دوم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و سوم نوامبر ۲۰۰۹

فراخوان به آکسيون ھای اعتراضی در دفاع از مبارزات مردم ايران،
در اعتراض به سرکوب ھای وحشيانه ی جمھوری اسلامی اجلاس “آب و ھوا” (شرايط جوی) در دسامبر در کپنھاک برگزار خواھد شد. سران دولت ھا و ھيات ھای نمايندگی کشورھای جھان در اين اجلاس حضور خواھند يافت و ديدگاه خود را پيرامون مسايل و معضلات آب و ھوا در جھان ابراز خواھند کرد. نتيجه اما ھمواره جز يک مشت حرف و سخنرانی نبوده و نيست. احمدی نژاد که به ويژه پس از سرکوب و کشتار اخير مردم ايران، به سمبل رسو اترين رژيم سياسی در سراسر جھان تبديل شده است، در حالی به اين اجلاس دعوت شده است که جمھوری اسلامی با يک بحران سياسی عميق رو به روست، تضادھا و اختلافات درونی طبقه حاکم، به شکل بی سابقه ای رشد کرده اند. توده ھای مردم ايران با مبارزات علنی و تعرضی خود نشان داده اند که ديگر نمی خواھند نظم موجود حفظ شود. بی اعتباری سياسی ارگان ھا و نھادھای نظم موجود به نھايت خود رسيده است و سران و فرماندھان نيروھای نظامی و سرکوب رژيم، پنھان نمی کنند که جمھوری اسلامی تنھا با تکيه بر سرنيزه و سرکوب به حيات خود ادامه می دھد.. ميز کتاب کپنھاک، در جريان اجلاس “آب و ھوا” در کپنھاک، عليه جمھوری اسلامی حول شعارھای “مرگ بر ديکتاتور”، “مرگ بر جمھوری اسلامی” و “زندانی سياسی آزاد بايد گردد”، در روزھای دهم، دوازدهم و هفدهم دسامبر ٢٠٠٩ ،آکسيون ھای اعتراضی برگزار خواھد کرد. بياييد ھمراه با ھم از مبارزات علنی و تعرضی توده ھای مردم ايران حمايت کنيم و خواھان آزادی تمام زندانيان سياسی، به ويژه دستگيرشدگان اعتراضات اخير، شويم.
زنده باد آزادی، زنده باد سوسياليسم
مرگ بر جمھوری اسلامی
ميزکتاب کپنھاک
نوامبر ٢٠٠٩
mizeketaab_dk@ yahoo.com
………… ……… ……… ……… ……… ….
‘استقرار نیروهای امنیتی در خیابان کارگر شمالی و بلوار کشاورز
از ساعات اولیه صبح روز دوشنبه دوم آذرماه برخی از خیابان ها و میادین تهران شاهد حضور و استقرار نیروهای امنیتی به صورت کاملا محسوس می باشند,خیابان کارگر شمالی حد فاصل پارک لاله تا بزرگراه جلال آل احمد شاهد حضور پر رنگ نیروهای امنیتی است،همچنین از ابتدای بلوار کشاورز در تقاطع میدان انقلاب تا میدان ولیعصر نیروهای حکومتی مستقر شده اند.
تاکنون از علت استقرار نیروهای انتظامی در سطح شهر خبری منتشر نشده است.
…………………………………………….
صدها نفر عليه ديدار رئيس جمهور ايران از برزيل تظاهرات كردند
آسوشيتد پرس , برزيل – صدها برزيلي عليه ديدار قريب الوقوع رئيس جمهور ايران و گفتههاي او در مورد نابودي اسرائيل و فعاليت هاي جنجالي اتمي دولت او تظاهرات كردند …روز يكشنبه حدود 500 نفر براي اعترض گردهم آمدند …
گروههايي كه هنرمندان آفريقايي-برزيلي, مسيحيان, يهوديان و بازماندگان هولاكاست را نمايندگي مي كردند در اعتراض بنرها و قفس برزگي كه شامل بادكنك هاي سفيد بود را بعنوان ”ارزش هاي سركوب شده” حمل مي كردند.
…………………………………………….
اخراج كارگران شركت فتح
كارفرماي شركت فتح كارگران خود را به بهانه نابسامان بودن وضعيت اقتصادي كشور اخراج كرده است.شرکت فتح 27 واقع در جاده قدیم بعد از شیر پاستوریزه مي باشد,این شرکت که به صورت خصوصی می باشد بیش از بیست نفر کارگر داشته که همگی بیمه بوده اند و در فضایي بزرگ کارهای اسکلت سازی و آهنگری را انجام میدادند ,اما كارفرما به دليل نابسامان بودن اقتصاد كشور تصميم به اخراج كليه اين كارگران گرفته و آنهارا اخراج كرده است.
به دنبال اين اقدام ,تمامی کارگران اخراجی ,به اداره کار مراجعه و تنظیم شکایت کرده اند و اعلام کرده اند که اگر به درستی حکم برایشان صادر نشود با حضور خانواده هایشان دست به تجمع اعتراضی خواهند زد. به اظهار کارگران, کارفرما یکی از سرمایه داران بزرگ شهر می باشد که داراي يك دفتر كار بسيار مجلل و بزرگ است که اگر بخواهد با هزینه همان دفتر کار ميتواند حقوق چند سال كارگران را پرداخت كند.
…………………………………………….
اخراج 300 کارگر کارخانه سیمان تهران
سرمایه داران مالک کارخانه سیمان تهران 300 کارگر را اخراج کرده اند. همه این کارگران حدود 4 تا 7 سال سابقه کار داشته اند. تمامی آن ها کارگران فنی بوده اند. با مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم فنی مشغول کار شده اند. در طول این چند سال با حقوق بسیار نازل کار کرده، هرچه شدیدتر استثمار شده و هر چه بیشتر بر سرمایه سرمایه داران افزوده اند. قرارداد کار کارگران به شکل پیمانی بوده است. آنان در همه این سال ها برای تبدیل وضعیت استخدامی خود به کارگر رسمی و دائمی تلاش کرده اند. از میان خود افرادی را زیر نام « نمایندگان صنفی» انتخاب کرده اند تا در مورد تبدیل قرارداد کار آن ها اقدام کنند. کارگران اکنون متوجه شده اند که این « نمایندگان صنفی» در همه مدت به نفع سرمایه دار و علیه آنان کار کرده اند. مدام آن ها را با وعده های دروغ سرگرم کرده اند تا خواسته های خویش را به طور جدی پیگیری نکنند.
300 کارگر اخراجی اینک در جهنمی از سرگردانی و نومیدی و خشم و نفرت مبهوت مانده اند. هیچ امیدی به استخدام در جای دیگر ندارند زیرا همه درها بسته است و همه جا به جای استخدام اخراج می کنند. بدون کار هیچ ممری برای ارتزاق خویش و افراد خانواده خود ندارند. آنان بیمه نیستند و از غرامت بیکاری هیچ نصیبی ندارند. کارگران در چنین وضعی اعتراض و مبارزه را تنها کار پیش روی خود می بینند. برای اعتراض به همه جا روی نهاده اند. مرتب در مقابل کارخانه جمع می شوند و تظاهرات می کنند. آنان خواستار ادامه اشتغال خود هستند.
منبع: ایلنا
1 آذر 88
………..
گزارش ايلنا از بيكار شدن كارگران پيمانكاري سيمان تهران:
بازاري كه براي رسيدن به تعادل از كارگران قرباني مي‌گيرد
يك روز پس از سالروز تصويب قانون كار به آنها گفتند: ”امروز آخرین روزکار است؛ همه شما از فردا اخراجید” و بدین ترتیب گروهی از کارگران پیمانی مجتمع سیمان تهران به دلیل اتمام قرارداد کار پيمانكار از صبح امروز بیکار شدند.
ايلنا: خبرکوتاه وتکراری بود اما اثرش برکارگرانی که به آنها ابلاغ شد شک آور بود و گیج کننده؛ دیروز به آنها گفتند: ”امروز آخرین روزکار است؛ همه شما از فردا اخراجید” و بدین ترتیب گروهی از کارگران پیمانكاري مجتمع سیمان تهران به دلیل تمام شدن قرارداد کار پيمانكار از صبح امروز بیکار شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، خبر اين اخراج يك روز پس از آن به كارگران اعلام شد كه مسوولان خانه كارگر در مراسم بيستمين سالگرد تصويب قانون كار از تيز شدن چاقويي خبرداده بودند كه حقوق حمايتي كارگران كشور را تهديد مي‌كند.
صبح امروز اخراج شده‌گان هم زمان با نخستين روز اخراج خود در اعراض به از دست دادن كار خود مقابل کارخانه تجمع کردند و خواستار بازگشت به كار خود شدند.
باوجود آنكه اخراج شده‌گان امروز حق ورود به كارخانه را نداشتند اما میان کارگران و کارفرما بر سر تعداد و علت اين اخراج اختلاف نظر است.
اخراج شده‌گان تعداد خود را 300 نفر اعلام می‌کنند و می‌گویندکه همگی از 4 تا 7 سال پیش با مدرک دیپلم فنی و یا گواهی فنی حرفه‌ای در سیمان تهران به عنوان کارگر ماهر کار می‌کرده‌اند و در این سالها تنها پیمانکاران آنها تغییر کرده است.
