پنجم آذر ۱۳۸۸ برابر با بيست و ششم نوامبر ۲۰۰۹

زندانی سیاسی زینب جلالیان در انتظار سرنوشت احسان فتاحیان
شهرزادنیوز: حکم اعدام زینب جلالیان پس از صدور در دادگاه، در دیوان عالی کشور نیز تایید شد. وی نیز مانند احسان فتاحیان 27 سال دارد و به گزارش هرانا، در زندان سنندج تحت همان شرایطی به سر می‌برد که احسان فتاحیان پیش از اجرای حکم اعدام قرار داشت.
اتهامات وی “محاربه” و “همکاری با گروه کرد پژاک” عنوان گردیده، در حالی که زینب جلالیان به گفته‌ی یکی از نزدیکانش این اتهامات را نپذیرفته است.
وی در سن ده سالگی به دلیل این که خانواده‌اش موافق تحصیل وی نبودند از خانه فرار کرد و جذب حزب پ.ک.ک. شد که در آن زمان در ایران فعالیت قانونی داشت. زینب جلالیان هرگز دست به اسلحه نبرده و صرفا کار تبلیغی می‌کرد، وی پیش از دستگیری، به یکی از اعضای پژاک در منزلش در کردستان پناه داده بود.
…………………………………………….
قتل کارگر توسط سرمایه دار در نخستین روز کار
کارگر 18 ساله ای در جستجوی مشتری برای فروش نیروی کار خود به یک کارگاه نخ ریسی در شهر قم رجوع می کند. سرمایه دار صاحب کارخانه این نیروی کار تازه وارد را بدون هیچ نوع آموزش و آشنایی با طرز کار ماشین ها یکراست به پای یک دستگاه بسیار کهنه و فرسوده نخ ریسی هدایت می نماید و با بیرحمی و شقاوت معمول هر سرمایه دار از او می خواهد که ماشین را به کار اندازد و نخ تولید کند. کارگر مجبور و مستأصل که پرداختن به این کار را تنها فرصت ممکن برای فروش نیروی کار خود و تهیه نانی برای خانواده اش می دیده است بدون این که هیچ چیز از ماشین بداند دست به کار راه اندازی دستگاه می شود. ماشین نخ ریسی خراب و مستعمل بوده و سرمایه دار پرداخت هزینه تعمیر آن را کاهشی در حجم سودهایش می دیده است و به همین دلیل از انجام آن خودداری می کرده است. کارگر 18 ساله برای راه اندازی دستگاه تلاش می کند اما در یک چشم به هم زدن دست و سپس سایر اندامش در لای چرخ قطعه قطعه می شود. به این ترتیب، کارگاه به قتلگاه او تبدیل می شود. و مأموران امداد وقتی سر می رسند جز گوشت و استخوان لهیده جوان 18 ساله هیچ چیز دیگر را برای خارج کردن از لای دستگاه نمی بینند. او در جستجوی کار برای امرار معاش بود و صاحب سرمایه با یقین کامل به خرابی دستگاه و احتمال قتل وی او را روانه مسلخ تولید سود کرد.
منبع: ایسنا
…………………………………………….
كارگران كارخانه مخابراتي راه دورايران 11 ماه بدون حقوق ,زير بار فشار طاقت فرساي معيشتي
در شيراز صبح روز سه شنبه بيش از 500 نفر از کارگران کارخانه مخابراتي راه دور ايران نسبت به پرداخت نشدن 11ماه حقوق خود تجمع اعتراضي بر پاكردند. اين كارگران در برابردرورودي اين کارخانه تجمع و بخشي از خيابان منتهي به اين کارخانه را مسدود کردند. يكي ازكارگران گفت : ”يازده ماه است که کارگران اين کارخانه بدون حقوق مانده اند و هر زمان که تصميم به اعتصاب ميگيريم مسئولان ما راتهديد ميكنند” . به قرار اطلاع وضعيت کارگران اين كارخانه روز به روز وخيم تر مي شود. چندين کارگر اين کارخانه بدليل مشکلات مالي ؛ در پارک ها چادر زده اند و خانواده آنها در چادر زندگي مي كنند , به دليل مشکلات مالي و نبود درآمد 30 نفر از کارگران اين کارخانه در دادگاههاي خانواده پرونده طلاق دارند و به زودي از همسران خود جدا مي شوند . دو کارگر اين کارخانه هم در اثر فشارهاي معيشتي اقدام به خودکشي کرده اند .
…………………………………………….
تجمع اعتراضي كارگران تخليه بار در بوشهر
حق العمل كاران و كارگران تخليه و بارگيرى بوشهر در مقابل اداره گمرگ در استان بوشهر تجمع اعتراضى برگزار كردند.
معترضين گفتند : مدتى است که بازرسان گمرک به‌صورت مدام به استان بوشهر مى آيند و با بازرسيهاى تکرارى خود جلو کار و فعاليت ما را مى گيرند.
…………………………………………….
بي خبري از وضعيت فعال كارگري
فرزاد احمدی” فعال كارگری و كارگر خیاط سنندج روز پنجشنبه 23 آبان ماه مورد یورش نیروهای امنیتی قرار گرفت و پس از ضرب و شتم وحشیانه دستگیر شد . وي کماکان در بازداشت بسر می برد. ماموران امنیتی فرزاد احمدی را روز پنجشنبه 23 آبان ماه در خیابان وکیل بازداشت نموده اند. از وضعيت اين فعال كارگري با گذشت بيش از 10 روز اطلاعي در دست نيست.
…………………………………………….
اخراج 65 نفر از کارگران سد بنیر مریوان
بر اساس گزارش رسیده تعداد 65 نفر از کارگران سد بنیر واقع در جاده سنندج – مریوان اخراج شدند.
این کارگران که به صورت قرار دادی کار میکردند 31 نفر از آنان در قسمت ترانسفرد و 34 نفر دیگر در قسمت‌های دیگر سد مشغول به کار بوده‌اند.كارفرما اعلام كرده است در روزهاي آتي نيز تعداد بيشتري از كارگران را اخراج خواهد كرد. لازم به ذكر است حقوق و دستمزد كارگران اخراجي هنوز پرداخت نشده است.
…………………………………………….
دستگيري چند عضو شوراي روستا در سقز
طي چند روز گذشته سه نفر از اعضای شورای یکی از روستاهای منطقه زیویه سقز توسط نیروهای امنيتي دستگیر شده اند. علت این دستگیری، اتهام آنان مبنی بر قبول درخواست جمع آوری کمکهای مالی برای چند نفر از اعضای یکی از گروههای مخالف دولت عنوان شده است. محل نگهداري اين 3 نفر اعلام نشده است.
…………………………………………….
گزارشي از فعاليت هاي دانشجويان دانشگاه علوم و فنون مازندران در آستانه 16 آذر
در آستانه 16 آذر روز دانشجو, دانشجويان دانشگاه علوم و فنون مازندران , روي برد دانشگاه مطالب و تصاويري در رابطه با اعتراضات سراسري و مردمي كه از خرداد ماه آغاز گشته نصب كردند . دانشجويان به اين وسيله اعتراض خود را نشان دادند , و در مقابل اقدامات سركوبگرانه عوامل حكومتي در اين دانشگاه گفتند: ريشه هاي ما به آب, شاخه هاي ما به آفتاب مي رسد, ما پيـــــــروز مي شويم.
…………………………………………….
تجمع خانواده ها ي دستگير شدگان در سالن ملاقات اوين ودادسرا
روز 4 شنبه بيش از 40 نفر از خانواده ها ي دستگير شدگان تظاهرات هاي اعتراضي , كه همچنان بي خبر از وضعيت عزيزانشان هستند درساعت 0800 صبح دردادسرا تجمع اعتراضي داشتنددر بين حاضرين تعدادي از خانواده هاي دستگير شده در دو هفته گذشته در اين جمع حضور داشتند.
همچنين نيز تعداد زيادي ازخانواده هاي بازداشت شدگان در سالن ملاقات زندان اوين براي ملاقات با دستگير شدگان تجمع كرده بودند.
…………………………………………….
احضار نزديک به دويست دانشجو در آستانه 16 آذر
به گزارش بامداد خبر، با نزديک شدن به 16 آذر، روز دانشجو، فشار بر فعالين دانشجويي به طرز چشمگيري افزايش يافته است، به طوري‌که علاوه بر بازداشت دهها دانشجو در روزهاي اخير و ادامه نگهداري فعالين پيشتر بازداشت‌شده در حبس، صدها دانشجو در دانشگاههاي مختلف کشور اعم از آزاد و دولتي به کميته‌هاي انضباطي احضار و با احکام سنگين تعليق و محروميت از تحصيل مواجه شده‌اند. گزارش بامدادخبر را از آخرين وضعيت احضارها و احکام قضايي و انظباطي مربوط به آنها با هم مي‌خوانيم:
دانشگاه خواجه‌نصير و احضار دست‌کم ده دانشجو
بر اساس گزارشات رسيده از دانشگاه خواجه‌نصير، در پي اعتراضات روزهاي اخير دانشجويان اين دانشگاه، نسبت به تداوم بازداشت غيرقانوني علي پرويز و سهيل محمدي، روز سه‌شنبه، ده تن از دانشجويان معترض، به کميته انضباطي احضار شدند.
بنا بر اين گزارش، از اين دانشجويان خواسته شده است تا براي ارائه توضيحاتي پيرامون اتهاماتي نظير شرکت فعال در تجمعات اعتراضي، تحريک ساير دانشجويان به شرکت در تجمع، مشارکت فعال در اعتصاب غذا، بر هم زدن نظم دانشگاه و فعاليتهاي سياسي در انجمن دانشگاه امروز (چهارشنبه) در کميته انضباطي حاضر شوند.
اين درحالي است که بر اساس تهديدهاي مسئولين دانشگاه و حراست و نيز بسيج دانشجويي، پيش‌بيني مي‌شود که تعداد زيادي از دانشجويان نيز در روزهاي آينده به کميته انضباطي احضارشوند.
احضار به اطلاعات، کميته انظباطي و حکم حبس براي دانشجويان مازندران
از دانشگاه مازندران نيز خبر مي‌رسد که تا كنون هفت نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران به اداره‌ي اطلاعات شهرستان بابلسر احضار شده‌اند. نعمت الله رمضاني يكي از اين دانشجويان كه صبح يكشنبه به اداره ي اطلاعات بابلسر احضار شده بود، پس از چندين ساعت بازجويي به اداره ي آگاهي اين شهر منتقل و بازداشت شد. اين دانشجو پس از دو روز بازداشت، به قيد وثيقه آزاد شد. اتهام وي آنچه كه ”برگزاري تجمع غيرقانوني“ خوانده شده، بوده است.
سياوش رضائيان، بهنام فرازمند و سودابه سعيدي، سه دانشجوي ديگر اين داشگاه نيز به كميته ي انضباطي احضار شدند. دليل احضار اين دانشجويان نيز همچون هفت دانشجوي فوق، تجمع 12 آبان در اين دانشگاه بوده است. از اين جمع، تاكنون براي بهنام فرازمند دانشجوي رشته ي حسابداري اين دانشگاه ”يك ترم محروميت از تحصيل با احتساب در سنوات“ صادر شده است.
در خبري ديگر مهدي داوديان دانشجوي دانشگاه مازندران كه به اتهام ”ارتباط با بيگانگان“ مدت دو هفته را در اطلاعات ساري بازداشت بود، به قيد وثيقه آزاد شد.
پيشتر هشت دانشجوي ديگر اين دانشگاه به نامهاي ميلاد حسيني کشتان، علي نظري، سياوش صفوي، علي دنياري، مازيار يزداني نيا، شوانه مريخي، علي عباسي، و رحمان يعقوبي در ارتباط با تجمع در دانشگاه در تاريخ 26 خرداد، هر کدام به شش ماه حبس تعزيري و 15 ضربه شلاق محکوم شدند. اين دانشجويان، در خرداد و تير ماه گذشته در بازداشت بودند.
احضار گسترده دانشجويان دانشگاه گيلان به کميته انضباطي
خبرهاي رسيده از دانشگاه گيلان حاکي است که حدود 20 نفر از دانشجويان معترض به سخنراني 17 آبان صفارهرندي به کميته انضباطي دانشگاه احضار شده اند. اين در حالي است که همزمان، کميته انضباطي دانشگاه گيلان مشغول تشکيل پرونده براي دانشجوياني است که در راهپيمايي روز 13 آبان بازداشت شده اند.
حضور اخير محمدحسين صفارهرندي در دانشگاه گيلان و اعتراض دانشجويان به وي، از جمله اخباري بود که در سطح رسانه هاي اينترنتي بازتاب وسيعي داشت. ميزان اعتراضات دانشجويان به صفارهرندي به حدي بود که او به جاي سخنراني مشغول پاسخ گويي به اعتراضات دانشجويان شد و بعد از آن هم سخنراني وي نيمه تمام ماند.
گرچه هنوز احکام صادره براي دانشجويان معترض به صفار هرندي به طور رسمي اعلام نشده است، اما سخنان شفاهي مسوولان دانشگاه و درخواست جامعه‌ي اسلامي دانشگاه گيلان از مسوولان براي برخورد با معترضان، حاکي از سنگين بودن احکام صادره دارد.
احضار 150 دانشجوي دانشگاه آزاد در اهواز و نجف‌آباد به کميته انضباطي
اما احضار و برخورد با دانشجويان محدود به دانشگاه‌هاي دولتي نبوده است. به گزارش رويداد، نزديک به 100 دانشجوي دانشگاه آزاد اهواز به کميته انضباطي اين دانشگاه احضار و به اخراج و تعليق هاي بلند مدت تهديد شدند. اين احضارها به اعتراضات دانشجويي اين دانشگاه و خصوصا تجمع دانشجويان، در روز 13 آبان که منجر به تعطيلي اين دانشگاه شد، مربوط مي‌شود. تاکنون براي برخي از اين افراد نيز احکام سنگين انضباطي صادر شده است.
در همين حال خبر مي رسد که بيش از 50 نفراز دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد نيز به دليل آنچه که از سوي مسوولين حضور در تجمع 13 آبان خوانده شده، به کميته انضباطي فراخوانده شدند.
در روزهاي پس از 13 آبان نيز، نصب دوربين هاي مداربسته در فضاي دانشگاه و دانشکده‌ها، همچنين اجراي طرح جداسازي جنسيتي سرويس هاي رفت و آمد و نيز تشديد فضاي امنيتي، اعتراض‌هايي را در دانشگاه آزاد نجف‌آباد، در پي داشته است.
…………………………………………….
طوماري براي آزادي اساتيد دربند
در دانشکده ي حقوق طوماري بر پا شده است که درآن دانشجويان از رئيس دانشگاه خواسته اند براي آزادي اساتيد در بند دانشکده (مير دامادي و رمضان زاده) تلاش کنند و پي گير آزادي شان باشد. اين طومار بگونه اي بيان کننده ي اعتراض دانشجويان به حاکميت است و اينکه نشان دهند خودشان پي گير آزادي اساتيد هستند.
…………………………………………….
