوشنبه، 11 خرداد ماه 1388 برابر با 2009 Monday 01 June
آخرین وضعیت بهروز جاوید تهرانی

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج ،بهروز جاوید طهرانی آخرین زندانی بازمانده از قیام دانشجویان 18 تیر 1387 همچنان در سلولها ی انفرادی بند 1 و در اعتصاب غذا بسر می برد.
او در روزهای اخیر توسط پاسداربندها مورد یورش قرار گرفت و با باطومهای خود او را آماج ضربات وحشیانه قرار داده اند. وی بدنبال اعتصاب غذای طولانی و شکنجه های پی در پی وضعیت جسمی بسیار بدی دارد و تا حد زیادی کاهش وزن یافته است. بینائی او کاهش یافته و خطر جدی جان او را تهدید می کند.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی پس از اعتراضات گسترده حقوق بشری و انعکاس خبری رسانه ها برای مدت کوتاهی او را از سلولهای انفرادی معروف به سگ دونی خارج کردند و به محلی در همین سالن که در کنار سلولهای انفرادی و شرایطی مشابه دارد و به نام حسنیه معروف است برده شد . افرادی که در حسینیه زندانی هستند دچار ناراحتی روحی و معتاد می باشند. یکی از پاسداربندها مجددا با آقای جاوید طهرانی درگیر می شود و او را ابتدا به اطاقی که زندانیان در آن شکنجه می شوند برده شد و در حالی که با دست بند و پابند و چشم بند به او زده بودند و همچنین لباسهای او را بر روی صورتش کشیده بودند برای مدت طولانی آماج انواع ضربات باتوم قرار دادند و مجددا به سلول انفرادی منتقل شد.
کسانی که آقای جاوید طهرانی را مورد شکنجه قرار داده اند ،علی محمدی معاون رئیس زندان،کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات،نبی الله فرج نژاد معاون حفاظت و اطلاعات ،خادم و تعدادی از پاسداربندها که به صورت گروهی شکنجه وحشیانه را علیه این زندان سیاسی بکار برده اند.
خانواده آقای جاوید طهرانی امروز دوشنبه 11 خردادماه با اسرار زیاد خانواده اش توانستند برای مدت کوتاهی بصورت کابینی با او ملاقات کنند. او در این ملاقات شکنجه وحشیانه و ادامه اعتصاب غذا و بودن در سلولهای انفرادی را به خانواده اش را اعلام کرد.
.زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی تنها زندانی بازمانده از قیام دانشجویان در تیر ماه 1378 می باشد. او بار ها توسط سعید شیخان سربازجوی وزارت اطلاعات و پاسداران زندان گوهدشت کرج تهدید به حذف فیزیکی شد. سهراب سلیمانی رئیس سازمان زندانهای تهران 9 اردیبهشت ماه خطاب به بهروز جاوید طهرانی گفت بود: تو را جایی می فرستیم تا بفهمی زندان یعنی چه؟ رئیس سالن ملاقات در تاریخ 17 فروردین ماه خطاب به بهروز جاوید طهرانی گفت: ضد انقلاب عوضی، تو را هم می فرستیم پیش رفیقت ساران.
تهدیدات و دلایل موجود حاکی از آن است که وزارت اطلاعات قصد قتل این زندانی را دارد. علیرغم اینکه بیش از 3 هفته که در اعتصاب غذا است و لی همچنان به شکنجه این زندانی ادامه می دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی است هشدار میدهد و از تمامی هموطنان در داخل و خارج ایران می خواهد برای نجات جان این زندانی سیاسی اقدام نمایند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی است.
11 خرداد 1388 برابر با اول ژون 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر