ششم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و هفتم نوامبر ۲۰۰۹

”جان باخته راه آزادي يعقوب براويه ”دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه تهران چگونه جان باخت ؟
یعقوب بروایه، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نمایش در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه تهران، روز چهارم تیر ماه توسط نیروهای بسیج از بام مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بلافاصله توسط دوستانش به بیمارستان لقمان انتقال یافت.
ازهمان اول كه دربيمارستان بود پزشكان ميگفتند كه دچار مرگ مغزي شده است و فشار خون مغز آن 3درجه است وباید به 6یا7 برسد که از حالت کما یبرون بيايد .
پدريعقوب بعد ازديدن وضعيت پسرش تلاش كرد كه اورا به يك بيمارستان خصوصي منتقل كند اما متاسفانه بیمارستان لقمان اجازه اين كاررانميداد , چون مزدوران حكومتي به بيمارستان هشدارداده بودند كه به هيچ وجه اين شخص نبايد از اين بيمارستان خارج شود !
خانواده يعقوب نميدانستند چكاربايد بكنند وفقط دست به دعا برداشته بودند . عاقبت پدر يعقوب ازاينكه ميديد پسرش دارد جلوي چشمانش پرپرميزند طاقتش تمام شد وبا رئيس بيمارستان درگيرشد , پدرش فرياد ميزد” پسرم دارد از دست ميرود كاري كنيد كه بتوانم پسرم رابه يك بيمارستان بهتربا امكانات بيشتر منتقل كنم ”. اما رئيس بيمارستان گفت نيروهاي حكومتي اجازه نميدهند و ما هم بدون اجازه آنها كاري نميكنيم !!!
پدريعقوب گريه ميكرد , چكار ميتوانست بكند ؟ بعد ازدوروز نیروهای نظامی به همراه چند لباس شخصی به پدر يعقوب گفتند كه حواست باشد هيچ خبرنگار ي پايش به اينجانرسد , هركس سر يعقوب خواست از تو سوال كند اورا مستقيم پيش ما بفرست . آنجابود كه پدر يعقوب فهميد علاوه بر پسر عزيزش , خودش هم تحت نظروكنترل است .
وبعد اتفاقي كه نبايد مي افتاد افتاد. تنها دقایقی پیش از مرگ يعقوب چشم گشود، دستان مادرش را گرفت و زیر لب گفت:
” مادر من برای آزادی کشته شدم….”
وبراي هميشه چشم فروبست.
وپدريعقوب ازاين غم وغصه كمرش شكست . بعد ا ز آن به مدت دوروز پدر يعقوب دوندگي ميكرد كه جسد را تحويل بگيرد اما تحويل نميداند وميگفتند گلوله خورده و فعلابايد جسد نزد ما بماند . تااينكه پدر يعقوب در دادگستري يك آشنا پيدا كرد و جسد را با مكافات تحويل گرفت . موقع تشييع جنازه نيروهاي سركوبگر به همراه لباس شخصي ها قبرستان را قرق كرده بودند . ومنتظر بودند تا جوانان ودوستان شركت كننده درمراسم را شكار كنند . مامورين حكومتي به پدر يعقوب هشدارداده بودند كه حواست باشد سريع خاكش كنيد وبه خانه برگرديد .
وقتي يكي از دوستان يعقوب در غم از دست دادنش شروع به شعر خواند ن كرد به ناگاه بيست ماشين پراز مزدور جمعيت را احاطه كرد .
بعد هم پدريعقوب را درفشار فوق العاده اي قرار دادند تا اعتراف كند كه يعقوب يك بسيجي بود كه درراه جمهوري اسلامي شهيد شده !!!!!!
از روز شهادت يعقوب ا ين خانواده را به شدت تحت فشار قرارداده وهم اكنون تحت كنترل هستند . اما بر دوستا ن و اقوام يعقوب ومردم ايران پوشيده نيست يعقوب درراه آزادي ميهنش شهيد شد وخون پاكش را فديه رهايي مردم سرزمينش از چنگال ديكتاتوري آخوندي كرد .
…………………………………………….
حمایت کارگران میدان بارسنندج از فراخوان مالی کارگران نیشکر هفت تپه !
ما 16 نفر از کارگران میدان بار سنندج که با جابجائی و تخلیه بار در میدان بار، گذران زندگی می کنیم ، از کارگران نیشکر هفت تپه با مبالغ ناچیز مان حمایت خواهیم کرد.همانطور که میدانید ما با دستمز دی ناچیزکه بر اساس تخلیه بار حتی کفاف زندگی بخور و نمیر ما را نمی دهد زندگی خود و زن و بچه هایمان را تامین می کنیم . ما در شرایطی کار می کنیم که نه مشمول بیمه هستیم و نه اینکه بصورت رسمی کسی متعهد در قبال کار ما می باشد.
ما تعدادی از کارگران میدان بار سنندج با در یافت شماره حساب اعلام شده کارگران نیشکر هفت تپه فعلا 160000 ریال به حساب آنها واریز کرده و تصمیم گرفته ایم که هر ماه و در صورت امکان با ا فزایش این مبلغ ازاین کارگران زندانی حمایت کنیم.
کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
…………………………………………….
كارگران كارخانه مخابراتی راه دورایران
یازده ماه بدون حقوق، زیر بار فشار طاقت فرسای معیشتی
در شیراز صبح روز سه شنبه بیش از ۵٠٠ نفر از کارگران کارخانه مخابراتی راه دور ایران نسبت به پرداخت نشدن ١١ماه حقوق خود تجمع اعتراضی بر پاكردند. این كارگران در برابردرورودی این کارخانه تجمع و بخشی از خیابان منتهی به این کارخانه را مسدود کردند.م
یكی ازكارگران گفت : ”یازده ماه است که کارگران این کارخانه بدون حقوق مانده اند و هر زمان که تصمیم به اعتصاب میگیریم مسئولان ما راتهدید میكنند”. به قرار اطلاع وضعیت کارگران این كارخانه روز به روز وخیم تر می شود.م
چندین کارگر این کارخانه بدلیل مشکلات مالی ؛ در پارک ها چادر زده اند و خانواده آنها در چادر زندگی می كنند، به دلیل مشکلات مالی و نبود درآمد ٣٠ نفر از کارگران این کارخانه در دادگاههای خانواده پرونده طلاق دارند و به زودی از همسران خود جدا می شوند. دو کارگر این کارخانه هم در اثر فشارهای معیشتی اقدام به خودکشی کرده اند.
…………………………………………….
فرصتي براي رساندن فرياد مردم ايران به گوش جهانيان
روز 15آذر ساعت 3بعدازظهر مقابل سالن میلاد نمایشگاه لوازم خانگی باحضور 30کشورو700شرکت داخلی برگزارمیشود . بنا به خبرهاي دريافتي گويا معترضان حكومتي ميخواهند از اين فرصت استفاده كرده و با تجمع خود صداي اعتراضاتشان را به گوش جهانيان برسانند .
…………………………………………….
کاوه جوانمرد روزنامه نگار کرد از زندان آزاد شد
آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر
کاوه جوانمرد روزنامه نگار و فعال حقوق بشر کرد از زندان آزاد شد.
کاوه جوانمرد که در آبان ماه سال 85 توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر در دو پرونده جداگانه به اتهام محاربه به تحمل دو سال حبس در تبعید در زندان مراغه و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به یک سال زندان محکوم شده بود ، روز سی ام آبانماه سال جاری پس از اتمام دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد.شایان ذکر است کاوه جوانمرد همکار هفته نامه توقیف شده کرفتو، دوران محکومیت سه ساله اش را در زندان شهرهای سنندج ، مراغه و همدان سپری نمود.
…………………………………………….
احضار 18 دانشجوی دانشگاه صنعت آب وبرق به كميته انضباطی
18 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق (عباسپور) به کمیته انضباطی احضار شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این دانشجویان به تازگی به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شده اند.
احضار این دانشجویان در آستانه 16 آذر و برای اعمال فشار بر دانشجویان این دانشگاه صورت گرفته است.
روند بازداشت و احضار دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور از آغاز سال تحصیلی به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.
…………………………………………….
تجاوز، بیشترین جرم علیه زنان در ایران
شهرزادنیوز: تجاوز بیشترین جرم علیه زنان در ایران است که معمولا نیز چند متجاوز نسبت به یک زن وجود دارد. احمدی مقدم، فرمانده‌ی ناجا، با اعلام این مطلب در حاشیه‌ی همایش “پلیس، امنیت و چشم‌انداز 1404” افزود، برای حل این موضوع آگاهی زنان باید افزایش یابد. وی تسهیل اشتغال و ازدواج را عوامل دیگری خواند که می‌تواند تاثیر گذار باشد. او در این رابطه گفت که به این ترتیب نیازهای جنسی در قالب مشروع برطرف می‌شود و دیگر مشکل تجاوز نخواهیم داشت.
…………………………………………….
گزارشي از جلوگیری مامورين مزدورحراستي از برگزاری تجمع در تهران جنوب
مامورین حراست دانشگاه تهران جنوب از برگزاری سومین تجمع اعتراضی در این دانشگاه جلوگیری کردند. بنابراخبار دریافتی اوایل هفته جاری، تراکت های دعوت دانشجویان به برگزاری تجمع در دانشکده فنی تهران جنوب پخش و در آن دانشجویان را به برگزاری تجمع در اعتراض به حضور نظامیان در دانشگاه دعوت کرده بود. با نزدیک شدن به ساعت 12 روز سه شنبه، مامورین حراست با حضور پرتعداد و علنی در صحن دانشکده فنی مانع از برگزاری تجمع دانشجویان شدند. اخیرا نیز شنیده شده که برای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه احکام سنگین اخراج یا تعلیق تحصیلی صادر شده است. گفتنی است در حال حاضر تعلیق یا تبعید 3 تن از دانشجویان این دانشگاه قطعی شده است.
…………………………………………….
شانزده آ ذر روز اعتراض است، روز آزادی و برابری است
دانشجويان، كارگران، زنان مبارز، مردم آزاديخواه
شانزده آذر در ایران روز دانشجو است در این روز سه دانشجوی آزاده و مبارز به نام های آقايان، احمد قندچى از طرفداران جبهه ملى، آذر شريعت رضوى و مصطفى بزرگ نيا، که از هواداران حزب توده بودند، در پى اعتراض به سفر ريچارد نيكسون، معاون رييس جمهور وقت آمريكا و ديدارش از دانشكده فنى دانشگاه تهران توسط گارد دانشگاه و با گلوله پليس شاه در دانشکده فنى به قتل رسيدند.
مراسم 16 آذر، از نخستين سال پس از کودتاى آمريكايى در سال 1332 ، هر ساله برگذار مى شود. با وجود تلاش بيهوده رژيم جمهورى اسلامى و سلطنت طلبان در سالهاى اخير، براى حذف مراسم سالگرد 16 آذر از تقويم جنبش برابرى و آزادى خواهى ايران، دانشجويان و فعالين سياسى در ايران و خارج، همواره آن را به عنوان روز دانشجو برگزار ميکنند، تجریه و درسهای تاریخی این روز به همه ما ياد آورى ميکند که در مبارزه علیه یک رژیم ضد مردمی و سرمایه داری نباید اجازه داد که رژیمی دیگری با همان ماهیت ولی در اشکال دیگری به قدرت برسد.
كميته همبستگى از جنبش كارگرى ايران- استراليا، از همه آزاديخواهان كه دلشان براى قدرت دمكراتيك مردم مى طپد، براى شركت هرچه گسترده تر در اين مراسم اعتراضى در روز؛
يكشنبه، ششم دسامبر برابر با 15 آذر ماه درضلع جنوبى هايد پارك سيدنى، ساعت يك بعداز ظهر
فراخوان مى دهد. از تمام همراهانى كه تمايل دارند پيام هاى كوتاه خود را در اين مراسم بخوانند، مى خواهيم كه با شماره تلفن: 0413489420- طاهر، تماس بگيرند.
كميته همبستگى با جنبش كارگرى ايران- استراليا
…………………………………………….
با رئيس مزدور دانشگاه امير كبير بيشتر آشنا شويم
پروفسور خود خوانده علیرضا رهایی که از طرفداران محمود احمدی نژاد است با روی کار آمدن دولت نهم علیرغم مخالفت اکثر اساتید بعنوان ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر منصوب شد . وی که از اساتید دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود بجز همکاری های گسترده با نهاد ولی فقیه در دانشگاه و حراست و کمیته های انضباطی دستاورد علمی قابل ذکری ندارد و به پاس همین سر سپردگی ها و علیرغم نداشتن کمترین امتیازات مدیریتی به ریاست یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور منصوب گردید . نامبرده از طرفداران نظریه اسلامی کردن دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی دوم میباشد و از اقدامات سرکوبگرا یانه وی میتوان به اعلام انحلال انجمن اسلامی دانشگاه بعد از اعتراضات گسترده دانشجویان به سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه امیر کبیر و همچنین تخریب ساختمان این انجمن اشاره کرد . وی همچنین در پروژه جعل نشریات دانشجویی توسط نیروهای اطلاعاتی و بسیج در دهم اردیبهشت ۱۳۸۶نقش بسزایی داشت ( نشریات دانشجویی سر خط به مدیر مسئولی مجيد شيخ‌‏پور سحر به مدیر مسئولی احمد قصابان ، ریوار به مدیر مسئولی پويان محموديان و آتیه به مدیر مسئولی مقداد خليل‌‏پور در سطح دانشگاه پخش شد که در آن کاریکاتور علی خامنه‌ای چاپ و از وی انتقاد شده بود ). از دیگر اقدامات سرکوبگرایانه وي ميتوان به عدم ارائه کارنامه به دانشجویان فعال سیاسی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده بودند ، ضرب و شتم و بازداشت گسترده، ممنوعیت تحصیل ، احضار به کمیته های انضباطی ، ایجاد محدودیت های گسترده در فعالیت های دانشجویی ، ممنوع الورود کردن دانشجویان به دانشگاه و دفن اجساد شهدای گمنام علیرغم مخالفت دانشجویان و همکاری گسترده با نهادهای اطلاعاتی اشاره کرد که دانشجویان در کارنامه وی ثبت کرده اند.
…………………………………………….
وزیر علوم رژیم: باید بر اساتید دانشگاهی نظارت شود
ایرنا: وزیر علوم روز پنجشنبه در اختتامیه همایش شکوه هجرت در اردوگاه شهید باهنر گفت: باید بر اساتید دانشگاهی نظارت شود. آنان باید بر اساس جهان بینی اسلامی و منافع نظام سخن گویند.کامران دانشجو با اشاره به اینکه امروز عده ای می خواهند دانشگاه ها را با دیدگاه غربی ها جلو ببرند، گفت: این عده می خواهند دانشگاه ها بر مبنای آزادی،لاابالی گری و هرج و مرج پیش رود.وزیر علوم اظهار داشت: آنان بیان کردند دانشجو به دلیل آنکه قشر فرهیخته جامعه است هر کاری کرد نباید برخوردی صورت گیرد. آنان می گویند در مقابل باج خواهی و زورگویی عملی انجام ندهیم. جامعه دانشگاهی ما ارزش مدار است که اخلاق را در کنار علم می خواهد و این حرکات را بر نمی تابد.وی افزود: دشمنان بدانند که دانشجویان لاابالی گری های ترویجی آنان را قبول نخواهند کرد و دانشگاه ارزش مدار می ماند.
وزیر علوم گفت: در دنیا همه دانشگاه ها با هر دیدگاه نظام می گویند ما می خواهیم علم را در بالاترین سطح بدست آوریم.
وی افزود: فرق میان ما با دانشگاه های دیگر در نوع جهان بینی است. آنان انسان را موجودی لذت خواه می دانند ولی ما انسان را آرمان خواه می دانیم.
…………………………………………….
حمايت از جنبش زنان ايران در مقابل پارلمان ايتاليا
گروهِ تئاتر مخفي ايتاليا که 10 سال پيش فعاليتش را آغاز کرد سه شنبه بعد از ظهر در ميدان مقابل پارلمان ايتاليا در شهر رم در حمايت از جنبش زنان در ايران نمايشي اجرا کردند و با گروهي از قانون گزاران ملاقات داشتند.
…………………………………………….
سرويس هاي بهداشتي دانشگاه سنند ج مملو از شعار مرگ بر خامنه اي
دردانشگاه سنندج هم, همگام با ساير دانشجويان در سراسر كشور , روزانه دانشجويان در مخالف بادولت كودتا شعارنويسي ميكنند , هرچند كه حراست و مزدوران بسيجي بلافاصله اقدام به پاك كردن شعارها ميكنند اما دانشجويان خسته نميشوند و باز هم به شعارنويسي ادامه ميدهند , جالب اين است كه دراين دانشگاه به خاطر منفوريت خامنه اي وانزجار دانشجويان ازوي , شعارهاعموما در سرويس هاي بهداشتي نوشته ميشود . سرويس هاي بهداشتي دراين دانشگاه مملو از شعار مرگ بر خامنه اي است . عكس هاي ضميمه مربوط به شعارنويسي در دانشكده ادبيات و فني قديم وجديددانشگاه سنندج ميباشد .
…………………………………………….
خودداري تاكسي داران ومسافربرهاي شخصي از انتقال بسيجي ها
در حالي كه طي هفته ي جاري در اغلب مناطق كشور گردهمايي هاي تبليغاتي به مناسبت هفته بسيج برگزار گرديد, رانندگان تاكسي ؛آژانس هاي درون شهري ومسافربرهاي شخصي در اقدامي تحسن برانگيز وقابل تامل از جابجايي افراد شركت كننده در اين گردهمايي ها وتجمعات نمايشي خودداري كردند.گزارش هاي دريافتي از سطح شهر تهران ونيز گزارش هاي دريافتي از ساير شهرهاي كشور حاكي از اين است كه رانندگان تاكسي ومسافربرهاي شخصي در اقدامي خودجوش از انتقال بسيجي ها ونيروهاي شركت كننده در برنامه هاي هفته بسيج خودداري كردندبه نحوي كه خودداري رانندگان تاكسي ومسافربرهاي شخصي از انتقال نيروهاي بسيجي , مسئولان سپاه وبسيج را با مشكلات بسياري روبرو ساخت و انها مجبور شدند براي انتقال نيروهاي خود به مراكز برگزاري همايش ها از وسايل نقليه نظامي وخودروهاي نظامي استفاده كنند.اين اقدام تحسين برانگيز تاكسي داران ومسافربرهاي شخصي موجب شد تا برگزاري گردهمايي صدهزار نفري بسيجيان در ورزشگاه آزادي با هاله اي از ابهام روبرو گردد.
…………………………………………….
هفتاد درصد زنان ایرانی خشونت را تجربه کرده‌اند
شهرزادنیوز: 70 درصد زنان ایران، حداقل یک بار، مورد خشونت فیزیکی یا روانی یا کلامی قرار گرفته‌اند.
فخرالسادات محتشمی پور، که به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه خشونت نسبت به زنان با ایلنا سخن می‌گفت، افزود که حکومت خود عامل خشونت علیه زنان شده و در برخوردهای اخیر زنان بیشترین آسیب‌ها را دیده‌اند. زنان زندانی در معرض خشونت‌های فراوان قرار گرفتند و بازجویی‌های سختی توسط مردان بر آن‌ها تحمیل شد.فاطمه راکعی، در این رابطه اظهار داشت: کمتر خانواده‌ای هست که در آن خشونت علیه زنان صورت نگرفته باشد.
مریم بهروزی، از اصولگرایان، با ارائه آمار خشونت در آمریکا، انگلیس، سریلانکا، فرانسه و اتریش، گفت که آمار دقیقی از خشونت‌ها در ایران وجود ندارد و میزان خشونت در ایران “حتی کمتر از یک در صد” است.به باور وی، حجاب و تزکیه مانع بسیاری از خشونت‌های جنسی و تجاوزات شده است و “قوانین اسلام اجازه نداده که خشونت علیه زنان رایج” شود.
…………………………………………….
در وحشت از برنامه هاي 16 آذر وزارت اطلاعات فشار روي دانشجويان دانشگاه ساري را افزايش ميدهد
روز سه شنبه سوم آذر عناصري از طرف وزارت اطلاعات شهر ساري با چند دانشجوي دانشگاه ساري تماس خصوصي گرفتند و به انها ابلاغ كردند كه بايد خود را به اطلاعات شهر معرفي كنند , دليل احضار اين دانشجويان فعاليت درجريان انتخابات خرداد بوده است . به گزارش آژانس ايران خبر فضا در دانشگاه ساري بسيار ملتهب است , و عناصر حراست و كميته سركوبگر انضباطي مدام در راهرو ها براي چك و كنترل دانشجويان قدم ميزنند و در كلاس ها سرك مي كشند كه مبادا دانشجويان روي ديوارها شعار نويسي كنند . عليرغم اين فضاي امنيتي و محدوديتها دانشجويان بصورت مستمر روي ديوارهاي دانشكده ها و صندلي ها شعارهايي عليه دولت كودتا و مشخصا احمدي نژاد و خامنه اي مي نويسند
…………………………………………….
بسیج وهفت هزار پایگاه مزدوری
حکومت جمهوری اسلامی در کنار نهادهای امنیتی,نظامی,انتظامی واطلاعاتی بیش از هفت هزار پایگاه جاسوسی وخبر رسانی در پایتخت ایجاد کرده است.براساس آمار بدست آمده تعداد پایگاه ها ومراکز خبررسانی بسیج در پایتخت بیش از هفت هزارپایگاه است.دراین پایگاه ها نیروهای بسجی وظیفه دارند در دفاع از رژیم وارد عمل شوند. عملیات نیروهای بسيجي برای دفاع از آرمان های انقلاب یا به تعبیر بهتر دفاع از حکومت آخوندی شامل این برنامه ها وطرح ها می گردد:
حضور گسترده در برنامه ها,مراسم ها ,همایش های حکومتی,راهپیمایی های سنتی,حضور در برابر برخی سفارتخانه,تجمعات حکومتی دیکته شده,حضور در سخنرانی های رهبریا دیگر وابستگان حکومت,ایجاد شبکه های اطلاع رسانی,همکاری با نهادهای امنیتی در قالب طرح امر به معروف ونهی از منکر,کمک به حراست ارگان ها,دانشگاه ها,مراکز اموزشی,ادارات سازمان ها وزارتخانه ها,براه انداختن کاروان هایی چون کاروان های بازدید از مناطق جنگی مناطق محروم یا مذهبی,جذب نیرو در مساجد ومدارس .
با توجه به حجم موارد یاد شده به خوبی مشخص است که چه هزینه های سرسام آوری خرج این نیروی وابسته وحامی حکومت می گردد.نیروهای بسیجی در قبال این مزدوری ها وخوش خدمتی ها موفق به مجوز ایجاد انواع بنگاه های اقتصادی,تعاونی,فرهنگی اجتماعی وورزشی واموزشی در سطح جامعه می شوند.همچنین دریافت سهمیه استخدام,سهمیه ورود به دانشگاه,اعزام به سفرهای زیارتی وسیاحتی,اولویت در امور مالی ودریافت وام های کلان ,دریافت انواع بن های کارمندی وکارگری وسهمیه ارزاق عمومی تنها بخشی از مشوق ها وپاداش های حکومت به نیروهای بسجی است.
بسیج که به دستور خمینی در سال های آغازین انقلاب برای تصفیه وپالایش نیروهای غیر خودی تشکیل شد وبعدها نقش هایی چند در جنگ ایفا نمود پس از جنگ تبدیل به ارکان حفظ قدرت حكومت در بین مردم گردید.از این رو نیروهای بسیجی وسازماندهی این نیروی شبه نظامی به نهادی واگذار گردید که اساسش دفاع از حکومت آخوندی بود.
سپاه پاسداران بسیج را برای مردمی جلوه دادن خود وحکومت حفظ کرد.
سال های متمادی دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وریاست جمهوری محمد خاتمی بسیج با بودجه هاي کلان ونظارت شخص رهبر وزیر نظر سپاه رشد کرد.به گونه ای در سال 84 تبدیل به برگ برنده ی محمود احمدی نژاد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دور نهم گردید.هرچند شبهات مربوط به این انتخابات نیز هرگز برطرف نشد.بسیج که عنوان مردمی را با خود یدک می کشید خیلی زود تبدیل به یک شغل پردرآمد وسهمیه ساز گردید.بنابراین تعدادزیادی از افرادی که به این گروه پیوستند به امید کسب لقمه نانی چرب وبدست آوردن مقام یا سهمیه اقدام به چنین کاری کردند.البته در این میان سران این نیروها که به طور عمده دررسته هاودسته های نظامی وشبه نظامی مانند گردان عاشورا عضویت پیدا کردندجدی تر به فعالیت پرداختند.
در طول 20 سال گذشته بسیج عملا تبدیل به شغل وکسب وکار پردرآمدي برای عده ای تبدیل شده است که در ورای آن وارد سازمان ها ,ارگان ها وحتی مراکز اموزشی می شوند,مدرک می گیرند وحساب های بانکی میلیونی ومیلیاردی باز می کنند.در رهگذر رویدادها وتحولات چند ماهه اخیر به خوبی مشخص گردید که بسیجی ها به عنوان یک طبقه صاحب نفوذ مالی,مقامی وارد عرصه انتخابات شدند ودر کودتای 22 خرداد بیشترین نقش رادر کنار سپاه ایفاکردند.این نیروها بلافاصله تحت عناوین مختلفی چون انصار حزب الله,لباس شخصی ها بسیجی وسپاهی وارد خیابان ها شدند وبا مردم بدترین برخوردها را انجام دادند.قدر مسلم نیروهای بسیجی در سرکوب مردم بیشترین نقش را به عنوان نیروی انسانی ایفا کردند.این گروه با تبدیل کردن خیابان های تهران به پادگان در عمل اسلحه بروی مردم کشید وماهیت واقعی خود را نشان داد.به نظر می رسد سران این نیروی وابسته به حکومت تعداد محدودی اند که با ایجاد شبکه های گسترده جذب نیرو با پول وسرمایه ملی وبا بهره از امکانات عمومی تعداد جیره خواران خود را به اندازه ی قابل توجهی رسانده اند.جیره خوارانی که با به راه انداختن نمایش های خیابانی وتجمعات دانشگاهی درصدد خریدن ابرو برای حکومت هستند.اما به نظر می رسد بسیج با چنین تئوری دیگر به پایان راه خود رسیده است.جنبش مردم ایران ونفرت عمومی مردم از طرفداران تفکر بسیجی های مزدور موجب شده است که با وجود قبضه تمام امکانات این نیرو نتواند تجمع گسترده ای را سامان دهی کند حتی در روزهای بحرانی خرداد نیز این نیرو نتوانست طرفدارنش را به خیابان ها بکشد. بنابراین با چراغ سبز ولي فقيه نظام وهدایت وبرنامه ریزی سپاه سرکوب مردم را در پیش گرفت.سرکوبی که هرگز نتایج خوشایندی برای حکومت واین نیروی وابسته به حکومت در برنداشت ونخواهد داشت.
…………………………………………….
آغاز کمپین جهانی سازمان ملل علیه خشونت نسبت به زنان
بان کی- مون
شهرزادنیوز: سازمان ملل تشکیل یک شبکه جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان را اعلام کرد. بان کی- مون، دبیر کل سازمان ملل در این رابطه اظهار داشت که 70 درصد از زنان در زندگی خود با خشونت روانی یا جسمی از سوی مردان مواجه شده‌اند. وی افزود “در بیشتر موارد از سوی شوهران، مردان همراه زندگی ویا مردان آشنا”.بان کی- مون مردان را فراخواند که به شبکه جدید التأسیس بپیوندند و با خشونت علیه زنان مبارزه کنند.به گزارش آسوشیتدپرس از نیویورک، از روز چهارشنبه، دهمین سالروز مبارزه علیه خشونت نسبت به زنان را آغاز کرد.
…………………………………………….
خودداري تاكسي داران ومسافربرهاي شخصي از انتقال بسيجي ها
در حالي كه طي هفته ي جاري در اغلب مناطق كشور گردهمايي هاي تبليغاتي به مناسبت هفته بسيج برگزار گرديد, رانندگان تاكسي ؛آژانس هاي درون شهري ومسافربرهاي شخصي در اقدامي تحسن برانگيز وقابل تامل از جابجايي افراد شركت كننده در اين گردهمايي ها وتجمعات نمايشي خودداري كردند.گزارش هاي دريافتي از سطح شهر تهران ونيز گزارش هاي دريافتي از ساير شهرهاي كشور حاكي از اين است كه رانندگان تاكسي ومسافربرهاي شخصي در اقدامي خودجوش از انتقال بسيجي ها ونيروهاي شركت كننده در برنامه هاي هفته بسيج خودداري كردندبه نحوي كه خودداري رانندگان تاكسي ومسافربرهاي شخصي از انتقال نيروهاي بسيجي , مسئولان سپاه وبسيج را با مشكلات بسياري روبرو ساخت و انها مجبور شدند براي انتقال نيروهاي خود به مراكز برگزاري همايش ها از وسايل نقليه نظامي وخودروهاي نظامي استفاده كنند.اين اقدام تحسين برانگيز تاكسي داران ومسافربرهاي شخصي موجب شد تا برگزاري گردهمايي صدهزار نفري بسيجيان در ورزشگاه آزادي با هاله اي از ابهام روبرو گردد.
…………………………………………….
شانزده آذر؛ از بازداشت دانشجویان تا تغییر حتی رنگ نرده های سبز
در آستانه 16 آذر و روز دانشجو، رنگ آمیزی نرده های محوطه ی دانشگاه شیراز، به دستور مسئولین این دانشگاه توجه دانشجویان را به خود جلب كرد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این اقدام از آن رو مورد توجه دانشجویان قرار گرفت كه تمام نرده های اطراف دانشگاه شیراز كه به رنگ سبز بودند، به رنگ سفید رنگ آمیزی شدند.بنابر شنیده ها این رنگ آمیزی با هزینه ی بسیار زیادی همراه بوده و این در حالی است كه صادقی رئیس دانشگاه شیراز و سایر مسئولین بارها از كمبود بودجه ی قابل توجه این دانشگاه سخن گفته اند.این اقدام مدیریت دانشگاه شیراز به اعتقاد دانشجویان، به دلیل ترس مسئولین از جنبش سبز دانشجویان و تجمعات 16 آذر ناشی می شود.لازم به ذكر است كه ترس مسئولین و نهادهای امنیتی در شیراز از برگزاری تجمعات دانشجویی، باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان دانشگاه شیراز از 13 آبان تاكنون بازداشت شوند و یا توسط كمیته انضباطی و حراست احضار و با احكام انضباطی روبرو شوند.
…………………………………………….
عباس جلیلیان با حکم 15 ماه حبس راهی زندان کرمانشاه شد
عباس جلیلیان، نویسنده و پژوهشگر کُرد اوایل هفته جاری برای گذراندن حکم 15 ماه حبس خود راهی زندان دیزل آباد کرمانشاه شد.
به گزارش خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان حکم 15 حبس تعزیری برای عباس جلیلیان در فروردین ماه امسال از سوی دادگاه انقلاب کرمانشاه صادر شد. این حکم هفته‌ی گذشته در دادگاه تجدید نظر استان نیز مورد تایید قرار گرفت.
اتهام این نویسنده و پژوهشگر کُرد “شناسايی و جذب جاسوس و معرفی آن به كشور بيگانه” عنوان شده است. اما عباس جليليان در تمامی مراحل بازجويی و طی جلسات دادگاه اتهام نسبت داده شده به خود را قوياً رد كرده و خواهان ارائه‌ی اسناد و مداركی در اثبات اين اتهام ساختگی شده بود.
دادگاه بدوی این فعال ادبی و فرهنگی بدون حضور وکیل برگزار شد. رأی دادگاه تجدیدنظر نیز مبنی بر تایید حکم بدوی در همان آغاز جلسه‌ی دادگاه به عباس جلیلیان و وکیل وی اعلام گشت.
عباس جليليان متخلص به “ئاكو” از چهره‌های ادبی سرشناس كُرد و مؤلف آثاری چون فرهنگ باشوور، رمان رنگامه، مجموعه‌ی زرينه و سيمينه است. وی دی ماه سال گذشته در شهر اسلام آباد استان كرمانشاه توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت و پس از دو ماه به قيد وثيقه‌ی 100 ميليون تومانی آزاد شد.
…………………………………………….
قطع سهمیه کاغذ و تحریم آگهی دولتی نشریات منتقد
قطع سهمیه کاغذ و تحریم آگهی های دولتی از سوی مدیرکل ارشاد بوشهر، نشریات مستقل و منتقد بوشهر را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
رئیس خانه مطبوعات بوشهر ضمن بیان این مطلب افزود: سهمیه کاغذ نشریات مستقل و منتقد در بوشهر قطع شده و به دستور مدیرکل ارشاد بوشهر، نشریات مستقل و منتقد بوشهر مورد تحریم آگهی های دولتی که از سوی این اداره توزیع می شود، گردیده اند و از این رو وضعیت نابسامانی گریبانگیر نشریات مستقل بوشهر شده است.
یونس قیصی زاده افزود: تحریم آگهی های دولتی و قطع سهمیه کاغذ نشریات مستقل بوشهر باعث گردیده تا نشریات مستقل بوشهر به عنوان قدیمی ترین، پرتیراژ ترین و تاثیرگذارترین نشریات استان دچار مشکل مالی شده و نتوانند انتشار منظمی را داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه به امکانات عمومی کشور که باید در اختیار همه ی نشریات استان قرار گیرد، به عنوان ابزارهای فشار و همانند اموال شخصی نگریسته می شود و از نشریات مستقل و منتقد دریغ می گردد.
قیصی زاده انجام این گونه کارها را برای فشار بر مطبوعات مستقل و منتقد دانست و اظهار داشت: قطع امکانات عمومی از قبیل سهمیه کاغذ و تحریم آگهی های دولتی تنها برای فشار بر مطبوعات مستقل و منتقد و ساکت نمودن آنها صورت می گیرد و نمونه آشکار سانسور و جلوگیری از ارتباط آزاد اطلاعات می باشد.
رئیس خانه مطبوعات بوشهر افزود: اعتراضات مدیران مسئول نشریات مستقل استان در خصوص قطع سهمیه کاغذ و تحریم آگهی های دولتی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.
…………………………………………….
خبرنگار مستقل در رژیم آخوندی یعنی بدترین نوع تروریست
تلويزيون سى بی اس آمریکا با مازیار بهاری خبرنگار هفته نامه نيوزويک كه در جریان اعتراضات پس از انتخابات خردادماه در تهران بازداشت شد و بیش از سه ماه در زندان های رژیم تحت شکنجه و بازجويی قرار داشت، مصاحبه ای انجام داده است.
مازيار بهاری گفت، يكى از اتهامات من اين بود كه به دنبال ترغيب تظاهرات عليه دولت از طريق پوشش دادن به اخبار آن بوده ام.
سى بی اس: آيا شما اينگونه بوده ايد؟
مازيار بهاری: من تظاهرات را پوشش مى دادم. من چيزى را ترويج نمى كردم و عليه آنها نبودم. تنها كار خود را انجام مى دادم و به مردم مى گفتم كه در خيابانها چه اتفاقاتی رخ داده است. بسيارى از دوستان و بستگانم به من مى گفتند كه تو بايد مراقب باشى و ممكن است اتفاقى برایت بيفتد. من به اين فكر مى كردم كه بايد مراقب باشم و تا حدودى هم مراقب بودم.
سى بی اس: منظورتان از اينكه مى گوييد مراقب بودم چيست؟
مازیار بهارى: من خودسانسورى مى كردم، اما اين كافى نبود. آنها در بازجويی به من گفتند تو نمى بايست تظاهرات را گزارش مى كردى. آنها مرا يک “تروريست آرام” خطاب می کردند و می گفتند تو بدترين نوع تروريست هستى.
…………………………………………….
کناره گیری امام جمعه؛ فضا خیلی طیب و طاهر نیست
خبرآنلاین: آیت‌الله جوادی آملی که چند روز پیش گفته بود در شرایط فعلی فضا خیلی طیب و طاهر نیست، امروز آخرین خطبه نماز جمعه اش را خواند.
آیت الله جوادی آملی در پایان خطبه‌ی دوم نماز جمعه قم با عذرخواهی از مردم از سمت خود به عنوان خطیب موقت جمعه‌ قم کناره‌گیری کرد.
خطیب موقت جمعه قم در نماز امروز گفت: مودت، محبت، دوستی، قرآن و عترت عناصر محوری دین هستند که اگر از جامعه رخ بربندند نگهداری جامعه آسان نخواهد بود.
…………………………………………….
بحران اتمی؛ هراس رژیم از قطعنامه جديد شوراى امنيت
رادیو آلمان: شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی امروز در دومین روز نشست خود در مورد قطعنامهی تهیه شده از سوی پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان تصمیم میگیرد. دیپلماتها میگویند این قطعنامه برای تصویب به اتفاق آرا از شانس مناسبی برخوردار است. محمد البرادعی میگوید، به خاطر عدم همکاری کامل ایران، آژانس عملا در بنبست گرفتار آمده است. البرادعی که تا پایان ماه همین ماه (نوامبر) ماموریتاش به عنوان مدیرکل آژانس به پایان میرسد شامگاه پنجشنبه در وین گفت، از اینکه ایران پیشنهاد سازش را بلوکه کرده سرخورده شده است.