اما از سوی دیگر رمضان، مسوول مجتمع صنعتی سیمان تهران می‌گوید: اخراجي در كار نيست، مجتمع سيمان تهران براي حفظ موقعيت خود در بازار رقابتي و نامساعد كنوني از تمديد قرارداد همكاري با يكي از پيمانكاران مجري خود به نام ”پيك پاكي” پايان داد و در نتيجه فعاليت 155 نفر از كاركنان اين شركت که پيشتر به عنوان نیروهای پشتیبانی و خدماتی در سيمان تهران كار مي‌كردند پايان يافت.
اخراج شدگان با طرح این ادعا همزمان با اخراج آنها، گروهی 60 نفره با مدرک تحصیلی کاردانی از طریق اخذ آزمون به استخدام شرکت کرد آمده‌اند این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا کارفرما حاضر نشد به جای تعیین مهلت برای ادامه تحصیل به كارگران ديپلم به پايين و یا قبول مدرک کاردانی برخی از کارگران، همه را اخراج و به جای آن کارگران تازه استخدام كرد؟
همچنين اين كارگران ياداور مي‌شوند كه در راستاي اجراي دستور وزير صنايع مبني بر تبديل وضعيت استخدامي كارگران پيماني و قرادادي به رسمي، از آنها تست اعتياد گرفته شده است.
اما موضع مدیر مجتمع در پاسخ به این پرسش چنین است: شرکت برای تکمیل کادر غنی و تخصصی خود 30 تا 40 فارغ التحصیل دوره کاردانی را از طریق مراکز کاریابی و به کمک اخذ آزمون استخدام کرده است اما تمامی اخراج شدگان یا فاقد مدرک کاردانی بودند و یا مدرک کاردانی آنها با حرفه تخصصی آنها مطابقت و همخوانی نداشت و در نتیجه امکان جذب آنها نبود.
هرچند مدیر مجتمع در پاسخ به ایلنا، ضمن تكذيب هرگونه تعديل نيروي انساني در سيمان تهران این اطمینان را به اخراج شدگان می‌دهد که به منظور جلوگیری از تضییع حقوق اخراج شدگان این تجمع مطالبات 45 روز آخر پیمانکار را تا زمان تسویه حساب آخرین کارگر به طور موقت نگه خواهد داشت.
اما از نظر کارگران این اظهارات کافی نيست، آنها خواهان اعاده کاری هستند که تا همین روز از قبل آن نان خود را تامین می‌کردند اما امروز اين كار به نام حفظ توليد در بازار نامتعادل از آنها گرفته شده است.
صرفه نظر از این موضوع، دلخوری دیگر کارگران اخراج شد از رفتار همکارانی است که تا دیروز درهمین شرکت خود را نماینده صنفی آنها می‌دانستند و امروز در مقابل اخراج آنها سکوت کرده‌اند و گويا فراموش کردند که همین چندماه پیش برای تکذیب خبر این تعدیل چقدر تماس گرفتند جوابيه منتشر كردند.
اخراج کارگران پیمانی مجتمع سیمان تهران مانند همه کارگران پیمانی و قراردادی که در سالهای اخیر به دلیل اجرا نشدن کامل قانون کار کار خود را از دست داده‌اند کاملا قانونی است اما این اخراج در نخستین روز از بیست ساله شدن قانونکار تداعی کننده هشدارهایی است که همین 2 روز پیش در سالروز تصویب قانون کار از سوي فعالان كارگري داده شد.
گزارش: پانيد فاضليان
…………………………………………….
مرکزتهران در روز سالگرد قتل فروهرها امنیتی شد
حکومت در هراس از اعتراض گسترده مردم در سالگر قتل فروهرها, مرکز شهر تهران را امنیتی کرد.شورای تامین استان تهران به دستور شخص وزیر کشور پاسدار نجار اقدام به بستن نقاطی از مرکز شهر به روی مردم کرد.نیروهای امنیتی برای جلوگیری از حضور مردم در مراسم سالگرد قتل دردناک فروهرها ,خیابان انقلاب ازمحدوده ی پیچ شمیران ,پل چوبی تا میدان امام حسین را تبدیل به پادگان نظامی کردند.صدها نیروی پلیس ضد شورش با باتوم و اسلحه دراین محدوده اجازه حضور و یا توقف مردم را حتی برای یک لحظه هم نمی دادند.خیابان سپاه نیز به سمت میدان بهارستان به طور کامل بسته شد. ایستگاه مترو دروازه شمیران نیز به روی مسافران مترو بسته شد.این در حالی است که این ایستگاه محل جابجایی مسافران خط دو وخط چهار مترو تهران به شمار می رود.اما نیروهای امنیتی این ایستگاه را برای ساعاتی به روی مردم بستند.ممانعت از حضور مردم در منزل فروهرها نیز امری بود که نیروهای حکومتی تلاش داشتند انجام دهند.هراس از تجمع مردم سبب شده تا مراسم سالگرد فروهرها باردیگر مانند سال های پیش با ممانعت برگزاری روبروشود.در واقع نیروهای امنیتی مانع حضور مردم در این مراسم شدند.خیابان هدایت با وجود حضور مردم و تعداد زیادی از معترضین به سیاست های دولت سرکوب و کودتا به روی اقشار مختلف بسته شد.تنها نیروهای سرکوب گر بسیجی وسپاهی ونیز نیروهای لباس شخصی وامنیتی در این خیابان پرسه می زدند.فضای امنیتی منطقه بسیار شدیداست.هرگونه حرکتی ازسوی مردم از سوی نیروهای حكومتي زیرنظر گرفته شده است.لباس شخصی ها با نزدیک شدن به مردم از آنها می خواهند که منطقه را ترک کنند.نیروهای گارد ویژه نیز با تندی اعلام می کنند که اینجا مراسمی برگزار نمی شود.جو اطراف خیابان هدایت بسیار ملتهب است.با توجه به روند پیش رو به نظر می رسد این بار هم سرکوب گران اجازه ی برگزرای مراسم یادبود پروانه وداریوش فروهر را نمی دهند.حضور گسترده پلیس موجب جلب توجه مردم عادی شده است.حتی کارگران ساده ومغازه دارن اطراف که از جریان های سیاسی اطلاع چندانی ندارند با دیدن صحنه های رقت بار برخورد های توهین آمیز نیروهای سرکوب گر با مردم اظهار تاسف می کنند.نیروهای بسجی حاضر در منطقه نیز با سو استفاده از هفته بسیج بیش از همیشه سعی دارند نوکری خود به رهبر را ثابت کنند.
…………………………………………….
صدور 48 ماه حبس تعزیری و شلاق برای دانشجویان معترض دانشگاه مازندران
شعبه ی 101 دادگاه عمومی بابلسر 8 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران را به اتهام اخلال در نظم دانشگاه، در مجموع به 48 ماه حبس تعزیری و هرکدام از آنها را به 15 ضربه شلاق محکوم کرد.
میلاد حسینی کشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، علی دنیاری، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی، و رحمان یعقوبی دانشجویان دانشگاه مازندران که به اتهام اخلال در نظم دانشگاه بوسیله ی تجمع در دانشگاه در تاریخ 26 خرداد، در خرداد و تیر ماه گذشته در بازداشت بودند، هر کدام به شش ماه حبس تعزیری و 15 ضربه شلاق محکوم شدند.
این دادگاه به ریاست قاضی رضانیا رییس این شعبه برگزار شد. در دادنامه ی صادره برای این دانشجویان مصادیق اتهامات این دانشجویان را «اغتشاش در دانشگاه»، «پاره کردن بنر مصور به تصویر آقای احمدی نژاد»، «جلوگیری از برگزاری امتحانات»، و «ایجاد بی نظمی» در دانشگاه ذکر شده و «با انطباق با ماده ی 618 قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمین به شش ماه حبس تعزیری و 15 ضربه شلاق» محکوم شدند.
این رای از سویی صادر می شود که دانشجویان با رد این اتهام و اعتراض به ضرب و شتمی که توسط اداره ی اطلاعات بابل شده اند، «اخلال در نظم» را جرم اراذل و اوباش، و نیروهای بسیجی و لباس شخصی دانستند.
تاکنون از ااین پرونده ی علیرضا کیانی تبرئه شده است که پرونده ی دیگری در دادگاه بابل به اتهام «اقدام علیه نظام»، «ارتباط با بیگانگان» و «انتشار مقالات در سایت های ضد انقلاب» دارد.جلسه ی رسیدگی به اتهامات اشکان ذهابیان برگزار نشده و رای دادگاه رضا عرب هنوز اعلام نشده است.
…………………………………………….
بلاتکليفي خانواده فريبا پژوه از وضعيت نامشخص فرزندشان
با وجود آن‌که گردش کار پرونده‌ي فريبا پژوه روزنامه‌نگار زنداني به دادگاه انقلاب رسيده است، اين روزنامه‌نگار زنداني هم‌چنان در بلاتکليفي به سر مي‌برد.خبرگزاري هرانا ـ حقوق زندانيان: به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران خانواده‌ي فريبا پژوه امروز طبق وعده‌ي قبلي ساعت‌ها در دادگاه انقلاب منتظر بودند که فريبا پژوه را به دادگاه بياورند. اما اين اتفاق نيافتاده است.
خانواده‌ي پژوه در اين رابطه به مجموعه گفته‌اند: ”بنابر گفته‌ي بازپرس پرونده، از ساعت 10 صبح امروز به دادگاه رفتيم. بازپرس گفت هر چند از اوين به ما گفته‌اند مامور اعزام ندارند، ولي من خودم پيگيري مي‌کنم، شما بمانيد. ساعت 11 هم مجددا گفت بمانيد 13 هم همين را گفت و بالاخره ساعت به 15:30 رسيد و پايان ساعت اداري، فريبا را نياوردند.“
اين مساله در حالي اتفاق مي‌افتد که در مورد استقلال قوه‌ي قضاييه اين روزها بحث‌هاي جدي مطرح است و بازجويان زندان اوين بارها و به طرق مختلف از دستور قضات و بازپرسان و حتا دادستان تهران خودداري مي‌کنند.
هم‌چنين امروز کليه ملاقات‌هاي بند 209 لغو شده بود و هم دادستان تهران و بسياري ديگر از مقامات قضايي و حتي نمايندگان مجلس به اوين رفته بودند. خانواده‌ي پژوه مي‌گويند: ”نمي دانيم چه کردند و چه نتيجه‌اي در بر خواهد داشت؟ حتا نگرانيم که چرا اين لغو ملاقات و اين بازديد‌ها همزمان صورت گرفته است؟ آيا اتفاق خاصي در اوين افتاده است يا صرفا براي تسريع در بررسي پرونده‌هااست؟ ما به شدت نگران وضعيت فريبا بعد از 93 روز زنداني بودن هستيم به ويژه که از نظر روحي وضعيت مناسبي ندارد.“
فريبا پژوه روزنامه‌نگار زنداني پس از 93 روز و آذر منصوري معاون سياسي دبيركل جبهه مشاركت بعد از يک ماه بازداشت در سلولي 9 متري با 3 نفر ديگر نگه‌داري مي‌شوند.
فريبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نويس از 31 مرداد 1388 بازداشت و به سلول‌هاي انفرادي زندان اوين منتقل شد. وي مدت 30 روز را در سلول انفرادي تحت فشارهاي گوناگون به سر برد. با گذشت سه ماه از بازداشت وي مسئولان قضايي وضعيت پرونده‌ي وي را مشخص نمي‌کنند.
…………………………………………….
مرکزتهران در روز سالگرد قتل فروهرها امنیتی شد
حکومت در هراس از اعتراض گسترده مردم در سالگر قتل فروهرها, مرکز شهر تهران را امنیتی کرد.شورای تامین استان تهران به دستور شخص وزیر کشور پاسدار نجار اقدام به بستن نقاطی از مرکز شهر به روی مردم کرد.نیروهای امنیتی برای جلوگیری از حضور مردم در مراسم سالگرد قتل دردناک فروهرها ,خیابان انقلاب ازمحدوده ی پیچ شمیران ,پل چوبی تا میدان امام حسین را تبدیل به پادگان نظامی کردند.صدها نیروی پلیس ضد شورش با باتوم و اسلحه دراین محدوده اجازه حضور و یا توقف مردم را حتی برای یک لحظه هم نمی دادند.خیابان سپاه نیز به سمت میدان بهارستان به طور کامل بسته شد. ایستگاه مترو دروازه شمیران نیز به روی مسافران مترو بسته شد.این در حالی است که این ایستگاه محل جابجایی مسافران خط دو وخط چهار مترو تهران به شمار می رود.اما نیروهای امنیتی این ایستگاه را برای ساعاتی به روی مردم بستند.ممانعت از حضور مردم در منزل فروهرها نیز امری بود که نیروهای حکومتی تلاش داشتند انجام دهند.هراس از تجمع مردم سبب شده تا مراسم سالگرد فروهرها باردیگر مانند سال های پیش با ممانعت برگزاری روبروشود.در واقع نیروهای امنیتی مانع حضور مردم در این مراسم شدند.خیابان هدایت با وجود حضور مردم و تعداد زیادی از معترضین به سیاست های دولت سرکوب و کودتا به روی اقشار مختلف بسته شد.تنها نیروهای سرکوب گر بسیجی وسپاهی ونیز نیروهای لباس شخصی وامنیتی در این خیابان پرسه می زدند.فضای امنیتی منطقه بسیار شدیداست.هرگونه حرکتی ازسوی مردم از سوی نیروهای حكومتي زیرنظر گرفته شده است.لباس شخصی ها با نزدیک شدن به مردم از آنها می خواهند که منطقه را ترک کنند.نیروهای گارد ویژه نیز با تندی اعلام می کنند که اینجا مراسمی برگزار نمی شود.جو اطراف خیابان هدایت بسیار ملتهب است.با توجه به روند پیش رو به نظر می رسد این بار هم سرکوب گران اجازه ی برگزرای مراسم یادبود پروانه وداریوش فروهر را نمی دهند.حضور گسترده پلیس موجب جلب توجه مردم عادی شده است.حتی کارگران ساده ومغازه دارن اطراف که از جریان های سیاسی اطلاع چندانی ندارند با دیدن صحنه های رقت بار برخورد های توهین آمیز نیروهای سرکوب گر با مردم اظهار تاسف می کنند.نیروهای بسجی حاضر در منطقه نیز با سو استفاده از هفته بسیج بیش از همیشه سعی دارند نوکری خود به رهبر را ثابت کنند.
…………………………………………….
تجمع بزرگ دانشجویی در دانشگاه خواجه نصير وحمايت مردم از دانشجويان مبارز
روز یک شنبه اول آذر ساعت 2 بعد از ظهر در دانشکده عمران واقع در خیابان ولیعصر تقاطع میر داماد, جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از تمامی دانشکده های آن برای اعلام اعتراض خود به دستگیری سهيل محمدي وعلي پرويز خواهان ورود به دانشکده عمران شدند که با ممانعت نیروهای حراست و جمعی از نیروهای وزارت اطلاعات مواجه شدند که به ایجاد درگیری در خارج دانشکده انجامید.در این شرایط مردم نیز بعضا در حمایت از دانشجویان شعار سردادند.
متعاقبا نیرو های امنیتی با 10 خودروی تویوتا و چند خودروی کلانتری وارد صحنه شدند و با ضرب و شتم شروع به پراکنده کردن مردم نمودند.سایر دانشجویان كه حدود 300 نفر بودند و قبلا وارد دانشکده شده بودند در داخل دانشکده شعارهایی در حمایت از دوستانشان در بیرون سر می دادند , شعارهايي مانند :
مرگ بر دیکتاتور, مزدور برو گم شو, حراست خجالت , مرگ بر بسیجی, بسیجی وحشی شده و…
در داخل دانشکده نيز گروهی اندک كه در حدود 15 نفر بسیجی مي شدند با در دست داشتن پرچم ایران و با بلند گو شعار مرگ بر منافق می دادند. بعد از گذشت حدود 1 ساعت از شروع تجمع، دانشجویان که از ورود خود به دانشگاهشان نا امید شده بودند, به دانشکده مکانیک واقع در میدان ونک ابتدای خيابان ملاصدرا رفتند وبا فشار به نیروهای حراست وارد دانشکده مکانیک شدند و تا 1 ساعت شروع به شعار دادن کردند. در این هنگام تعداد دانشجویان به بیش از 300 نفر رسید. گفتني است كه از هرگونه فيلمبرداري توسط دانشجويان ممانعت به عمل مي آمد.
لازم به ذكر است كه شکل گیری این تجمع از قبل برنامه ریزی شده بود , این کار با پخش تراکت انجام گرفت. در این تراکت ها علت تجمع و همچنین زمان و مکان برگزاری آن قید شده بود. شايان توجه است كه تعدادي از بسیجی ها که این اطلاعیه ها به دستشان رسيده بود را اسکن کرده و زمان و مکان تجمع را تغيیر دادند و آن را میان دانشجو يان پخش کردند. در این اطلاعیه ها مکان های دانشکده علوم و دانشکده صنایع و زمان های مختلف ذکر شده بود که این کار خود باعث کم شدن دانشجویان در محل واقعی تجمع شد.
…………………………………………….
خبرنگار نيوزويک؛ شکنجه های وحشیانه در زندانهاى رژيم
خبرنگار هفته نامه نيوزويک كه بمدت بیش از سه ماه در زندانهاى جمهوری اسلامی در حبس بوده در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان، گوشه ای از مشاهدات خود در مورد شكنجه هاى وحشيانه در سیاهچالهای رژیم را افشا کرد.
گزارش سی ان ان: “همه ترا فراموش كرده اند”، اينها كلماتى بود كه مازيار بهارى خبرنگار نيوزويک هر روز از بازجوهاى خود طى چند ماهى كه در زندان انفرادى بسر مى برد، مى شنيد. مازيار يک خبرنگار و فيلمساز است. او بهمراه صدها تن ديگر در جريان تظاهرات پس از انتخابات ماه ژوئن در ايران دستگير شد.
مازیار بهاری پس از تشريح نحوه دستگيرى خود گفت: بازجو هر روز به من مى گفت ترا اعدام خواهيم كرد. يک روز ساعت چهار صبح بعد از نماز صبح بيدار مى شوى و حلقه دار را در برابر خودت خواهى ديد. من هم حتما سعى مى كنم كه آن روز اين جا باشم تا خودم صندلى را از زير پايت بكشم. اين لحظه آخر زندگی تو خواهد بود.
خبرنگار هفته نامه نيوزويک افزود : من طى سه ماه هر روز با تهديد اعدام زندگى مى كردم. بازجو مى خواست مرا بترساند و زير فشار شديد روحى قرارم دهد تا مجبور به اعتراف به چيزى كه خودشان مى خواستند، شوم. مرا شكنجه هاى جسمى هم دادند، ولى شكنجه هاى روحى بسيار مؤثرتر بود.
مجری سی ان ان: شكنجه هاى جسمی چى بودند؟
مازیار بهاری: لگد زدن، مشت زدن، سيلى زدن و ضرب و شتم با كمربند. آنها در زندان اول آدم را تحقير مى كنند. مى خواهند آنقدر آدم را تحقير كنند تا اتهامى كه به تو مى زنند را بپذيری. سلول انفرادى بدترین بخش زندان است. وقتى در انفرادى هستيد، احساس مى كنيد كه ديوارها دارند به هم نزديک مى شوند و اتاق دارد كوچک مى شود، گويا كه در قبر هستيد. بعد از چند هفته كه مرا تهديد به اعدام كردند، با خودم گفتم اگر هم مرا اعدام كنند، چه فرقى مى كند، ديگر آخر كار رسيده است. بعضى وقتها هم فكر مى كردم كه اعدام شدن از ماندن در سلول انفرادى خيلى راحت تر است. چون مى ديدم برخى افراد در رژيم جمهورى اسلامى سه چهار سال در انفرادى بسر برده اند.
خبرنگار نيوزويک افزود: دوبار به سرم زد كه خودكشى كنم. اين عينكى كه الان دارم را در زندان هم داشتم. دو سه بار به اين عينک نگاه كردم و با خود گفتم، شيشه عينک را بشكنم و با آن رگ دستم را بزنم. بعد به اين فكر كردم كه چقدر طول مى كشد تا همه خون از بدنم خارج شود و بميرم. به اين فكر مى كردم، ولى دوباره گفتم، نه اين كار را نخواهم كرد، چرا كار آنها را سهل كنم. اگر مى خواهند مرا بكشند، بگذار خودشان بكشند. من جلاد آنها براى خودم نخواهم شد. آنوقت به خانواده ام فكر مى كردم، به همسرم، كودكم و مادر و خانواده و دوستانم فكر مى كردم.
…………………………………………….
شانزده آذر؛ اعمال محدودیت های تازه برای تردد ساکنان کوی دانشگاه
سایت جنبش راه سبز: ظرف روزهای اخیر تردد دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه ها با محدودیت های بیشتری مواجه شده است.
به گزارش منابع دانشجویی در حالي كه هنوز دوهفته به 16 آذر روز دانشجو مانده است , حراست دانشگاه تهران دستور كنترل شديد تردد در دانشگاه وكوي را صادركرده است. به نحوي كه روز شنبه اگر دانشجويي كارت دانشجويي الكترونيكي نداشت حتي باوجود كارت خوابگاه و اثبات دانشجوبودن نيز به داخل دانشگاه راه داده نمي شد.
مامورين حراست دربرابر سئوالات دانشجويان در خصوص اعمال محدودیت های تازه تنها به همین پاسخ اکتفا می کنند كه دستور ازبالا رسيده است.
گفته مي شود باتوجه به حساسيت 16 آذر امسال نيروهاي امنيتي ازهم اكنون براي كنترل دانشجويان و جلوگيري از وقوع هرگونه ناآرامي یکسری تدابیر تازه را اعمال کرده اند.
…………………………………………….
احمد زید آبادی به 5 سال زندان در تبعید محکوم شد
کمیته ی گزارشگران حقوق بشر – احمد زیدآبادی روزنامه نگار و دبیرکل ادوار تحکیم وحدت، به 5 سال زندان در تبعید محکوم شد.
یکی از وکلای آقای زید آبادی در تماسی تلفنی، با تایید این خبر اظهار داشت: “درحالی که 12مهرماه گذشته برای آقای زید آبادی قرار وثیقه ی250 میلیون تومانی صادر شده بود ، اما در حالی که خانواده اش وثیقه را تامین و به دادگاه تودیع کرده بودند، به دستور دادستان از آزادی ایشان ممانعت به عمل آمد و در واقع در تمام این مدت بازداشت زیدآبادی غیر قانونی بوده است.”صبح امروز ابا انتقال زید آبادی به دادگاه، در حالی که حکم 5 سال حبس با تبعید در گناباد را به وی اعلام کرده اند. مبلغ قرار وثیقه را نیز تشدید کرده و از 250 میلیون تومان به 350 میلیون تغییر داده اند. با این اقدام دادگاه خانواده ی زیدآبادی ناگزیرند به تلاش برای تامین وثیقه ی جدید تعیین شده بپردازند. وکلای آقای زید آبادی ضمن اعتراض به این حکم امیدوارند که با تامین وثیقه ی جدید، حد اقل به طور موقت آقای زید آبادی از زندان آزاد شود.
…………………………………………….
لغو حکم اعدام شیرکو معارفی و حبیب الله لطفی
خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان : تهران: حکم اعدام شیرکو معارفی و حبیب الله لطیفی ملغی اعلام شد و پرونده آنان جهت دادرسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی کشور ارسال شده است. طی دیدار و نامه نگاری هی آقای جلال طالبانی رئیس جمهورعراق فدرال با مسئولان جمهوری اسلامی و دیداری غیر رسمی وی با آیت الله لاریجانی،رئیس قوه قضائیه دستورعفو و بخشودگی در خصوص حکم اعدام حبیب الله لطیفی و شیرکو معارفی صادر شد.
یک منبع مطلع در دفتر اتحادیه میهنی کردستان عراق به خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گفت پیشتر نیز رئیس جمهور عراق در خصوص لغو احکام فعالان کرد با مسئولان نظام از جمله آیت الله لاریجانی صحبت کرده بود که این بار نیز رئیس جمهور عراق در یک دیدار غیر رسمی و در فضای کاملا دوستانه با رئیس دستگاه قضایی در خصوص وضعیت حبیب اله لطیفی و شیرکو معارفی با آیت الله لاریجانی به گفتگو پرداخت که نتیجه این گفتگو ها عفو این دو متهم و لغو حکم اعدام آنها بوده است.لازم به یادآوری است که تا لحظه تنظیم این خبر هیچگونه خبری از سوی دستگاه قضایی در این خصوص منتشر نشده است.
…………………………………………….
اسامي بيش از 70فعال دانشجويي دربند
دانشگاه شيراز- علی صالح پور، یحیی طاووسی، ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، نظری، شیروانی ، باقری، بنایی، جلالی، سعید رضایی، زاهدی، ظهوریان، عارف، پورفتحی، طاهری، صفرپور، پورسلطان، کاظم رضایی ، سجاد بهنام ، احسان هاشمی
دانشگاه مازندران – میلاد حسینی کشتان، علی نظری، سیاوش صفوی، علی دنیاری، مازیار یزدانی نیا، شوانه مریخی، علی عباسی، و رحمان یعقوبی هركدام 6ماه حبس
دانشگاه علامه طباطبايی – مرتضی اسدی، حمید قهوه چیان، علیرضاموسوی، احمد میرطاهری، علیرضا زرگر، امیرکاظم پور و یاسر معصومی
دانشگاه خواجه نصير- علی پرویز و سهیل محمدی
دانشگاه شریف- میثم احمدی
دانشگاه آزاد – سلمان سیما
دانشگاه صنعتی اصفهان- علی مشمولی
دانشگاه فردوسی – افتخار بزرگیان
دانشگاه تهران- پیمان عارف
دانشگاه بهشتی- حامد روحی نژاد
دانشجویان كرد- شبنم مدد زاده ، روناک صفارزاده
دانشگاه علم وصنعت – علی اسداللهی
بهروز جاويد تهراني بازداشتي جنبش دانشجويي 18 تير78
دانشگاه باكو- علی بیکس
دفتر تحکیم وحدت – عباس حکیم زاده
سازمان دانش آموختگان ادوارتحكيم – احمد زید آبادی ، عبدالله مومنی، حسن اسدی زید آبادی، محمد صادقی، حجت شریفی، سلمان سیما، کوهزاد اسماعیلی، موسی ساکت، نفیسه زارع کهن
دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌ها- مهرداد بزرگ، سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، فرزان رئوفی، احسان دولتشاه، سینا شکوهی و البرز زاهدی
سعید حبیبی 3 سال زندان ،مهدی گرایلو 5 سال زندان ،کیوان امیری الیاسی 5 سال زندان ،مهدی الیهاری 2 سال زندان و سروش ثابت دشتستانی 2 سال زندان
سعید نورمحمدی ، احسان حسین خانی ، ضیا نبوی و مجید دری، رها ثابت دانشجوی ،هاله روحی و ساسان تقوی
خبرگزاری جبهه متحد دانشجویی
…………………………………………….
تجمع بزرگ دانشجویی در دانشگاه خواجه نصير وحمايت مردم از دانشجويان مبارز
بنا بر خبر دريافتي روز یک شنبه اول آذر ساعت 2 بعد از ظهر در دانشکده عمران واقع در خیابان ولیعصر تقاطع میر داماد, جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر از تمامی دانشکده های آن برای اعلام اعتراض خود به دستگیری سهيل محمدي وعلي پرويز خواهان ورود به دانشکده عمران شدند که با ممانعت نیروهای حراست و جمعی از نیروهای وزارت اطلاعات مواجه شدند که به ایجاد درگیری در خارج دانشکده انجامید.در این شرایط مردم نیز بعضا در حمایت از دانشجویان شعار سردادند. متعاقبا نیرو های امنیتی با 10 خودروی تویوتا و چند خودروی کلانتری وارد صحنه شدند و با ضرب و شتم شروع به پراکنده کردن مردم نمودند.سایر دانشجویان كه حدود 300 نفر بودند و قبلا وارد دانشکده شده بودند در داخل دانشکده شعارهایی در حمایت از دوستانشان در بیرون سر می دادند , شعارهايي مانند :
مرگ بر دیکتاتور, مزدور برو گم شو, حراست خجالت , مرگ بر بسیجی, بسیجی وحشی شده و… در داخل دانشکده نيز گروهی اندک كه در حدود 15 نفر بسیجی مي شدند با در دست داشتن پرچم ایران و با بلند گو شعار مرگ بر منافق می دادند. بعد از گذشت حدود 1 ساعت از شروع تجمع، دانشجویان که از ورود خود به دانشگاهشان نا امید شده بودند, به دانشکده مکانیک واقع در میدان ونک ابتدای خيابان ملاصدرا رفتند وبا فشار به نیروهای حراست وارد دانشکده مکانیک شدند و تا 1 ساعت شروع به شعار دادن کردند. در این هنگام تعداد دانشجویان به بیش از 300 نفر رسید. گفتني است كه از هرگونه فيلمبرداري توسط دانشجويان ممانعت به عمل مي آمد. لازم به ذكر است كه شکل گیری این تجمع از قبل برنامه ریزی شده بود , این کار با پخش تراکت انجام گرفت. در این تراکت ها علت تجمع و همچنین زمان و مکان برگزاری آن قید شده بود. شايان توجه است كه تعدادي از بسیجی ها که این اطلاعیه ها به دستشان رسيده بود را اسکن کرده و زمان و مکان تجمع را تغيیر دادند و آن را میان دانشجو يان پخش کردند. در این اطلاعیه ها مکان های دانشکده علوم و دانشکده صنایع و زمان های مختلف ذکر شده بود که این کار خود باعث کم شدن دانشجویان در محل واقعی تجمع شد.
……….
تجمع اعتراضی در دانشگاه خواجه نصیر به خشونت کشیده شد
در پی برگزاری تجمع اعتراضی روز يکشنبه، نسبت به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر، نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج دانشگاه به دانشجویان معترض حمله ور شده و فضای دانشگاه را به تشنج کشاندند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از اعلام برگزاری تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان خواجه نصیر در روز یکشنبه 1 آذر، از صبح امروز نیروهای لباس شخصی که با هماهنگی بسیج دانشگاه خواجه نصیر از بیرون دانشگاه به صورت سازماندهی شده آورده شده بودند، محوطه دانشکده را اشغال کردند. آنها تلاش کردند تا با نصب پرچمهای حزب الله در سر در دانشکده مانع برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان شوند. آنها هم چنین با فحاشی نسبت به میرحسین موسوی و کروبی سعی در تحریک احساسات دانشجویان معترض داشتند .
هم چنین از ابتدای روز حراست دانشگاه از ورود دانشجویان سایر دانشکده ها که برای شرکت در تجمع به دانشکده عمران رفته بودند، جلوگیری می نمود. هنگامی که تعداد دانشجویان پشت درهای دانشکده به بیش از 500 نفر رسید، نیروهای یگان ویژه و انتظامی در محل حضور یافته و دانشجویان را از جلوی دانشکده متفرق کردند. سپس نیروهای یگان ویژه و گارد ضدشورش کنترل در ورودی را به دست گرفته و مانع ورود دانشجویان به دانشگاه شدند. دانشجویان سایر دانشکده ها که با ممانعت نیروی انتظامی و یگان ویژه رو به رو شده بودند به دانشکده مکانیک این دانشگاه رفته و تجمع خود را در آن دانشکده برگزار نمودند. دانشجویان با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی علی پرویز و سهیل محمدی شده و اعمال سیاستهای سرکوبگرانه دولت کودتا را در دانشگاه محکوم نمودند.
از سوی دیگر دانشجویان دانشکده عمران با وجود فشارهای بسیج دانشگاه و نیروهای لباس شخصی تجمع خود را آغاز کردند. در این زمان نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج به دانشجویان حمله ور شده و با درگیری با دانشجویان مانع ادامه تجمع آنان شدند.
به گفته دانشجویان یکی از اعضای بسیج دانشگاه ورودی 86 به نام “اخوان” که به عنوان مسئول تحلیل و تاکتیک بسیج دانشجویی شناخته می شود، هدایت نیروهای سرکوبگر را بر عهده داشته و دانشجویان معترض را تهدید به بازداشتهای گسترده و سرکوب فضای دانشگاه نموده است.
لازم به ذکر است که علی پرویز دانشجوی بازداشتی این دانشگاه تا کنون تنها یکبار با خانواده خود تماس گرفته و هیچ اطلاعی از وضعیت پرونده وی در دست نیست و نگرانی های جدی در مورد وضعیت سلامت وی وجود دارد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر برای سهیل محمدی دیگر دانشجوی بازداشتی نیز قرار وثیقه 150 میلیون تومانی تعیین شده است که با اعتراض وی به مبلغ وثیقه رو به رو شده است.
…………………………………………….
بازجويي هاي طولاني دانشجويان خوابگاه دخترانه سايه بان مهر
روز یکشنبه خوابگاه دانشجویی دخترانه ی سایه بان مهر یکی از خوابگاه های خصوصی است که دانشجویان دختر از دانشگاههای مختلفی در آن سکونت دارند.
پخشان عزیزی دانشجوی کرد در بند هم در این خوابگاه سکونت داشته است.
روزی که این دانشجو دستگیر شده است,نیرو های وزارت اطلاعات با اتومبیل به جلوی این ساختمان آمده اند و با 4 دانشجوی دیگر که یکی از آنها کرد و 3 نفر دیگر غیر کرد بوده اند تماس گرفته اند و از آنان خواسته اند که برای پاره ای تو ضیحات به جلوی خوابگاه بیایند و پس از بیرون آمدن این دانشجویان آنها را با اتومبیل به محلی برای باز جویی برده و پس از ساعات طولانی آنها را آزاد کرده اند.
…………………………………………….
دانشجويان دانشگاه رازي امروز مامورين حراست راكلافه كرده بودند
روز یکشنبه صبح دانشگاه رازي پر از مامور لباس شخصي و حراستي بود.علت اين امر شعارنويسي روي ديوارها , از دم در دانشگاه فني تا سلف سرويس با شابلون و بصورت دستي بوده است. حدود 50 در صد پياده روهاي دانشگاه و مهمتر از همه سلف سرويس با شعار رنگ آميزي شده بود. مامورين حراست شعارها را با رنگ سفيد رنگ زدند و همه شعارها را پاك كردند ولي خيلي مشخص بود كه شعارنويسي بوده است. حجم وميزان زياد شعارهاي نوشته شد ه ماموران حراستي راكلافه كرده بود .
…………………………………………….
بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشتی کرد
بعد از تجمع اعتراضی به حکم اعدام احسان فتاحیان در دانشگاه تهران
به دنبال تجمع اعتراضی دانشجویان کرد که در تاریخ 25 /8 /88 در مقابل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد هفت نفر از دانشجویان در بیرون از دانشگاه توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند و هنوز از موارد اتهامی و محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر اسامی دانشجویان بازداشت شده عبارت اند از: 1- احمد اسماعیلی دانشجوی حسابرسی دانشگاه امور اقتصادی 2- آمانج رحیمی دانشجوی مدیریت بیمه دانشگاه امور اقتصادی 3- عبدالله عارفی دانشجوی دانشگاه علامه 4- پخشان عزیزی دانشجوی مددکاری اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی 5- لیلا محمدی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا 6- سروه ویسی دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا 7- هژار یوسفی دانشجوی مهندسی کشاورزی دانشگاه علمی کاربردی.
لازم به ذکر است بعد از بازداشت این دانشجویان سیزده نفر از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ی به رئیس مجلس ، وزیر علوم و معاونت امور مجلس ناجا خواستار مشخص نمودن محل بازداشت و آزادی هرچه سریعتر این دانشجویان شدند.
…………………………………………….
تجمع دانشجويان دانشكده فني در اعتراض به دستگيري دانشجويان
صبح روز یکشنبه دانشجويان دانشكده فني دانشگاه تهران دراميرآباد دراعتراض به دستگيري دانشجويان زنداني ازساعت 1115 درمقابل اين دانشكده تجمع كرده و تظاهرات خود را درمحوطه دانشگاه با شعار الله اكبر ومرگ برديكتاتور شروع كردند.دانشجويان در اين تجمع عكس دانشجويان دستگير شده را به همراه داشتند و شعار مي دادند دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد.
…………………………………………….
ابهام در وضعیت خوابگاه دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان
باوجود گذشت دوماه ازسال تحصیلی جدید هنوزسرنوشت خوابگاه دانشجویان ورودی 85 این دانشگاه مشخص نشده است وهنوز دانشگاه از رسیدگی به شرایط خوابگاه این دانشجویان خودداری میکند.
درضمن این دانشگاه مدت استفاده ازخوابگاه رابرای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز به 2سال محدود کرده است و دلیل این کار را پذیرش بیش ازحد دانشجو درمقطع کارشنا سي ارشدعنوان کرده است. درآخرین صحبت های انجام گرفته قرار شده چنانچه دانشگاه وضعیت خوابگاه این دانشجویان راتا 16 آذر روشن نکند دانشجویان به اشکال شدیدتری صدای خودرابه گوش مسئولین برسانند.
گفتنی است در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه دراتاق های هفت الي هشت نفره زندگی میکنند.
…………………………………………….
محكوميت سعيد حبيبی ، دبير سابق تشكيلات دفتر تحكيم وحدت به سه سال حبس تعزيری
بر اساس رای صادره توسط قاضی محمد مقيسه ای، رييس شعبه ی بيست و هشت دادگاه انقلاب اسلامی تهران، سعيد حبيبی، دبير تشکيلات سابق دفتر تحکيم وحدت و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و اجتماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور به سه سال حبس تعزيری با احتساب ايام بازداشت محکوم شده است.
اين فعال دانشجويی ، روز شنبه ۴ مهرماه ۱۳۸۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. حکم مزبور به دکتر محمد شريف، وکيل سعيد حبيبی ابلاغ و در آن برای صدور حکم به محتويات پرونده و گزارش مامورين وزارت اطلاعات استناد شده است. شرکت در اجتماع افراد مخالف نظام در خاوران، شرکت در جلسات گروه چپ مارکسيستی به مناسبت روز دانشجو، شرکت در جلسات روز دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی به مناسبت ۱۶ آذر ۸۶، راه اندازی وبلاگ دانش سرخ از جمله مواردی هستند که به عنوان مصاديق اتهام سعيد حبيبی ذکر شده اند.
سعيد حبيبی، پيش از اين در آذرماه ۱۳۸۶، در جريان سرکوب گسترده فعالان دانشجويی طيف چپ بازداشت و پس از ۷۰ روز با قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بود.
…………………………………………….
بی خبري از سلمان سیما دانشجوی دانشگاه آزاد
سلمان سیما از دانشجویان فعال و قدیمی دانشگاه آزاد که 23آبان بازداشت شده, هنوز با خانواده اش تماسی نگرفته است و خانواده وی از اوضاع فرزندشان ابراز نگرانی میکنند. وی پس از تجمعات سریالی دانشگاه آزاد بازداشت شده است . روشن است که مامورین وی را با این امید بازداشت کرده اند که به دانشگاه آزاد آرامش بازگردد. البته اخبار رسیده , از تجمعات با شکوه تر در روزهای آینده در دانشگاه آزاد خبر میدهد.
…………………………………………….
بي خبري مطلق از وضعيت دانشجويان ليبرال
با گذشت سه روز از بازداشت دانشجويان ليبرال، هنوز هيچ خبري از وضعيت آن ها وجود ندارد.
خبرگزاري هرانا ـ واحد زندانيان: به گزارش واحد زندانيان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ايران، در پيگيري‌هاي پي‌درپي خانواده‌ها در دادگاه انقلاب هيچ جوابي به خانواده‌ي دانشجويان بازداشتي داده نمي‌شود و مسئولين بازپرسي ويژه امنيت دادسراي انقلاب نيز از پاسخ گويي سر باز مي‌زنند. در اين مراجعه‌ها در دادگاه انقلاب تنها جوابي که به خانواده‌ها داده مي‌شود، عدم ارجاع پرونده به دادسرا است.
لازم به ذکر است ماموريني که براي تفتيش منزل اين دانشجويان آمده بودند با حکم قضايي از شعبه 3 بازپرسي ويژه امنيت به منزل دانشجويان را مورد تفتيش قرار دادند. با اين حال در پيگيري خانواده‌ها در زندان اوين نيز، مسئولين زندان از نبودن نام اين افراد در ليست زندانيان خبر مي‌دهند. با توجه به شرايط کنوني و جو حاکم بر جامعه و هم چنين فشارهاي گوناگون بر افراد بازداشت شده، نگراني‌هاي بسياري نسبت به بازداشت اين دانشجويان وجود دارد.
سورنا هاشمي، مهرداد بزرگ، عليرضا موسوي، فرزان رئوفي، احسان دولت شاهي، البرز زاهدي و سينا شکوهي، پنج شنبه هفته گذشته بازداشت شدند. اين دانشجويان از اعضاي دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاه هاي ايران هستند.
…………………………………………….
مهرنوش اعتمادی از فعالان زن در اصفهان بازداشت شد
مدرسه فمينيستی، کمپین اصفهان: مهرنوش اعتمادي از فعالان حقوق زنان و عضو كمپين يك ميليون امضا دراصفهان، ساعاتي قبل در منزل خويش بازداشت شد. بنا بر گفته‌ي وكيل مهرنوش: “متاسفانه اين يازداشت غيرقانوني وي بدون ارسال احضاريه بنا به دستوردادستان اصفهان صورت گرفته است. اطلاعات درستي ازاتهام و يا اتهامات وي در دست نيست اما بنا به گفته ماموران اطلاعاتي ،علت دستگيري وي راجع به فعاليتهايش در كمپين يك ميليون امضاست.” همچنين اموال شخصي اعتمادي نيز توسط ماموارن ضبط شده است.
علی مشمولی با قید وثیقه آزاد شد
علي مشمولي از فعالين دستگير شده‌ي 13 آبان در اصفهان، پس از گذراندن قريب به سه هفته بازداشت، شنبه شب و پس از تامين وثيقه‌ي پنجاه ميليوني آزاد شد. وي پس از آزادي وضعيت جسمي و روحي خود را مناسب توصيف كرد.
…………………………………………….
حضار مهدی عربشاهی به دادگاه
مهدی عربشاهی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در آستانه سالروز 16 آذر روز دانشجو به دادگاه احضار شد.
به گفته این فعال دانشجویی صبح امروز احضاریه ای از سوی شعبه 1053 دادگاه عمومی جزایی مجتمع قضایی عدالت تهران به منزل وی فرستاده شده است. در این احضاریه علت احضار گزارش علیه وی به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی اعلام شده است. این در حالی است که هفته گذشته عباس حکیم زاده دبیر سیاسی این اتحادیه دانشجویی نیز با حضور ماموران امنیتی در منزل مسکونی وی بازداشت شده و به زندان اوین منتقل گردید. به نظر می رسد در آستانه 16 آذر با توجه به هراس شدید حاکمیت از اعتراضات دانشجویی، دور جدیدی از سرکوب فعالان دانشجویی در پیش است.
…………………………………………….
تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در اعتراض به مشکلات صنفی
دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود دیروز یکشنبه 1 آذرماه در اعتراض به مشکلات صنفی دانشگاه دست به تحصن زدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیردانشجویان که جمعیت آن ها به حدود هزار نفر می رسید در ابتدای تحصن دست به اعتصاب غذا زدند و ظرف های غذای خود را در یک صف چند صد متری از روبروی سلف تا سردر دانشگاه چیدند. در ادامه این تحصن دانشجویان خواستار حضور مسئولین دانشگاه در میان آنان و پاسخگویی در مورد مشکلات صنفی از قبیل کیفیت نامناسب غذای سلف، کمبود خوابگاه های دانشجویی و مشکلات سایت دانشگاه شدند. در نهایت به دلیل حضور پرشمار دانشجویان، دکتر نیکوفرد معاون دانشجویی دانشگاه مجبور به حضور در میان متحصنین شد، و متعهد شد که امکانات رفاهی دانشجویان افزایش یابد و اجازه ی فعالیت مجدد شورای صنفی صادر گردد.
از حاشیه های قابل توجه این تجمع حضور تعدادی از فعالین بسیج در بین جمعیت دانشجویان بود. در انتهای مراسم نیز برخی از عناصر درجه دار بسیج به هتاکی نسبت به تعدادی از دانشجویان پرداختند.
گفتنی است پیش از این جواد صفدری دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتي شاهرود به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود.
همچنین در سال جاری شورای صنفی دانشگاه از امکان ادامه فعالیت منع شده است.
…………………………………………….
روزنامه خبر تعطیل شد
روزنامه «خبر» با تصميم صاحب امتياز و مدير مسئول اين روزنامه تا فرصتي ديگر منتشر نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، اين خبر در حالي منتشر مي‌شود که عليرضا معزي مدير مسئول اين روزنامه در سايت خبر آنلاين ضمن اعلام رسمي تعطيلي روزنامه نوشته است: اين شماره را وداعي موقتي بدانيد تا زماني نزديک که دوباره ميهمان شما خواهيم بود. ترجيح مي‌دهيم بر “خبرآنلاين” متمرکز شويم که امکاني دلچسب و دلخواه است و فعلا «خبر» را که جبري کاغذي است و جداي از همه گرفتاري و مشقت‌هاي خاص روزنامه‌اي امروز برخي تنگناها و سوء برداشتها عرصه را بر آن تنگ کرده بر زمين بگذاريم.
وي همچنين تاکيد کرده است: تلاش گردانندگان و تحريريه خبر آنلاين و خبر از ابتدا بر آن بود که با تعريف و عملياتي کردن مفاهيمي کلي چون اخلاق رسانه‌اي و کار حرفه‌اي در قالب مرامنامه‌اي روشن، مدون و اعلام شده طرحي نو دراندازند و در حال حاضر تنها رسانه کشور که اولا آيين‌نامه اخلاقي – حرفه‌اي دارد و ثانيا در معرض عموم است. اميد ما بر آن بود که در همپايي اين دو رسانه به اقتضاء هر کدام کاري متفاوت و به دور از آوانگاردبازي، ارائه دهيم. اما امروز ناگريزيم بار يکي از دو را هر چند موقتا بر زمين بگذاريم و بر ديگري متمرکز شويم.
آنچه از نوشته‌هاي معزي برداشت مي شود که روزنامه خبر در گردونه رقابت با سايت خبر آنلاين براي مسئولان اين رسانه اولويت داشته است و به همين دليل روزنامه خبر با سابقه سالها انتشار و با زيرمجموعه هايي چون خبر جنوب و خبر ورزشي ديگر منتشر نخواهد شد.
…………………………………………….
پشت پرده تعطيلي روزنامه خبر
ایلنا: روزنامه خبر كه در محافل رسانه‌اي به روزنامه منتسب به طيف لاريجاني مشهور بود از امروز انتشار مكتوب خود را متوقف كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، در سرمقاله و ستون طنز آخرين شماره اين روزنامه به علت تعطيلي آن اشاراتي شده است. اگرچه در اين مطالب اشاره مستقيمي به اين موضوع نشده است، اما يك مقام آگاه در اين روزنامه از اعمال فشارهاي برخي محافل سياسي بويژه افراطيون حامي دولت بر آن، خبر داد و افزود: در حال حاضر در نظر داريم كه در قالب سايت اينترنتي ”خبرآنلاين“ همچنان به فعاليت خود ادامه دهيم.
مطالبي كه اخير از سوي برخي سايت‌ها و روزنامه‌هاي حامي دولت، عليه اين روزنامه و دست اندكاران آن منتشر مي‌شد، شاهد اين مدعي است. آنچنان كه گويي مشي اين روزنامه تحمل نشده و منجر به تعطيلي خود خواسته آن از سوي دست اندركاران روزنامه خبر شده است.
روزنامه خبر، اگرچه روزنامه‌اي اصولگرا محسوب مي‌شد، اما مشيي انتقادي نسبت به عملكرد دولت داشت و سياست‌هاي اقتصادي‏، سياسي، فرهنگي و اجتماعي دولتمردان را به چالش مي‌كشيد. كما اينكه عنوان گزارش اقتصادي آخرين شماره مكتوب روزنامه خبر، ”مسكن مهر در انتظار مهرورزي“ است و گزارش اجتماعي آن نيز تيتر ”سازمان ملي جوانان حق سهميه‌بندي كنكور را ندارد“ به خود گرفته است. در صفحه فرهنگي نيز گزارشي با عنوان ”اختلاف وزارت ارشاد با خانه سينما بالا گرفت“ را مي‌خوانيم. در صفحه سياسي هم گزارشي درباره اختلاف دولت با مجلس درباره لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها با عنوان ”اختلافات از مرز قوي مجريه و مقننه گذشت“ چاپ شده است.
گفتني است عليرضا معزي مدير مسئول روزنامه ”خبر“ در سرمقاله امروز اين روزنامه با عنوان ”تا وقت ديگر“ نوشته است: ”این شماره را وداعی موقتی بدانید تا زمانی نزدیک که دوباره میهمان شما خواهیم بود. ترجیح می‌دهیم بر «خبرآنلاین» متمرکز شویم که امکانی دلچسب و دلخواه است و فعلا «خبر» را که جبری کاغذی است و جدای از همه گرفتاری و مشقت‌های خاص روزنامه‌ای امروز برخی تنگناها و سوء برداشت‌ها عرصه را بر آن تنگ کرده، بر زمین بگذاریم. “
شهرام شكيبا طنز نويس اين روزنامه نيز در مطلبي با عنوان ”چرا خودمان درش را گرفته‌ايم“ نوشته است: ”از اين پس به آدرس مجازي‌مانwww.khabaronline.ir/ سر بزنيد تا اثاث كشي نكرده‌ايم يا اسباب كشي‌مان نكرده‌اند، آنجا در خدمتيم.“
تيتر آخرين شماره از روزنامه خبر به مصاحبه اختصاصي آن با مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد اختصاص داشت كه طي آن خواستار تخصيص شبكه دوم تلوزيون به دولت شده است.
…………………………………………….
کشته شدن 4 تن در درگيری در منطقه ميرجاوه
مهر: فرمانده مرزبانی کشور از کشته شدن چهار نفر از “اشرار” {؟؟؟}که قصد ورود به کشور را داشتند خبر داد.
سردار حسین ذوالفقاری گفت: روز گذشته ماموران یگان مرزبانی میرجاوه درحال گشت زنی در منطقه مرزی متوجه ورود 10 تن از اشرار به خاک کشور شدند.
وی ادامه داد: اشرار با دیدن ماموران اقدام به تیراندازی کردند و درگیری بین پلیس و اشرار به وجود آمد. در اثر این درگیری چهار تن از “اشرار” به هلاکت رسیدند و 6 تن از اشرار نیز به سمت کشور همسایه متواری شدند.
فرمانده پلیس مرزبانی کشور درباره هدف از ورود این “اشرار” به خاک ایران اظهار داشت: این موضوع از سوی مقامات انتظامی منطقه در حال بررسی است.
…………………………………………….
ساسان آقایی بازداشت شد
خبرگزاری هرانا : به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساسان آقایی روزنامه‌نگار و وبلاگ نویسی که در طول ماه‌های گذشته بارها از طرف ماموران امنیتی تهدید و احضار شده بود، ظهر امروز بازداشت شد. ماموران اطلاعات پس از تفتیش خانه وسائل شخصی و کیس کامپیوتر وی را نیز همراه خود بردند.
وی از هم کاران روزنامه‌های «اعتماد»، «اعتماد ملی»، «توسعه»، «مردم‌سالاری»، و «فرهیختگان» بود.ساسان آقایی ماه گذشته به دفتر پیگیری در چهارراه ولی‌عصر احضار شده بود و پس از حضور در آن‌جا مورد بازجویی قرار گرفته بود. از محل نگه‌داری و وضعیت وی و هم‌چنین اتهامات این روزنامه‌نگار تا این لحظه خبری در دست نیست.
…………………………………………….
قتل فجیع؛ یکی از مسئولان حراست تربیت بدنی را سر بریدند
خبرآنلاین: در یک جنایت فجیع، پسر و عروس یکی از شهیدان معروف جنگ را سر بریدند. فرزند شهید سید مجتبی هاشمی فرمانده جنگ های نامنظم عصر روز یکشنبه به قتل رسید.به گزارش پرچم مرتضی هاشمی فرزند سردار شهید سیدمجتبی هاشمی که شاغل در حراست تربیت بدنی استان تهران بوده، درحالی که در منزل و در کنار خانواده خود به سر می برد به طرز فجیعی کشته شد.در این جنایت اسفناک سر مرتضی هاشمی و همسرش از تن آنان جدا شده است.
هنوز از عاملان این حادثه اطلاعی به دست نیامده است.
…………………………………………….
علی‌رغم وجود شواهد و قراین متعدد مبتنی بر قتل شاهد کهریزک:
آیا فشارهای متهمان اصلی، پرونده مرگ دکتر پوراندرجانی را مختومه خواهد کرد؟
موج سبز آزادی: با گذشت قريب دو هفته از مرگ پرابهام یکی از مهمترين افراد شاهد جنايات بازداشتگاه كهريزك‌، بازهم بر شواهد این پرونده افزوده شده است. درحالی كه همه شواهد و قراين و اظهارات دوستان و خانواده مرحوم پوراندرجانی، احتمال خودكشی اين شاهد جنايات كهريزك را رد می‌كنند‌، مسئولان بازداشتگاه كهريزك كه در واقع با شهادت اين پزشك وظيفه باید در جایگاه متهم در دادگاه حاضر می‌شدند، بر خودكشی وی اصرار دارند.
اصرار سروری و احمدی‌مقدم دو تن از متهمان اصلی شكنجه‌گاه كهریزك‌، بر سناریو خودكشی در حالی صورت می‌گرد كه پیش از این «رضا‌قلی پوراندرجانی»‌ پدر دکتر رامین‌ در مصاحبه با رادیو فردا ضمن اشاره به گفتگو تلفنی شب قبل از مرگ فرزندش با وی‌، به شدت خودكشی فرزندش را تكذیب كرده و گفته بود: “پسرم کاملا سرحال بود و هیچ‌گونه علائمی حاکی از اینکه قصد خودکشی داشته، در او دیده نمی‌شد.” دو تن از دوستان دكتر پوراندرجانی كه در روزهای پیش از مرگ وی با او به صورت تلفنی و اینترنتی صحبت كرده‌اند نیز در گفتگو با سایت روزآنلاین‌، سناریو خودكشی وی را به شدت تكذیب می‌كنند.
یکی از دوستان نزدیک رامین پوراندرجانی در تماس با روز متن ای‌میل یک شب قبل از مرگ وی را در اختیار قرار داده است. در این نامه الکترونیکی، رامین پوراندرجانی خطاب به این دوست و همکلاسی خود نوشته است که “به شدت تحت فشار قرار دارد” و از بازداشت “چند روزه”خود خبر داده است. دریافت‌کننده این ایمیل در عین حال می‌گوید: “رامین در این نامه از ما خواسته بود تا اگر کار خاصی در تهران و یا تبریز داریم به او بگوییم و قاعدتا فردی که قرار است فردا خودکشی کند چنین وعده‌ای به دوست خود نمی‌دهد”.
