يکم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و دوم نوامبر ۲۰۰۹

لغو ناگهاني كليه ملاقات هاي بند 209 زندان اوین
کمیته ی گزارشگران حقوق بشر – به گفته خانواده هاي زندانيان سياسي حاضر در بند 209 زندان اوين، زندانيان سياسي در تماسهاي جداگانهاي در روزهاي گذشته، اعلام كردند كه كليه ملاقاتهايشان در روز يكشنبه لغو شده است.ملاقات با زندانيان بند 209 در هفتههاي گذشته، در روزهاي يكشنبه صورت ميگيرد و لغو اين ملاقاتها نگراني زيادي را در ميان خانوادههاي زندانيان سياسي بوجود آورده است. لغو ملاقاتهاي اين هفته درحالي صورت ميگيرد كه بسياري از زندانيان؛ پس از پشت سرگذاشتن دوران بازجويي خود از حق ملاقات با خانوادههايشان برخوردار بودهاند. زندانيان سياسي هيچگونه دليلي را براي لغو ملاقاتهايشان اعلام نكردهاند.
خانواده هاي زندانيان سياسي ميگويند:” نگران آنيم كه وقايع دهه 60 بار ديگر در زندانها تكرار شود، چرا كه در آن سال نيز ناگهان كليه ملاقاتهاي زندانيان سياسي قطع شد و پس از آن موج اعدامها در زندان اوين آغاز گشت.”
30 آبان 1388
…………………………………………….
مادران عزادار مراسم اعتراضی خود را باشعار مرگ بر دیکتاتور و سرود ای ایران برگزار کردند
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : امروز شنبه 30 آبان ماه مادران عزادار همچون هفته های گذشته در پارک لاله با وجود حضور نیروهای انتظامی و لباس شخصی تجمع اعتراضی خود را شکل دادند.
از ساعت 17 مادران در میدان آب نمای پارک لاله به صورت پراکنده نشسته بودند تا بقیه مادران به جمع آنها بپوندند. دائما ماموران سرکوبگر نیروی انتظامی به دور میدان با اتومبیل حرکت می کردند. درست از ساعت 17:07مامور نیروی انتظامی به همراه 3 لباس شخصی به سمت مادران آمدند و با فریاد به آنها گفتند: بروید بیرون اما مادران همچنان ایستادند از سمت دیگری نیز 4 مامور نیروی انتظامی به سمت مادران آمدند تا مانع حرکت آنها به دور میدان آب نما شوند.
ایستادگی مادران وصف ناپذیر بود تا جایی که ماموران با بی سیم اعلام کردند این پدر سوخته ها متفرق نمی شوند نیرو بیاورید و با زدن سوت نیروهای لباس شخصی خود را که پراکنده بودند به سمت میدان آب نما کشاندند تا جلوی حرکت مادران را بگیرند وبرای جلوگیری از حرکت مادران به دور میدان آب نما به سربازان دستور می دادند کیف آنها را بگیرید و بفرستیدشان بیرون.حتی اجازه نشستن به خانمها رانمی دادند بیش از 100 نفر از مادران و دختران جوان از سمت میدان آب نما به درب بلوار کشاورز در حالی که دستها را به نشانه پیروزی بالا گرفته بودند و تصاویر تعدادی از شهدارا در دست داشتند و سرود ای ایران و یار دبستانی را می خواندند و شعار مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر را سر می داند حرکت کردند.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در پشت مادران حرکت می کردند و دو لباس شخصی دائما از جمعیت عکس و فیلم می گرفتند. یک پسر جوان مادران را همراهی می کرد که نیروهای لباس شخصی قصد داشتند او را بازداشت کنند ولی مادران جلو آمدند و با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور پسر جوان را آزاد کردند.
هنگامی که مادران به بلوار کشاورزسمت خیابان رسیدند ایستادند. 1 دقیقه اعلام سکوت برای جانباختگان راه آزادی مردم ایران نمودند و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی 5 بار الله اکبر سر دادند که دوباره ماموران سعی داشتند با داد و فریاد مادران را متفرق کنند. اما مادران در حالیکه دستها را به نشانه پیروزی بالا گرفته بودند با خواندن سرود ای ایران و یار دبستانی و سر دادن شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد تا خیابان وصال به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند در طول مسیر نیروهای لباس شخصی و انتظامی پشت سر مادران حرکت می کردند و مردم نیز با زدن بوق مادران را همراهی می کردند.مادران ساعت 17:45 به حرکت اعتراضی خود پایان دادن. در حین راهپیمائی مادران عزادار برای گرامیداشت روز 16 آذر فراخوان شرکت در آن را می دادند.
…………………………………………….
آمار بی كاران در اهواز خيلی وحشتناک است
روزنامه جمهوری اسلامی: آمار بي كاران در اهواز خيلي وحشتناك است اين درحالي است كه مركز استان خوزستان خيلي غني است و نبايد اين گونه باشد. » آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان در جمع دست اندركاران بنياد كارآفريني خوزستان با بيان اين مطلب افزود : « خوزستان با برخورداري از يك چهارم صنايع كشور و داشتن زمين هاي مرغوب زراعي نخيلات رودخانه هاي جاري سد و نيروگاه نفت و گاز پتروشيمي و بنادر و درآمدهاي نفتي نبايد فقير و بيكار داشته باشد » وي تصريح كرد : « ما خجالت مي كشيم بگوييم وضع اقتصادي مان خراب است درحالي كه در استان غني و زرخيز خوزستان به سر مي بريم . »
…………………………………………….
فرم جدید قراردادهای کار، سلاح جدید کاهش دستمزدها
دولت سرمایه داری فرم جدیدی را برای تنظیم قراردادهای کار تهیه و در اختیار سرمایه داران قرار داده است. این فرم سلاح قتاله دیگری است که سرمایه از زرادخانه های کشتار خود بیرون می کشد تا از طریق آن همان دستمزدهای بغایت ناچیز کارگران را هم کاهش دهد. آرایش ظاهری مواد و مندرجات فرم این گونه است که ظاهراً طول روزانه کار، میزان مزدها، اجزای متشکله دستمزد از قبیل پاداش، حق تولید و همه چیز با توافق میان کارگر و سرمایه دار تعیین می شود. سلاح کشتار سرمایه درست در بطن همین غلاف سرتاسر دروغ، شعبده بازانه، جنایتکارانه و زهرآلود « توافق» جاسازی شده است، توانق میان سرمایه دار درنده ای که از تمامی ابزار و وسائل و امکانات دریدن و پاره کردن و کشتار و بلعیدن برخوردار است و کارگر مسلوب الحق قلع و قمع شده و گرسنه و و فرسوده و مستأصلی که هر نوع توان ابراز حیات و حتی چانه زدن او از پیش توسط سرمایه سلاخی شده است، توافق میان کسانی که اولی هر چه را اراده کند یکراست و بدون قید و شرط به اجرا می گذارد و به دومی تحمیل می کند و دیگری از شدت گرسنگی و فقر و استیصال و بدبختی مجبور است به تحمل هر ستمی تن دهد. این توافق فقط غلاف واقعی سلاح کشتار سرمایه است و دولت سرمایه داری با همین هدف آن را معماری، تنظیم و منتشر کرده است. فرم در برگیرنده مواد زیر است :
1-
ساعات کار و آغاز و پایان آن از این پس نه بر اساس عرف رایج بلکه بر اساس توافق کارگر و کارفرما خواهد بود که در زمان انعقاد قرارداد کار طبق توافق طرفین در فرم قرارداد قید خواهد شد.
2-
مزد کارگران پس از ذکر مزد ثابت از این پس هم به صورت روزانه و هم به شکل ساعتی طبق توافق کارگر و کارفرما تعیین خواهد شد.
3-
پاداش افزایش تولید یا بهره وری بر اساس توافق کارگر و کارفرما حین انعقاد قرارداد قابل پرداخت است.
4-
ماده 13 فرم جدید اختصاص به فسخ قرارداد دارد و سفید گذاشته شده است تا کارگر و کارفرما حین انعقاد قرارداد بر اساس توافق طرفین آن را پر کنند.
در این فرم به صورت حساب شده و آگاهانه به نفع سرمایه داران هیچ جایی برای بخش هایی از دستمزد کارگران منظور نشده است.
کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری
…………………………………………….
حال و روز اسفناک کارگران کنف کار
کارخانه کنف کار در جاده رشت – تهران (حد فاصل بین جاده رشت – سنگر ) قرار دارد . همان طور که در گزارش های قبلی آمده است، این کارخانه از سال 83 به بهانه ریزش برف سنگین دچار بحران شد و تعطیل گردید و کارگران آن به اداره کار معرفی شدند.
کارخانه که متعلق به سرمایه بخش دولتی بود در یک حراج با زدو بند به مبلغ ناچیز حدود 60 میلیون تومان به مدیر عامل سابق ( ایرج زهرابی ) فروخته شد، در حالی که ارزش واقعی این کارخانه خیلی بیشتر از این مبلغ بود . زهرابی که آه در بساط نداشت با گرفتن وام از دولت پول کارخانه را پرداخت کرد .
البته سال ها قبل وی به جرم اختلاس و گزارش کارگران از دزدی هایش در فرودگاه دستگیر و به زندان افتاد که به علت نفوذ در منطقه وحمایت امام جمعه متوفای رشت ( احسان بخش )در آن زمان توانست رهایی یابد. لازم به ذکر است وی سهام این کارخانه را با شراکت و نفوذ علیرضا جزایری عرب خریداری کرد .
خانواده ایرج زهرابی – زن و پسرش – پس از مرگ وی وارث سهام این سرمایه دار شدند و اکنون عضو هیئت مدیره هستند . عضو دیگر هیئت مدیره پسر عموی علیرضا جزایری عرب است که فعلا مدیریت عامل کارخانه را بر عهده دارد .
جزایری عرب در گذشته به بهانه پرداخت مطالبات معوقه کارگران یک وام یک و نیم میلیارد تومانی از بانک گرفت و با آن بخش ناچیزی از دستمزدهای معوقه کارگران را پرداخت کرد و اخیرا قول داده که با گرفتن وام 2 میلیارد تومانی بقیه دستمزد ها و مطالبات معوقه کارگران را می پردازد.
هم اکنون 185 کارگر در کارخانه مشغول کار هستند که 180 نفر آن ها به طور متوسط 4 میلیون تومان طلب دارند و بین 20 الی 30 سال سابقه کار دارند .
کارخانه به صورت تک شیفت از ساعت 6 صبح تا 2 بعد از ظهر کار می کند . در انبار، مواد اولیه برای تولید موجود است . محصول کارخانه گونی یا کیسه های چتایی است که گاهی این گونی ها از خارج وارد می شود. مواد اولیه این گونی ها نخ کنف است که از بنگلادش وارد می شود. گونی ها مصرف داخلی دارد .
کارخانه دارای سرویس ایاب و ذهاب است و کانتین های نهار خوری حدود یک ماه است که تعطیل شده است. کارخانه دارای شورای اسلامی 4 نفره بوده که قبلا هم همین افراد عضو شورا بوده و در انتخابات امسال همگی مورد تائید وزارت اطلاعات قرار گرفتند . اعضای شورا از طرح مسائل پشت پرده و مذاکرات خود مطلبی به کارگران بروز نمی دهند، به طوری که اخیرا یکی از آن ها به نام میرحامد به شدت مورد اعتراض کارگران قرار گرفته است .
یکی از سئوال های کارگران میزان سهام مالکان کارخانه (خانواده ها ی زهرابی و جزایری عرب )است . آن ها اطلاعی از مذاکرات بین شورا و هیئت مدیره و صنایع و استانداری و … ندارند و فقط همین قدر می دانند که با وام 2 میلیارد تومانی جزایری عرب موافقت شده و او به آن ها گفته که این وام در مسیر اداری قرار دارد .
قابل ذکر است کارگران کنف کار بارها مسیر رشت – تهران به جاده سنگر را مسدود کرده و یا در مقابل استانداری تجمع نموده اند و هر بار توسط نیروی انتظامی و لباس شخصی ها و اطلاعات پراکنده شده و مورد تهاجم قرار گرفته اند .
آخرین بار در اسفند 87 در مقابل استانداری در خیابان معلم رشت همزمان با تجمع کارگران خاور دست به تجمع زدند که کارگران خاور نفری 200 هزار تومان گرفتند اما کارگران کنف کار با دست خالی بازگشتند. فعلا ماهیانه از 50 الی 100 هزار تومان به عنوان بخشی از دستمزدهای معوقه کارگران مشغول به کار پرداخت می شود و البته در بعضی از ماه ها همین مبلغ ناچیز را نیز پرداخت نمی کنند .
سازمان تامین اجتماعی 14 ماه پرداختی معوقه حق بیمه را از سال های گذشته از کار فرما طلبکار است و در سال 88 نیز 2 ماه حق بیمه پرداخت نشده است .
این است حال و روز کارگران کنف کار که در طول تمام این سال ها با فقر و نداری دست به گریبان بوده اند . در این مدت، همان طور که در خبرهای قبلی آمده است، 2 تن از کارگران در اثر فقر دست به خود کشی زدند و جان سپردند . با همه این ها، و به ویژه با آن که کارگران یک بار شاهد بوده اند که صاحبان کارخانه به بهانه پرداخت مطالبات کارگران میلیاردها تومان وام گرفته اند اما این مطالبات را نپرداخته اند بازهم منتظرند و امید بسته اند که کارفرما دوباره میلیاردها تومان وام بگیرد تا شاید دلش به رحم آید و مطالبات آنان را بپردازد !!
کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگری
…………………………………………….
مختار فرجی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران در گذشت
مختار فرجی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و کارگر خدماتی شرکت آرمان فراز پیمان پس از سه سال مقاومت در برابر بیماری سرطان خون روز سه شنبه 26 آبانماه 88 ساعت 9 شب جان باخت. مختار تنها سی سال داشت و از سن ده سالگی با واکس زدن کفشهای عابرین در خیابان سر سبز جنوبی تهران تن نحیف خود را به کار سپرد و تمام دوران کودکی و جوانی اش را با درد و رنج و بدون لحظه ای احساس خوشبختی زندگی کرد و از سه سال پیش با ابتلا به سرطان خون خود و خانواده اش در مصیبتی جانگاه تر فرو رفتند. نظام ضد انسانی سرمایه داری که از 10 سالگی شیره جان مختار را مکیده بود در دوران بیماری وی نیز امکان درمانهای موثرتر را از مختار سلب کرد و مختار با حداقل امکانات با بیماری خود روبرو شد. پزشکان پس از پیوند مغز استخوان به مختار اعلام کرده بودند باید به مدت یک سال در قرنطینه زندگی کند، اما چنین شرایطی برای مختار فراهم نبود و وی ناچار بود در خانه ای دو اطاقه و تنگ به همراه پدر و مادر و همسر و فرزندش زندگی کند و پس از یکماه از عمل جراحی اش بر سر کار بازگردد و همین ها کافی بود تا مختار به فاصله کمی پس از پیوند مغز استخوان با بازگشت بیماری اش مواجه شود، بازگشتی که مجال زندگی را برای همیشه از وی سلب کرد. مختار از زمان تاسیس اتحادیه آزاد کارگران ایران خود را عضو این اتحادیه میدانست و علیرغم تن رنجورش بارها آمادگی خود را برای فعالیت دخالتگرانه در امور اتحادیه اعلام کرده بود با این حال بیماری مختار بطور مداوم این فرصت را از او دریغ میکرد، اما زمانی که مختار از نیاز کارگران دستگیر شده در اول ماه مه تهران برای سپردن قرار کفالت در دادگاه مطلع شد بدون لحظه ای درنگ و علیرغم ضعف جسمانی شدید که امکان تحرک را از وی سلب میکرد بلافاصله خود را به مقابل دادگاه انقلاب رساند تا با سپردن قرار کفالت هم طبقه ای های خود را از زندان بیرون بکشد.
ما در اتحادیه میدانستیم مختار مریض است و قدرت تحرک ندارد به همین دلیل وقتی خبر حضور وی را در مقابل دادگاه از داخل زندان شنیدیم اشک شوق در چشمانمان حلقه زد. فوت مختار برای ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران دردی غیر قابل التیام است، مختار برای ما و تمامی کسانی که از نزدیک وی را می شناختند انسانی بسیار عزیز بود. ما فوت مختار این انسان شریف و دوست داشتنی را به رفیق عزیزمان محمد فرجی و تمامی اعضای خانواده و دوستانش صمیمانه تسلیت میگوئیم و یاد این انسان عزیز را برای همیشه گرامی خواهیم داشت.
یادش گرامی باد
اتحادیه آزاد کارگران ایران – سی ام آبانماه 88
…………………………………………….
ادامه مقاومت دانشجویان در دانشگاه شیراز در برابر استبداد
دعوت به تعطیلی كلاسها و اعتصاب سراسری دانشجویان
افزایش فشارها بر دانشجویان دانشگاه شیراز توسط نهادهای امنیتی خارج از دانشگاه و نیز نهادهای امنیتی درون دانشگاه همچون كمیته انضباطی و حراست، دانشجویان در مقابل این فشارها عكس العمل نشان دادند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر با بازداشت تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه شیراز توسط اداره ی اطلاعات این شهر و نیروهای امنیتی و نیز احضار ده ها دانشجو توسط كمیته انضباطی و صدها دانشجو توسط حراست و تهدید دانشجویان توسط این نهاد، دانشجویان نیز با پخش شبنامه ها و بیانیه ها و نیز اعتصاب غذا به شرایط امنیتی این دانشگاه و افزایش فشارها اعتراض كردند.
در تازه ترین و جالب ترین اقدام، نشریه ای بدون مجوز به نام “شبنامه اعتراض” در سطح گسترده ای در میان دانشجویان پخش شده است. این نشریه با تیتر “ما بیشماریم…”، در 8 صفحه و به همراه مقالات و نیز اخبار شیراز و ایران منتشر شده است. در لوگوی این نشریه آمده است: “شبنامه اعتراض؛ نشریه ای برای بی خداها و با خداها، ماركسیست ها و لیبرال ها، چپ ها و راست ها، زنان و مردان؛ نشریه ای برای آزادی” این نشریه همچنین در اقدامی جالب در شناسنامه ی خود ریاست دانشگاه، رئیس كمیته انضباطی و مسئولین حراست را به عنوان مدیر مسئول، سردبیر و عوامل اجرایی نشریه معرفی كرده است. در سر مقاله ی این نشریه آمده است: «اگر آنها مظهر قانون اند پس این نشریه غیر قانونی است تا مكانی باشد برای سخنان بی سانسور و دردهایی كه برای بیان نیازی به مجوز نداشته باشند. این نشریه ماحصل تمام فشارهایی است كه مدیریت دانشگاه به قدرت كمیته امنیتی انضباطی، حراست و كمیته ناظر بر نشریات بر تمام دانشجویان اعمال كرد و دسترنج تمام نگاه های امنیتی، قیم مآبانه و غرض ورزانه به نوع دانشجو است. امید كه روزی تمام فكرها وعقیده ها و انسانها بی پرده سخن بگویند.»
از سوی دیگر با بازداشت تعدادی زیادی از دانشجویان در حمله ی نیروهای لباس شخصی به دانشگاه در روز 13 آبان، و عدم آزادی این دانشجویان و نیز بازداشت دانشجویان دیگر توسط اداره ی اطلاعات شیراز، دانشجویان به شدت به این روند دستگاه های امنیتی معترض اند. هم‌اکنون حداقل 18 دانشجو در شیراز در بازداشت به سر می برند.
در تازه ترین اقدام كمیته انضباطی دانشگاه شیراز با احضار 2 تن از دانشجویان دختر به نام های ندا اسكندری و خدیجه قهرمانی برای دریافت احكام خود، آنان را به نیروهای امنیتی تحویل داد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر تاكنون خبری از وضعیت این دو دانشجو در دست نیست.
دانشجویان نیز در اعتراض به همكاری حراست و كمیته انضباطی دانشگاه با نهادهای امنیتی و اداره اطلاعات، با پخش بیانیه ای در سطح دانشگاه دعوت به اعتصاب سراسری و تعطیلی كلاسها در روز یكشنبه 1 آذر نمودند.
به نظر می رسد با افزایش فشارها در دانشگاه شیراز، مقاومت دانشجویان و اعتراض آنها به عمكرد مدیریت دانشگاه افزایش یابد.
…………………………………………….
تجمع خانواده هاي بازداشت شدگان در مقابل دادسراي انقلاب و سالن ملاقات زندان اوين
سالن ملاقات زندان اوین روز شنبه 30 آبان بعد از مشکلاتی که در هفته گذشته برای ملاقات کننده ها ایجاد کرده بودند مملو از جمعیت بود . بیش از 120 نفر از خانواده ها به امید ملاقات و تعدادی به امید گرفتن خبری از عزیزانشان به این مکان مراجعه کرده بودند, همینکه نام خانواده ها برای ملاقات خوانده می شد به فوریت چند نفر از خانواده ها ي ديگر به حضورشان می رفتند و عکس عزیزدربندشان را به ملاقات کننده ها می دادند تا در ملاقات به ملاقات شونده ها نشان دهند , به اميد آنكه شايد از عزيز دربندشان خبري بگيرند . بعد از این مبادلات خانواده ها دل نگران منتظر می ایستادند تا خانواده ها ا ز سالن بیرون بیایند و خبری هر چند کوتاه بدهند .
همچنين روز شنبه از ساعت هشت ونيم صبح حدود بیست نفر از خانواده های بازداشت شدگان در جلوی درب دادسرا بعد از باز شدن درب به داخل دادسرا مراجعه کردند و تنها با جواب همیشگی که ”بروید اگر خبری باشد به شما اطلاع خواهیم داد” مواجه شدند .