شيوه هاي مختلف دانشجويان خواجه نصيربراي ابراز مخالفت
دانشجویان دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر این روزها آرام و قرار از مسولان دانشگاه ربوده اند, آنها در اعتراض به احضار دوستانشان به کمیته انضباطی ،دست به تجمع سکوت زدند!!
این دانشجویان 1 ساعت قبل از برگزاری کلاسها(ساعت 12.5 ) تا شروع کلاسها(ساعت 1.5) در راه پله های دانشکده با سکوت کامل روی پله ها نشستند!, به طوری که فقط به اندازه عبور 1 نفر از پله ها جای خالی گذاشتند. تعداد آنان حدود 100 نفر بود که به مدت 1 ساعت بدون دادن شعار و با سکوت کامل روی پله ها نشستند.آنها تمام راه پله را اشغال كرده بودند .
این در حالی است که در این روز ها دانشکده شاهد تعداد زیادی از نیرو های حراست در دانشگاه است که دانشجویان را زیر نظر می گیرند. حتی تعدادی از آنان در هنگام صرف غذا در سلف حاضر می شوند ودانشجویان را که در صف غذا ایستاده اند ، زیر نظر میگیرند.
…………………………………………….
صدورحكم براي سه دانشجوي دانشگاه فردوسي مشهد
سه تن از دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد , حميدرضا اميرخاني، مهدي خسروي و امين رياحي طي حكمي از سوي دادگاه انقلاب به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق همكاري با گروه هاي معاند خارج كشور به پرداخت جريمه نقدي محكوم شدند.
…………………………………………….
جمهوری اسلامی فانوس رو به باد است
جمهوری اسلامی فانوس رو به باد است؛ این نوشته دانشجویان دانشگاه تهران در جلوی درب ورودی خوابگاه 16 آذر است ؛این روزها دانشجویان به روش های مختلف سعی در نشان دادن مخالفت خود با نظام دیکتاتوری در ایران دارند و شعارنویسی در این رابطه از جمله روش های پر کاربرد آنها می باشد.
…………………………………………….
دانشگاه خواجه نصیر اولین احضارها به کمیته انضباطی را آغاز کرد!!
در روز سه شنبه 3/9/88 ده نفر از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به کمیته انضباطی احضار شدند .
به گفته این دانشجویان که برای گرفتن احضاریه های خود به سازمان مرکزی دانشگاه مراجعه کرده اند، حراست یک لیست 45 نفره را آماده کرده است که ده نفر ده نفر آنان را به کمیته انضباطی فرا میخواند.
اسامی این دانشجویان و دانشکده هایشان به شرح زیر می باشد:
1. دیانا خدارحمی مکانیک
2. سعید حاجی زاده برق
3. پویان کرمی مکانیک
4. پویا حسین پوری مکانیک
5. میلاد اسدی کامپیوتر
6. بهنام صفری کامپیوتر
7. مهناز ربانی علوم
8. رها لک صنا یع
9. بابک رحمتی
10. شایا ….
جالب این است که بیش از بیست اتهام مشترک به این ده نفر وارد شده است که به برخی اشاره می شود:
1. شرکت در تجمعات غیر قانونی
2. شرکت در تجمعات خیابانی بعد از انتخابات
3. درگیری و فحاشی به نیروهای حراست
4. درگیری با دانشجویان بسیجی
5. ایجاد رعب و وحشت در دانشگاه
6. ممانعت از برگزاری کلاسها در دانشکده ها
7. نوشتن مطالب توهین آمیز در نشریات
8. بهم ریختن مراسم سیزدهم آبان که با حضور صفار هرندی برگزار شد
9. سردادن شعار حراست بروگم شو!!!
10. حضور در تجمعات تیر ماه در دانشگاه برای به تعویق انداختن امتحانات
لازم به ذکر است که قرار است جلسه کمیته انضباطی این افراد در روز چهارشنبه 4/9/88 ساعت 5 بعد از ظهر در محل سازمان مرکزی دانشگاه خواجه نصیر واقع در خیابان میرداماد جنب پاساژ پایتخت، برگزار شود .