وی همچنین از درخواست رامین از دیگر دوستانش مبنی بر «‌فاش نشدن درد‌دل‌هایش که احتمال افزایش فشار‌ها را بیشتر می‌کند» خبر داد و افزود: “آیا فردی که قصد از بین‌بردن خود را دارد عقلانه است برای فشارهای آینده ناشی از مطرح کردن وضعیت خود با دوست‌اش نگران باشد؟” یکی دیگر از دوستان رامین پوراندرجانی در گفت‌و‌گو با روز از «ابراز ناراحتی شدید رامین از فشارهای امنیتی» سخن گفته است. وی می‌گوید:
“بر اساس گفته‌های خود رامین، دو مامور امنیتی که خود را وابسته به بیت رهبری معرفی کرده‌بودند با وی قرار ملاقاتی ترتیب می‌دهند که طی آن از رامین می‌خواهند بدون ترس تمامی مطالب خود در مورد کهریزک را برای گزارش به رهبری برای آنان بازگو کند. رامین نیز مطالبی را برای این دو نفر بازگو می‌کند. بر اساس گفته‌های رامین، از فردای این ملاقات تلفن‌های تهدید‌آمیزی به وی شروع می‌شود.”
پیش از این نیز موج سبز آزادی و نوروز در گزارش‌های متعددی از نگرانی شهید پوراندرجانی و خانواده‌اش نسبت به عدم امنیت جانی وی خبر داده بودند. مادر مرحوم پوراندرجانی از عدم امنیتی جانی فرزندش به دكتر روح‌الامینی‌، پدر شهید محسن روح‌الامینی هشدار داده بود.
سكته قلبی هنگام خواب یا خودكشی به شیوه اعلام نشده!؟
این نكته مهم كه مسئولان بهداری نیروی انتظامی در ابتدا علت مرگ را سكته قلبی هنگام خواب اعلام كرده‌اند با ادعای احمدی مقدم مبنی بر خودكشی مرحوم پوراندرجانی به هیچ وجه همخوانی ندارد‌، خصوصا آنكه تا‌كنون احمدی‌مقدم اعلام نكرده كه به چه نحو این پزشك وظیفه كهریزك خودكشی كرده است. صرف ادعای پیدا‌شدن وصیت‌نامه كه به هیچ وجه مورد تایید خانواده وی قرار نگرفته است‌، آن‌هم از طرف فردی كه خود یکی از متهمین اصلی این پرونده است به هیچ‌وجه نمی‌تواند سناریو خودكشی را قابل پذیرش نماید‌.
نكته مهم دیگر در این پرونده‌، تغسیل و تكفین جنازه این شهید در تهران و بدون اطلاع و حضور خانواده متوفی و مخالفت با تغسل مجدد و كالبدشكافی جنازه در تبریز است. برگزاری مراسم تدفین با عجله و درشرایط به شدت امنیتی نیز احتمال قتل این مرحوم را تایید می‌كند. مساله‌ای كه به تنهایی برای رد سناریوی خودكشی مطرح شده از طرف متهمان به قتل دكتر پوراندرجانی كافی است.
سكوت نمایندگان مجلس و اظهار نظر سروری‌، متهم دیگر جنایات كهریزك
نكته ابهام برانگیز دیگر این پرونده استعفای ناگهانی كاظم جلالی و اخراج الیاس نادران از كمیته ویژه حقیقت‌یاب مجلس است. نكته‌ای كه همراه با سكوت علی‌لاریجانی و بروجردی در مورد پرونده كشته‌شدن شاهد جنایات كهریزك و اظهارات سروری‌، یكی از موسسان بازداشتگاه كهریزك‌، در تلاش برای قابل پذیرش کردن سناریو خودكشی مرحوم پوراندرجانی، ارزیابی می‌شود.
سكوت عجیب برخی دیگر از نمایندگان اصولگرای منتقد دولت مانند علی مطهری‌، احمد توكلی و حمیدرضا كاتوزیان كه پیش از این در مورد جنایات كهریزك موضعگیری‌های متعددی داشتند و نسبت به عدم قرائت گزارش كمیته ویژه معترض بودند‌، این گمانه‌زنی را كه مقامات امنیتی نمایندگان مجلس را از اظهار نظر در مورد ابهامات مرگ مشكوك دكتر پوراندرجانی منع كرده‌اند، تقویت می‌كند.
خصوصا آنكه مرحوم رامین پوراندرجانی پیش از این در جلسه با برخی از نمایندگان عضو كمیته ویژه و كمیسیون امنیت‌ملی مجلس‌، علت شهادت محسن روح‌الامینی را شكنجه‌های شدید و غیر‌انسانی اعلام كرده بوده است و در مورد جزئیات بدرفتاری‌های اعمال شده در كهریزك نیز شهادت داده بود. در آن جلسه و در دیدار با دو نفری كه خود را نمایندگان بیت‌رهبری معرفی كرده بودند، دکتر پوراندرجانی نسبت به عدم امنیت جانی‌اش نیز هشدار داده بوده است.
احمدی‌مقدم، مسئول اصلی جنایات كهریزك به دنبال سناریو‌نویسی
گفتنی است در 18 مرداد، حمید‌رضا کاتوزیان عضو کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی جنایات كهریزك‌، اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا را مسئول وقایع کهریزک دانست و با انتقاد شدید از اظهارات دروغ احمدی‌مقدم گفت: “اینكه می‌گویند ما اطلاعی از این مسائل نداشته‌ایم درست نیست. براساس بررسی‌های ما گزارش‌های روزانه‌ای به این مسوولان داده شده‌، از این رو رفتارهای خودسرانه در بازداشتگاه‌ها را خیلی بعید می‌دانم.”
در حالی احمدی‌مقدم با مطرح‌نمودن مجدد مساله بیماری كشته‌شدگان دركهریزك و قصور پزشكی شهید پوراندرجانی در رسیدگی به بیماری بازداشت‌شدگان‌ سعی در خاطی جلوه دادن پزشك وظیفه كهریزك و باور پذیر نمودن سناریو خودكشی وی به خاطر ترس از محكومیت در دادگاه دارد كه در تاریخ 9 شهریور پزشکی قانونی اعلام کرده‌بود که عامل مرگ شهدای کهریزک بیماری نبوده است. پزشکی قانونی در مورد شهید محسن روح‌الامینی اعلام کرده بود كه «مرگ ناشی از استرس‌های فیزیکی‌، شرایط بد‌نگهداری‌، ضربات متعدد و نیز اصابت جسم سخت به سر و بدن است و قویا ابتلای آن مرحوم و فوت به علت بیماری و مننژیت نفی می‌شود.»
با گذشت نزدیك به دو هفته از مرگ پرابهام مهمترین شاهد جنایات كهریزك و مطرح‌كردن سناریو خودكشی وی از سوی افرادی كه خود متهم به دست داشتن در جنایات كهریزك و همچنین قتل مرحوم رامین پوراندرجانی مهمترین شاهد این شكنجه‌گاه هستند‌، بر این پرونده سنگین افزوده است. خصوصا آنكه خانواده و دوستان نزدیك آن مرحوم احتمال خودكشی وی را به شدت تكذیب كرده‌اند و شواهد موجود همگی احتمال به شهادت رساندن مرحوم پوراندرجانی‌، مهمترین شاهد جنایات كهریزك را تایید می‌كند. در واقع شواهد و قراین جملگی ارتباط مستقیم عدم قرائت متن گزارش كمیته ویژه مجلس و عدم برگزاری دادگاه متهمان اصلی جنایات شكنجه‌گاه كهریزك با قتل مرحوم پوراندرجانی شاهد این جنایات را کاملا تایید می‌كند.
متهمان احتمالی قتل مرحوم پوراندرجانی، مسئولان اصلی شكنجه‌گاه كهریزك
بدون شك متهمان قتل مرحوم پوراندرجانی، همان متهمان جنایات كهریزك هستند كه در صورت زنده‌ماندن و شهادت‌دادن مرحوم پوراندرجانی در دادگاه مجرم شناخته می‌شدند و به احتمال نزدیک به یقین با همین انگیزه شاهد اصلی جنایات كهریزك را حذف فیزیكی نموده‌اند. این متهمان عبارتند از:
1. اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس ناجا كه به شهادت نمایندگان مجلس هر روز گزارش‌های مربوط به بازداشت‌گاه كهریزك را دریافت می‌كرده و بر اعمال شكنجه‌های وحشیانه و قرون وسطایی آگاه بوده است.
2. احمرضا رادان جانشین فرمانده ناجا كه بارها در زمان اعمال شكنجه بازداشت‌شدگان در كهریزك حاضر شده و بر شكنجه‌ها شخصا نظارت داشته است و حتی یك بار در پاسخ به اعتراض مرحوم پوراندرجانی به رفتار‌های دور انسانیت با بازداشت‌شدگان به تندی با وی برخورد نموده و پس از رسوایی فجایع كهریزك نیز بارها مرحوم پوراندرجانی را تهدید كرده بوده است.
3.سعید مرتضوی دادستان معزول تهران و معاونانش قاضی حداد و قاضی حیدری‌فر كه دستور انتقال بازداشتشدگان به بازداشتگاه غیرقانونی كهریزك توسط آنان صادر شده است.
4. سه نفر از نمایندگان فعلی مجلس به نام‌های سروری‌، فدایی و زاكانی معروف به «‌فراكسیون جنایت‌» كه در سركوب‌های وحشیانه بعد از انتخابات نقش مستقیم داشته‌اند و گفته می‌شود از موسسان شكنجه‌گاه كهریزك هستند.
…………………………………………….