در حاليكه خانواده ها نگران از وضعيت عزيران خود بودند از داخل سالن به بیرون آمدند و با وجود سرمای هوا تا ساعت 14 در مقابل درب دادسرا حضور داشتند .
…………………………………………….
پنجاه خانواده در یک شهرستان از درآمد محروم شده اند
بیش از 50 نفر از کارگران زیر نظر شهرداری حاجی آباد هرمزگان در اعتراض به اخراج خود تحصن کردند.
این عده که عمدتا از بخش فضای سبز و قشر زحمتکش نظافتچی ها بوده اند توسط شرکت پیمانکاری زیر نظر شهرداری اخراج شده اند و شهردار و فرماندار حاجی آباد نیز در این زمينه از این افراد حمایتی نمی کنند. این افراد با تجمع در مقابل فرمانداری و شهرداری حاجی آباد خواستار احقاق حقوق خود شده اند.
در حالی که کشور از سرمایه های کلان همین مردم به گروه های متفرقه در خارج از مرزها میلیون ها دلار کمک می کند شهر دار حاجی آباد گفته هزینه حقوق این 50 نفر مجموعا ماهی 20 میلیون تومان است که از عهده پرداخت آن بر نمی آییم.
…………………………………………….
روزه در بند350 اوین در اعتراض به انتقال بهمن احمدی امویی به انفرادی
با شروع اعمال فشار های جدید روي فعالين سياسي كه از روز دوشنبه هفته گذشته در بند ۳۵۰ اوین آغاز شده بود بهمن احمدی امویی به دلیل اعتراض به فشارها به بند انفرادی منتقل شد و تا كنون با گذشت ۶ روز همچنان در انفرادی به سر می برد . در اعتراض به این امر سایر سیاسیون بند ۳۵۰ از امروز يكشنبه اول آذر ماه روزه سیاسی خود را آغاز نمودند.
…………………………………………….
هفته نامه افتاب لرستان توقيف شد
هفته نامه آفتاب لرستان كه اخيرا اقدام به چاپ يك كاريكاتور از علاء الدين بروجردي نماينده بروجرد و تشبيه او به جومونگ درتصرف مركز استان لرستان نموده بود به دستور دادستان لرستان توقيف شد.
اين نشريه كه از طرف مدير كل ارشاد واستانداري لرستان حمايت مي گرديد در جريان انتخابات رياست جمهوري از طرفداران سرسخت احمدي ن‍‍‍ژاد بود و در اين راستا حتي از نسبت دروغ زدن به موسوي ديگر نامزد انتخابات ابايي نداشت.
پس از اينكه دو نماينده بروجرد بر خلاف 7 نماينده ديگر استان كه خواهان ابقاء صابري استاندار لرستان بودند مخالفت ورزيدند اين هفته نامه كه معروف است از طرف اداره كل ارشاد و استانداري حمايت مي گردد با درج اين مطلب كه همراه كاريكاتوري از علاءالدين بروجردي, رييس كمسيون سياست خارجي وامنيت ملي مجلس مي باشند او را درنقش يك قهرماني كه قصد تصرف شهر خرم آباد مركز استان را دارد به نحو آشكاري مورد تمسخرو استهزاء قرار داده بود كه پس از اين به حكم دادستان توقيف شد.
…………………………………………….
داغ ننگ دیگری بر پیشانی رژیم
«ایران بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان است» (روزنامه حیات نو)

سی سال حاکمیت جمهوری اسلامی علاوه بر فقر، گرسنگی، بیکاری و سرکوب و ستم، اعتیاد را نیز گریبانگیر توده های محروم و خانواده های آنان نموده است. سرمایه داران و دولتهایشان همواره زمینه ساز این مصائب اند و سرمایه داری ارتجاعی ایران به شکلی فجیع تر به اعمال این سیاست ها می پردازد. سود اندوزی و باز هم طمع سود اندوزی بیشتر سرمایه داران حاکم، تمامی سیاست ها و برنامه ریزی ها را به سوی این هدف اصلی سوق می دهد تا اقلیتی ناچیز در رفاه و آسایش بسر برند و سلطۀ خونین خود را بر تمامی منابع و ثروت های مادی و معنوی جامعه تداوم بخشند. در این میان چه باک از این که قربانیان تداوم این بساط ظالمانه، اکثریت زحمتکش و به ویژه جوانان یعنی یکی از کارآمدترین نیروها چه به لحاظ اقتصادی و چه سیاسی – اجتماعی، باشند. در کنار خیل عظیم جوانان، زنان و کودکان این بی پناه ترین قربانیان اعتیاد و سایر مصائب دیگر را نباید از یاد برد. همه روزه شاهدیم که زنان به جان آمده از پیامدهای اعتیاد، مجبور به ترک همسر (طلاق)، کاشانه و فرزندان خود اند؛ و اگر دستگاه قضایی رژیم بی رحمانه حق سرپرستی را از آنان سلب نکرده باشد، در شرایطی بدتر از پیش مطرود و بی پناه همراه با فرزندان خود (کودکان کار و خیابان) برای به کف آوردن لقمه ای نان، باز هم مورد استثمار سرمایه داران قرار می گیرند (درصورتی که کاری بیابند) و یا طعمه باندهای فساد و فحشاء (که هم اکنون خود به صنعتی پر سود در جهان سرمایه داری تبدیل شده است) می شوند.
آمارهای موجود در این زمینه به خوبی پرده از دستاوردهای ننگین جمهوری اسلامی برداشته و وجدان هر انسان شریف و آزاده ای را به درد می آورد: «ایران، بزرگترین مصرف کننده مواد مخدر در جهان است.» (روزنامه حیات نو – 15/7/87) جالب است سردمدارانی که جز فریب توده ها و کسب آبرو و اعتبار نداشته برای رژیم خود، در ارائه آمارهای دروغین و جعلی و تصویرسازی بیشرمانه بهبود اقتصادی و رفاه بیشتر، گوی سبقت را از هم می ربایند، دراینجا سکوت را بهترین راه فرار برای خود می بینند. اما واقعیات زندگی سرسختند و سر برمی آورند: «هم اکنون هر دو ساعت یک فرد معتاد در ایران می میرد.» (همانجا) اما رژیمی که خود مسبب اعتیاد و تداوم بخش رشد روزافزون این پدیده در جامعه است چه راه حلی ارائه می دهد تا ضمن پاک کردن صورت مسئله، مشکل را نیز دور بزند؟ «با اجرای سریع و دقیق احکام صادره درباره برخورد با مجرمان مواد مخدر می توانیم جامعه را بیش از گذشته از معضل اعتیاد مصون داریم.» (محسنی اژه ای دادستان کل کشور. همانجا) این سخن یعنی باز هم بر پا کردن دارهای خیابانی و یا به فراموشی سپردن قربانیان اعتیاد از طریق پرتاب آنان به گوشه زندان هایی که وضعیت اعتیاد شان را به مراتب بدتر از سابق می کند (زیرا عوامل رژیم با پخش وسیع مواد مخدر در داخل زندانها برای خود کار و کاسبی سودآوری نیز ایجاد نموده اند) و تا آنجا که با ابتلا به بیماری هایی نظیر یرقان (هپاتیت) و ایدز (که در زندان های رژیم بیداد می کند) آنان را به مرگی دیگر محکوم نمایند. حال که معنای «مصونیت جامعه از معضل اعتیاد» را از سوی مزدوران سرکوبگر رژیم فهمیدیم بهتر است به آمارها برگردیم تا دریابیم بیشرمان حاکم با فرزندان خانواده های زحمتکش چه کرده اند: «درصد افرادی که مصرف کننده هروئین، الکل و حشیش بوده و در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند قابل توجه است.» «میانگین سن شروع سیگار 4/21 سال، الکل و حشیش 8/21 سال،
تریاک 4/27 سال، شیره 8/28 سال، داروهای محرک 8/30 سال و بوپرنورفین 8/29 سال است.» این حقایق نشان دهنده مرگ تدریجی و به نابودی کشیده شدن نسل جوان جامعه ما است که جمهوری اسلامی زمینۀ سوق دادن آنان را به اعتیاد و انواع انحرافات اجتماعی همه روزه بازتولید می نماید و نیز خواهان «اجرای سریع و دقیق احکام صادره و برخورد با مجرمان» است یعنی حبس و به زندان انداختن و دار زدن همین گروه قابل توجه جوانان 15 تا 24 سال! پرسشی که مطرح است این است که این آمارها چه کسانی را دربرمی گیرد و چرا؟ «مصرف خودسرانه بنزودیازپین ها، کدئین و مجموعه داروهای محتوای مواد افیونی در افراد بیکار و تا حدودی دانشجویان بیشتر از جمعیت عمومی است.» (همان منبع ) «اشخاص مطلقه و متارکه کرده بیش از سایر گروه ها به مواد و داروها آلوده می شوند.» «درایران، افراد با وضع اقتصادی خوب گرایش بیشتری به مصرف دارو و افراد با وضع اقتصادی بد گرایش به مصرف مواد یا مصرف همزمان دارو و مواد دارند.» (همانجا) پس می بینیم که بیکاری و فقر و وضع بد اقتصادی و فشارهای سیاسی – اجتماعی که از سوی رژیم جمهوری اسلامی روز به روز تشدید می گردد، چگونه محرومان و فرزندان آنان را به تباهی کشانده است. فرزندانی که با تحمل هزار و یک مشکل و در سایه فداکاری پدران و مادران زحمتکش خود به دانشگاه راه می یابند، اما در آنجا نیز همچون پادگان نظامی با آنها رفتار می گردد. چشم انداز نه چندان روشن از نظر اشتغال (شمار زیادی از تحصیل کردگان بیکارند یا به کارهائی پایین تر از سطح تحصیل و تخصص خود اشتغال دارند)، موانع دستیابی به پست ها و مسئولیت های مناسب (چون اینها عمدتا در اختیار وابستگان رژیم و یا عناصری هستند که خود را با هر وضعیتی انطباق می دهند)، مشاهده نابرابری ها و تبعیض های خیره کننده در سطح جامعه و ازجمله تبعیض های جنسی، مذهبی و ملی، دخالت پلیسی در زندگی خصوصی و عاطفی جوانان، اختناق، تعصب مذهبی، دخالت حراست و نیروهای حزب اللهی در جلوگیری از آزادی بیان و نظر و اندیشه، عدم امکان فعالیت و تشکل های مستقل دانشجویان و استادان در دانشگاه، وابستگی و بی لیاقتی مدیران دانشگاه ها و به بیان دیگر نارضائی دانشجویان از عقب ماندگی اجتماعی و نبود شرائط برای شکوفائی استعدادها و توانائی هایشان، سلطۀ خرافات و تاریک اندیشی و درک این واقعیت که در جمهوری اسلامی چشم انداز آزادی و زندگی بهتر، صلح و امنیت فردی و اجتماعی و ارتقای فکری، فرهنگی و هنری در جامعه وجود ندارد و موانع و دیوارهای فراوانی در برابر تکامل آزاد توانائی ها، انرژی، احساسات و خواست هایشان قد کشیده است، همه و همه واقعیاتی از زندگی جوانان و دانشجویان اند. یا باید با تمامی این اوضاع به مبارزه برخاست و نظم ظالمانه حاکم را درهم شکست و یا خانه خرابی بیشتر را نظاره کرد. استثمارگران حاکم روحیۀ تسلیم و رضا و پذیرش وضع موجود را می خواهند و برای تداوم آن علاوه بر سرکوب آزادی های سیاسی و مدنی مردم، خواهان اسارت روحی و تخدیر ذهنی آنها و دچارکردنشان به توهمات و آرزوهای پوچ، و سوق دادن و تهییج کردن شان در جهت این اوهام، آرزوها و اهداف خیالی یا ارتجاعی اند. نه فقط حاکمان جمهوری اسلامی، بلکه هیچکدام از جناح های رنگارنگ غیر حاکم سرمایه داری ایران نیز قادر و خواهان ایجاد ذره ای بهبودی در وضعیت مردم محروم نیستند و جز فریبکاری و سرکوب، سیاست دیگری از جانب آنان قابل تصور نیست. رهائی از تمامی مظاهر سرمایه داری و گند و کثافات آن و از جمله اعتیاد خانمانسوز، فقط به دست توده های بی چیز کارگر و زحمتکش و عمل انقلابی آنان از طریق برقراری جمهوری دمکراتیک شورائی به جای حاکمیت سرمایه داران و زمینداران کنونی، میسر خواهد شد. درتحقق این امر بکوشیم.
کمیتۀ انقلابی کارگران ایران
e.n.ch.e.d.k@gmail.com
…………………………………………….
حمله نیروی انتظامی به لاستیک فروشان سنندجی
نیروی انتظامی سنندج یکبار دیگر در استمرار آزار و اذیت کاسبکاران و مغازه داران سنندجی اقدام به ضبط صدها حلقه لاستیک خودرو خارجی به بهانه مبارزه با قاچاق کالا در سنندج کرد.
ماموران مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی در سنندج روز شنبه با حمله به مغازه پنج نفر از لاستیک فروشان سنندج در بلوار جانبازان این شهر صدها حلقه لاستیک خارجی خودروهای خارجی را توقیف کرد.
این اقدام در حالی به بهانه مبارزه با قاچاق کالا صورت می گیرد که سایر کالاهای قاچاق از جمله سیگار ؛ پارچه و لوازم خانگی و موبایل قاچاق به حد وفور در سنندج عرضه می شود . نیروی انتظامی دو ماه پیش نیزدر بلوار جانبازان سنندج صدها حلقه لاستیک خارجی موجود در مغازه سه نفر از کاسبکاران این شهر را به بهانه قاچاق بودن ضبط کرد. اقدام نیروی انتظامی که به بهانه مبارزه با قاچاق کالا صورت می گیرد عملا موجب دو برابر شدن قیمت لاستیک خارجی و همچنین لاستیکهای داخلی در سنندج شده است. اين در حالي است كه لاستیک فروشان سنندج بخش عمده و حتی همه لاستیکهای خارجی را از تهران خریداری کرده و بارنامه و فاکتور های موجود نیز نشان دهنده صدق این واقعیت است .ولی نیروی انتظامی برای 20 حلقه لاستیک خواهان ارائه برگ سبز گمرکی است در حالیکه عمده فروشان تهرانی در هر محموله وارداتی برای حداقل هزاران حلقه لاستیک برگ ترخیص دریافت می کنند و به همین دلیل برای خرده فروشی لاستیکهای وارداتی فقط می توانند فاکتور فروش صادر کنند.در کنار این وضعیت صدور بارنامه برای حمل لاستیک های خریداری از مبدا تهران به مقصد سنندج نیز کاملا نشان می دهد که این لاستیکها از تهران خریداری و به سنندج انتقال داده شده است ولی نیروی انتظامی هیچ اهمیتی برای این مدارک قائل نیست. اين برخورد دو گانه نیروی انتظامی با مقوله ای به نام قاچاق کالاست که در کردستان عینیت یافته است. نیروی انتظامی از یک سو نسبت به فروش علنی و انتقال علنی و آشکار انواع کالای قاچاق از جمله تلویزیون ال سی دی و کولر گازی و سایر لوزام خانگی که عملا در مغازه ها و پیاده روهای شهر بانه انبار شده و به فروش می رسد کاملا بی تفاوت است ولی با چند نفر لاستیک فروش در سنندج که نقشی از قاجاق کالا نداشته و وسایل توقیف شده را تهران خریداری کرده اند شدیدترین برخورد را اعمال می کند. صاحبان این مغازه برای اثبات بیگناهی خود باید ماهها در انتظار باشند و اموال و سرمایه های آنان نیز در انبارهای انتظامی فرسوده شود در حالیکه عملا قادر به کاسبی و پرداخت بدهی های بانکی خود نیستند و به همین دلیل هر روز بدهکارتر از روز گذشته می شوند.
…………………………………………….
كنترل شديد دانشجويان دانشگاه تهران براي جلوگيري از هرگونه نا آرامي
در حالي كه هنوز دوهفته به 16 آذر روز دانشجو مانده است , حراست دانشگاه تهران دستور كنترل شديد تردد در دانشگاه وكوي را صادركرده است.
به نحوي كه روز شنبه اگر دانشجويي كارت دانشجويي الكترونيكي نداشت حتي باوجود كارت خوابگاه و اثبات دانشجوبودن نيز به داخل دانشگاه راه داده نمي شد.
مامورين حراست دربرابر حيرت وسئوالات پي درپي دانشجويان فقط همين جمله راتكرار ميكردند كه دستور ازبالا رسيده است.
گفته مي شود باتوجه به حساسيت 16 آذر امسال نيروهاي امنيتي ازهم اكنون براي كنترل دانشجويان و جلوگيري از وقوع هرگونه ناآرامي دست به هراقدامي مي زنند. همچنين قوانين ورود مهمان به خوابگاه هاي دانشجويي نيز بسيار محدودشده است.
…………………………………………….
ادامه بازداشت فعال سیاسی در کرمانشاه
مهدوی چشمه گچی دبیر حزب توسعه کرمانشاه همچنان در بازداشت بسر می برد .او ظهر روز دوشنبه ۲۵ آبانماه به دادگستری احضار شد ودر وقت پایانی با حکم قاضی نجار به زندان دیزل آباد منتقل شد اما ساعاتی بعد به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شد . برابر آخرین اطلاعات رسیده او همچنان در بازداشت بسر می برد . هنوز دادگاه برای وی وثیقه ای صادر نکرده است . علیرغم تلاش های صورت گرفته توسط برخی از فعالان مدنی در استان وانتخاب وکیل برای او هنوز معلوم نیست که اتهام او چیست اما گفته میشود کرمی راد راه یافته کرمانشاه به مجلس هشتم مهمترین شاکی اوست .دبیر کل حزب توسعه کرمانشاه در حالی در بازداشت طولانی بسر می برد که از نظر جسمانی ضعیف شده ودارای بیماری قلبی است .برخی از فعالان مدنی در استان وخانواده اش نگران وضعیت جسمانی ناشی از بیماری او هستند . هنوز هیچ مقامی بصورت رسمی حاضر به اطلاع رسانی در خصوص بازداشت این چهره سیاسی نشده است.
…………………………………………….
تجمع دانشجويان دانشگاه سراسري اروميه مقابل ساختمان آموزش دانشكده كشاورزي اروميه
امروز از ساعت 1230 تعدادي از دانشجويان دانشگاه اورميه نسبت به بي توجهي معاونت دانشگاه به وضعيت جان دانشجويان مقابل ساختمان آموزش كشاورزي تجمع نموده و نسبت به بي مسئوليتي معاونت دانشگاه ابراز تنفر نمودند. يكي ازدانشجويان به خبرنگارآژانس ايران خبرگفت : ما در اينجا تجمع كرده ايم كه به معاونت دانشگاه اعتراض كنيم كه چرا مسئوليت خود را انجام نميدهد؟ ما به شدت از مرگ” احسان اعتبار” متاسف هستيم ! ونسبت به بي توجهي وبي عملي دست اندركاران خشمگين !
…………………………………………….
تحصن دانشجویان دانشکده‌ی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در اعتراض به بازداشت مهرداد بزرگ

بامدادخبر: نزدیک به چهارصد نفر از دانشجویان دانشکده‌ی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران واقع در امیرآباد، در اعتراض به بازداشت هم‌کلاسی‌شان، مهرداد بزرگ دست به تجمع سکوت زده‌اند.به گزارش بامدادخبر، دانشجویان که تصاویری از مهرداد بزرگ را در دست دارند، از شرکت در کلاس‌‌های درس خودداری کرده‌اند و خواهان آزادی او و دیگر دانشجویان بازداشت‌شده هستند.بنا بر این گزارش، علیرغم اعلام تجمع سکوت، شعارهایی چون “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد” و “الله‌اکبر” از میان جمعیت به گوش می‌رسد و همچنان بر تعداد دانشجویان متحصن اضافه می‌گردد.بنابر آخرین خبر دریافتی از دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران، دانشجویان معترض با راهپیمایی در محوطه‌ی پردیس امیرآباد و توقف در مقابل دانشکده‌های مکانیک و معدن با خواندن “یار دبستانی” و “دانشجو، دانشجو، حمایت حمایت”، خواهان همراهی سایر دانشجویان شدند و پس از آن به مقابل سلف سرویس دانشکده رفته و در آنجا شروع به سر دادن شعار کردند و پس از ان اعلام شد که تا آزادی دانشجویان زندانی، این حرکت اعتراضی در روزهای آینده با تحصن و اعتصاب غدا ادامه خواهد یافت.گفتنی است، مهرداد بزرگ به همراه شش عضو دیگر گروه دانشجویان و دانش‌آموهتگان لیبرال دانشگاه‌های ایران، روز پنج‌شنبه در هنگام خروج از یک جلسه‌ی کتابخوانی بازداشت گردید. این دانشجویان همان شب به همراه ماموران امنیتی به منازلشان برده شدند و پس از تفتیش منزل و وسایل شخصی، آنان را به مکانی نامعلوم انتقال داده‌ان.
…………………………………………….
شعارهای ضد حکومتی مردم در میدان میوه و تره بار قزل قلعه
مردم آزاده در میدان میوه و تره بار (شهروند)قزل قلعه شعارهای ضد حکومتی سر دادند.
عصر روز شنبه حدود ساعت 17.40 افرادی که برای خرید مایحتاج خود به میدان میوه و تره بار قزل قلعه در خیابان کردستان آمده بودند ، شعارهای ضد حکومتی سر دادند. چند کودک که همراه والدین خود بودند آنگونه که در راهپیمایی های مردمی دیده بودند شعار مرگ بر دیکتاتور می دادند،بعد از چند لحظه برخی از حاضرین شروع به همراهی با آنها نمودند و جو به شدت متشنج شد، در ادامه تقریبا تمامی کسانی که در محل حاضر بودند شروع به سر دادن شعار کردند.
شعارهایی مانند”مرگ بر دیکتاتور”؛”دولت کودتا استعفا استعفا “و”خامنه ای قاتله حکومتش باطله” از جمله شعارهایی بود که بارها توسط معترضین فریاد زده شد.
نگهبانان و افراد حراستی میدان سعی در متفرق کردن مردم داشتند ولی به دلیل ازدحام جمعیت موفق نشدند.
مردم معترض بعد از حدود ده دقیقه به اعتراض خود پایان دادند.
…………………………………………….
دانشجويان كشاورزي دانشگاه تهران خواستار توجه مسئولين به كيفيت خدمات صنفي اين دانشگاه شدند
دانشجويان كشاورزي دانشگاه تهران واقع در پرديس ابوريحان باتهيه وامضاي طوماري خواستار توجه مسئولين به كيفيت خدمات صنفي اين دانشكده شدند.
صادق بيات يكي ازاعضاي شوراي صنفي اين دانشكده درگفتگوبانشريه دانشجويي پرسا عنوان كرد : اين چندمين باراست كه دانشجويان به روش هاي مسالمت آميز اعتراض خود را به گوش مسئولين رسانده اند ولي معمولا اين گيرودارهاي سياسي بهانه اي ميشود براي نشنيدن مسئولين و دستوربه سكوت دانشجويان.
وي ادامه داده است چنانچه مديريت اين پرديس اين بارنيز به خواسته هاي به حق دانشجويان توجه نكند دانشجويان مجبورندبراي گرفتن حق خود به راه هاي جدي تري متوسل شوند. وي ازمسئولين عاليرتبه تر دانشگاه تهران نيز درخواست كرد فقط توجهشان به پرديس مركزي نباشد و به دانشكده هاي اطراف نيز توجه شود.
…………………………………………….
دامنه اعتراضات دانشجویی به دانشگاه الزهرا نیز رسید
دانشجویان دانشگاه الزهرا كه تنها دانشگاهی است که فقط مخصوص دختران است , روز چهارشنبه بیانیه ای راپخش کردند که طی آن به ظلم و اجحافات بیش ازحد به دختران طی حوادث اخیر اعتراض داشت. ازجمله قتل ندا آقاسلطان , ترانه موسوی و… دراین بیانیه همچنین طی آماری ثابت کرده بود که در ناآرامی های 13 آبان تعدادزنان بازداشت شده بیش ازمردان بوده است . درپایان این بیانیه خطاب به حکومت خواسته شده بود که مطالبات زنان و بخصوص مطالبات برابری خواهانه زنان راجدی بگیرند وازظلم وسرکوب نسبت به زنان دست بردارند.
…………………………………………….
احضاردانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد به کمیته انضباطی به بیش از 50 نفر رسید
بیش از 50 تن از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد به دلیل آنچه که از سوی مسئوولین حضور در تجمع 13 آبان خوانده شده، به کمیته انضباطی فراخوانده شدند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در روزهای گذشته، همچنان شاهد احضارهای پی در پی دانشجویان به کمیته انضباطی بوده است. پس از ناآرامی ها و اعتراض های پیاپی دانشجویان که از روز 13 آبان آغاز و با نصب دوربین های مداربسته در فضای دانشگاه و دانشکده ها، همچنین اجرای طرح جداسازی جنسیتی سرویس های رفت و آمد و نیز تشدید فضای امنیتی در این دانشگاه تا روزهای گذشته نیز ادامه یافت، کمیته انضباطی دانشگاه آزاد نجف آباد بیش از 50 تن از چهره های شناخته شده و فعال دانشجویی را به دلیل حضور در تجمع اعتراضی 13 آبان، فراخواند. این اتفاق درحالی رخ می دهد که پیش از این، خبرگزاری فارس که از برجسته ترین رسانه های حامی دولت محمود احمدی نژاد به شمار می رود، تعداد تجمع کنندگان در مراسم 13 آبان در این دانشگاه را در حدود 30 تا 40 تن گزارش کرده بود!!
…………………………………………….
فضای امنیتی در کوی تشدید می شود
چند روز پیش فضل الله باقر زاده که مدیریت کوی را از طرف مسئولین حکومتی دانشگاه بر عهده دارد خبر از استعفای خود به دلیل بیماری و خستگی داد.
اگرچه وی از استعفا نام می برد ولی دانشجویان کوی که باقر زاده را به عنوان جاسوس سپاه در کوی می شناسند،تحولات چند ماه اخیر و ناتوانی وی در جلوگیری از اتفاقاتی که در کوی رخ داده را عامل نارضایتی سران سپاه از مزدور خود وتصمیم برای برکناری وی از مدیریت کوی قلمداد می کنند.
حال سوال این است که با برکناری باقرزاده چه کسی به عنوان رئیس جدید کوی منصوب خواهد شد؟ بسیاری از دانشجویان عقیده دارند مطمئنا سران سپاه برای تشدید وضع امنیتی در کوی و کنترل هر چه بیشتر دانشجویان سعی خواهند کرد شخصی را که وابستگی زیادی به نهادهای امنیتی حکومت داشته باشد به این منصب برگزینند ؛تا بتوانند با اطلاع رسانی به موقع اعتراضات احتمالی دانشجویان در آینده را کنترل کنند. با در نظر گرفتن این شرایط اکثر دانشجویان معتقدند اسماعیل زاده که سالها به عنوان رئیس بسیج دانشجویی دانشکده ادبیات به عنوان جیره خوار سپاه فعالیت می کرده به مدیریت کوی منصوب می شود. گفتنی است اسماعیل زاده روابط بسیار تنگاتنگی با سران سپاه و دولت کودتا دارد و نقش پر رنگی در انتقال اخبار دانشگاه به سران سپاه بازی میکند.
…………………………………………….
محكوميت سعيد حبيبی ، دبير سابق تشكيلات دفتر تحكيم وحدت به سه سال حبس تعزيری
به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر بر اساس رای صادره توسط قاضی محمد مقيسه ای، رييس شعبه ی بيست و هشت دادگاه انقلاب اسلامی تهران، سعيد حبيبی، دبير تشکيلات سابق دفتر تحکيم وحدت و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی، به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و اجتماع و تبانی با هدف اقدام عليه امنيت کشور به سه سال حبس تعزيری با احتساب ايام بازداشت محکوم شده است.
اين فعال دانشجويی ، روز شنبه ۴ مهرماه ۱۳۸۸ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. حکم مزبور به دکتر محمد شريف، وکيل سعيد حبيبی ابلاغ و در آن برای صدور حکم به محتويات پرونده و گزارش مامورين وزارت اطلاعات استناد شده است. شرکت در اجتماع افراد مخالف نظام در خاوران، شرکت در جلسات گروه چپ مارکسيستی به مناسبت روز دانشجو، شرکت در جلسات روز دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی به مناسبت ۱۶ آذر ۸۶، راه اندازی وبلاگ دانش سرخ از جمله مواردی هستند که به عنوان مصاديق اتهام سعيد حبيبی ذکر شده اند.
سعيد حبيبی، پيش از اين در آذرماه ۱۳۸۶، در جريان سرکوب گسترده فعالان دانشجويی طيف چپ بازداشت و پس از ۷۰ روز با قرار وثيقه ۱۵۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شده بود
…………………………………………….
هیجده دانشجوی شیراز در بازداشت
برگزاری دادگاه بازداشت شدگان روز 13 آبان در شیراز؛ 18 دانشجوی شیراز در بازداشت
پس از سه بار به تعویق افتادن دادگاه دانشجویان دانشگاه شیراز بازداشت شده در روز 13 آبان، این دادگاه در شعبه 2 دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر با ارجاع پرونده 4 تن از این افراد به شعبه 14 دادسرای دادگاه انقلاب، صدور حکم نهایی در مورد بازداشت شدگان به 18 آذر ماه موکول شد. این دانشجویان تا صدور حکم نهایی باید در زندان عادل آباد شیراز در بازداشت بمانند و تا صدور حکم ممنوع الملاقات هستند.
پیشتر دادستان شیراز اعلام کرده بود این دانشجویان تا پس از 16 آذر در بازداشت خواهند بود.
بنایی، جلالی، سعید رضایی، زاهدی، ظهوریان، عارف، پورفتحی، طاهری، صفرپور و پورسلطان از جمله دانشجویانی هستند که در زندان عادل آباد در بازداشت هستند. به همراه این دانشجویان دکتر مسیح الله حقیقت جو نیز در زندان به سر می برد. دکتر حقیقت جو که دو دکترای تغذیه و گیاه پزشکی از آلمان دارد متهم شده است که در روز 13 آبان ماه با نصب 30 متر پارچه سبز روی دیوار استانداری فارس اقدام به سخنرانی علیه نظام نموده است.
علی صالح پور، کاظم رضایی، یحیی طاووسی، ندا اسکندری، خدیجه قهرمانی، نظری، شیروانی و باقری از دیگر دانشجویان دانشگاه شیراز نیز در زندان اطلاعات شیراز (پلاک 100) در بازداشت به سر می برند.
از وضعیت این دانشجویان اطلاع دقیقی در دست نیست.
…………………………………………….
دادگاه مجید دری فعال دانشجویی سوم آذربرگزار میشود
دادگاه مجید دری دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه طباطبایی که از 18 تیر ما ه دربازداشت به سر میبرد روز سه شنبه 3آذر در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار میشود.این در حالی است که به گفته وکلای این دانشجو ”اولیایی فرد و محمدی ”کیفر خواست وی سنگین بوده و از جمله اتهامات وي ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ا يران و حضور در تجمعات غیر قانونی میباشد. وی از اعضای شورای حق تحصیل است که پس از انتخابات , بسیاری از اعضای این شورا بازداشت شدند و اکنون ضیاءنبوی دیگر عضو شورا نیز در زندان به سر میبرد. این دانشجوی دانشگاه علامه در حالی پنجمین ماه بازداشت خود را میگذراند که تعداد بازداشتیهای دانشگاه علامه به 8 نفر رسیده است. ریاست انتصابی دانشگاه علامه که آخوند میباشد از جمله روسایی است که دست محبت خود را در طی این 5 سال همواره در دستان وزارت اطلاعات گذاشته و خود عامل بازداشت ده ها دانشجوی علامه در طی ساليان گذشته بوده است.
…………………………………………….
نارضایتی شدید دانشجویان از کتب ارائه شده در نمایشگاه کتاب دانشگاه تهران
دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به کتب ارائه شده در نمایشگاه کتابخانه مرکزی نارضایتی شدیدی دارند. با توجه به اين که نمایشگاه کتاب دانشگاه تهران به مناسبت شصتمین سال تاسیس کتابخانه مرکزی این دانشگاه از 23 آبان به مدت یک هفته گشایش یافته است اما کتابهای ارائه شده در آن نارضایتی شدید دانشجویان را در پی داشته است. شايان توجه است كه اگرچه عنوان نمایشگاه کتابهای دانشجویی است ولی بیشتر کتابها ربطی به جامعه علمی دانشگاهی ندارند و بسیاری از گروههای آموزشی را در بر نمی گیرد. طیف وسیعی از کتابها شامل کتب دینی و مذهبی هستند که از سوی ایدئولوگ های نظام نوشته شده اند و سعی در تثبیت جایگاه حکومت روحانیون و مشروعیت بخشی به آنان را دارند. بیشتر دانشجویان مراجعه کننده به این نمایشگاه با دست خالی آنجا را ترک میکنند. و معتقدند هدف اصلی از برپایی اینگونه نمایشگاهها پیشبرد مقاصد سیاسی حکومت است.
…………………………………………….
تجمع دانشجويان دانشگاه سراسري اروميه مقابل ساختمان آموزش دانشكده كشاورزي اروميه
امروز از ساعت 1230 تعدادي از دانشجويان دانشگاه اورميه نسبت به بي توجهي معاونت دانشگاه به وضعيت جان دانشجويان مقابل ساختمان آموزش كشاورزي تجمع نموده و نسبت به بي مسئوليتي معاونت دانشگاه ابراز تنفر نمودند.
يكي ازدانشجويان به خبرنگارآژانس ايران خبرگفت : ما در اينجا تجمع كرده ايم كه به معاونت دانشگاه اعتراض كنيم كه چرا مسئوليت خود را انجام نميدهد؟ ما به شدت از مرگ” احسان اعتبار” متاسف هستيم ! ونسبت به بي توجهي وبي عملي دست اندركاران خشمگين !
اين تجمع ادامه دارد.
…………………………………………….
انتقام کشی از معترضان به صفار هرندی
روز آنلاين : خبرهای رسیده از دانشگاه گیلان حاکی است که حدود 20 نفر از دانشجویان معترض به سخنرانی 17 آبان صفارهرندی به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده اند. این در حالی است که همزمان، کمیته انضباطی دانشگاه گیلان مشغول تشکیل پرونده برای دانشجویانی است که در راهپیمایی روز 13 آبان بازداشت شده اند.
حضور اخیر محمدحسین صفارهرندی در دانشگاه گیلان و اعتراض دانشجویان به وی، از جمله اخباری بود در سطح رسانه های اینترنتی بازتاب وسیعی داشت. میزان اعتراضات دانشجویان به صفار به حدی بود که او به جای سخنرانی مشغول پاسخ گویی به اعتراضات دانشجویان شد و بعد از آن هم سخنرانی وی نیمه تمام ماند.
این اعتراضات در دانشگاه گیلان البته بی سابقه نبود و حدود یک ماه پیش از حضور صفارهرندی در همین دانشگاه گیلان، دانشجویان در اعتراض به سخنرانی نظام الدین موسوی، سردبیرروزنامه جوان (نزدیک به اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به وی یک جلد قانون اساسی هدیه داده بودند. گزارش این واقعه را می توانید در این جا ببینید.
گرچه هنوز احکام صادره برای دانشجویان معترض به صفار هرندی به طور رسمی اعلام نشده است، اما یکی از مسوولان دانشگاه خطاب به یکی از معترضان گفته است:” بلایی به سرتان می آوریم که دیگر کسی هوس اعتراض نکند.”
همزمان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان – یکی از تشکل های حامی محمود احمدی نژاد و بانی مراسم سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه گیلان – با صدور بیانیه شدیداللحنی، از مسوولان دانشگاه خواسته ا