هراس رژیم از صدور قطعنامه جديد شوراى امنيت
سایت حکومتی تابناک در مطلبی با عنوان “آخرين خوش خدمتی البرادعي براي تصويب قطعنامه علیه ایران” نوشت، البرادعى در سه روز مانده به پايان دوران مديرکلى خود در آژانس بينالمللى انرژى اتمى، پايهگذار صدور قطعنامه ای عليه ايران شد.
تابناک نوشت، بنابر اطلاعات رسيده، مذاکراتى که در هفته هاى گذشته، ميان البرادعى و وزارت خارجه انگلستان انجام گرفته بود، منجر به توافق نامبرده و اکثريت اعضاى شوراى حکام با 35 عضو ديگر شده است. همچنین پيرو مذاکرات انجام شده، قطعنامه پيشنهادى از سوى کشور آلمان، به دليل آنچه آنها «نقض پيمان» از سوى ايران به دليل عدم اعلام به موقع تجهيزات غنىسازى سايت فردو مىنامند، قرار است با اجماع اعضاى شوراى حکام تصويب و صادر شود. علاوه بر اين، در اين قطعنامه از ايران خواسته شده است که دليل راه اندازى اين تاسيسات غنىسازى را اعلام نمايد که به باور آنان، تنها مىتواند کاربرد نظامى داشته باشد؛ ضمن آن که در اين قطعنامه ـ که شديدترين لحن در زمينه فعاليتهاى ايران در زمينه غنى سازى اورانيوم است ـ خواسته شده که همه تصميم گيرىهاى خود در زمينه تاسيسات هستهاى را در مرحله تصميمگيرى به آگاهى آژانس برساند.
به نوشته سایت تابناک، اين قطعنامه شديدالحن، پيش نويس قطعنامه اى خواهد بود که شوراى امنيت سازمان ملل مى خواهد تا پيش از پايان سال ميلادى جديد عليه ايران منتشر کند. بنابراين، آنها براى صدور قطعنامه سازمان ملل به اين قطعنامه شوراى حکام نيازمندند. تصويب قطعنامه داده شده به شوراى حکام ـ که قرار است در دستور جلسه شوراى حکام به رأى گذارده شود ـ مى تواند با «اجماع» راه را براى صدور قطعنامه چهارم شوراى امنيت سازمان ملل متحد، آن هم تا پيش از پايان سال ميلادى جديد هموار کند.
…………………………………………….
پارازیت به سراغ اصفهانی ها هم آمد
به گزارش پایگاه خبررسانی عبرت علیرغم وعده های نمایندگان مجلس و وزارت خانه های بهداشت ،ارتباطات نه تنها تا این لحظه هیچ پاسخ روشنی در خصوص امواج مرگ آفرین پارازیتی در شهر تهران داده نشده ، شهرهای دیگر نیز عملا با این پدیده نگران کننده درگیر شده و شهروندان اصفهانی نیز طی هفته های اخیر شاهد تاثیرات شدید ارسال پارازیت گردیده اند ، بگونه ای که دریافت کنندگان شبکه های سراسری از ماهواره شاهد قطع کامل برنامه ها در ساعات بعد ازظهر و وصل مجدد در بامداد میباشند.چندی پیش خبرگزاري ايلنا با پخش خبري نسبت به طولاني‌شدن زمان بررسی موضوع ارسال پازاریت و عدم‌پيگيري نمايندگان مجلس در اين زمينه و عدم ‌ارائه گزارش وزيران ارتباطات، اطلاعات و بهداشت با وجود وعده قبلي، هشدار داد.
در يك‌ماه اخير مسئله پارازيت‌هاي ماهواره‌اي ضمن تبديل شدن به سوژه خبري براي رسانه‌هاي داخل و خارج از كشور با طولاني‌ترشدن مدت زمان خود نگراني طيف وسيعي از كارشناسان را مبني بر تاثيرات زيانبار اين تشعشعات بر سلامت انسان‌ها نيز دربرداشته‌ است
به‌طوري كه از همان ابتدا خبرگزاري ايلنا با پخش خبري نسبت به طولاني‌شدن اين زمان، عدم‌پيگيري نمايندگان مجلس در اين زمينه و عدم‌ارائه گزارش وزيران ارتباطات، اطلاعات و بهداشت با وجود وعده قبلي، هشدار داد.اين در حالي بود كه در همان موقع دكتر سيدشهاب الدين صدر، رئيس كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گوي اختصاصي با اين خبرگزاري و در پاسخ به اين سؤال كه آيا تاكنون وزير ارتباطات يا وزير بهداشت در اين مورد گزارشي به نمايندگان ارائه داده‌اند يا خير؟ گفت: اين موضوع در دستور كار مجلس قرار گرفته و تحقيقات در اين زمينه آغاز شده است.
او تاكيد كرد: مسئله پارازيت‌ها موضوعي است كه نياز به مطالعه عميق و دقيق دارد كه به اين زودي‌ها به نتيجه نمي‌رسد اما به محض مشخص شدن نتايج اين تحقيقات، آخرين گزارش‌ها به اطلاع مردم خواهدرسيد.
…………………………………………….