…………………………………………….
جمع‌آورى بشقابهاى ماهواره درقزوين همراه بادستگير ي جوانان
حكومت فاشیستی در قزوين اقدام به ضبط اقلام ماهوارهاى نمود.
محتشمى از سركردگان نيروى انتظامى قزوين گفت: در بخش كشف تجهيزات ماهواره‌اى 2هزارو 154 قطعه انواع تجهيزات ماهواره‌اى شامل ريسيور، ال‌ان‌بى و ديش كشف وضبط شده است. وى در حالى كه جوانان را اراذل و اوباش مى ناميد گفت: در طرح پاكسازى مناطق آلوده با جديت وارد شديم كه آخرين اقدام پليس در منطقه هادى آباد بوده است. البته در بحث اراذل و اوباش تنها در يك اقدام 19 دستگيرى داشته‌ايم.
…………………………………………….
بازداشت استاد دانشگاه علم و صنعت
به گزارش خبرنامه امیرکبیر روز سه شنبه 26 آبان آقای دکتر فرامرز جوانرودی از اعضای هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و تا کنون اطلاع دقیقی از وضعیت ایشان و محل بازداشت ایشان در دست نیست.
پیگیری های همسر آقای دکتر جوانرودی از طریق دانشگاه و اعضای صنف اساتید دانشگاه تا کنون بی نتیجه بوده است و ایشان تا کنون موفق به ملاقات آقای دکتر جوانرودی و حتی خبردار شدن از محل بازداشت ایشان نشده اند.
به نظر می رسد با نزدیک شدن به روز 16 آذر موج فشارها و برخوردهای امنیتی جدا از دانشجویان، اساتید دانشگاه را نیز در بر گرفته است.
…………………………………………….
سوزش حراستي ها از شعارنويسي در دانشگاه رازي
يكي از دانشجويان دانشگاه رازي كرمانشاه به خبرنگار آژانس ايران خبر گفت : دردانشگاه رازي صبح زود مزدوران حراستي متوجه حجم زيادي از شعارهاي ضد حكومتي در دانشگاه ميشوند , نوري يكي از مزدوران حراست سعي ميكرد تا با پايش شعارها ر ا پاك كند وميگفت شعارها راتازه نوشتند و رنگش راميشود پخش كرد ! تا آنجاهم كه ما شنيديم توي اطلاعات اساسي دعوابوده و حراستي ها ميگفتند كه اين حجم شعارنويسي نميتواند كاردانشجويان باشد و نفرات ديگر از بيرون از دانشگاه آمده وشعار نوشته اند! گويا رنيس امور فرهنگي دانشگاه به يكي از بچه هاي فعال دانشگاه زنگ زده به اوگفته يك كم خوش خط تر مينوشتي خيلي بد خطي!
…………………………………………….
طوماري براي آزادي اساتيد دربند
به گزارش خبرنگارآژانس ايران خبر در دانشکده ي حقوق طوماري بر پا شده است که درآن دانشجويان از رئيس دانشگاه خواسته اند براي آزادي اساتيد در بند دانشکده (مير دامادي و رمضان زاده) تلاش کنند و پي گير آزادي شان باشد. اين طومار بگونه اي بيان کننده ي اعتراض دانشجويان به حاکميت است و اينکه نشان دهند خودشان پي گير آزادي اساتيد هستند.
…………………………………………….
برگزاري انتخابات دانشجويي براي تعيين مدير مجمع اسلامي در دانشگاه سراسري سمنان
در آستانه 16 آذر دانشجويان مجمع اسلامي دانشگاه سراسري سمنان اقدام به برگذاري انتخابات براي تعيين مدير مناسب براي اين مجمع كرده تا بدين وسيله دانشجويان فعال اين دانشگاه را وارد برنامه هاي 16 آذر كنند.
…………………………………………….
تمسخر سرکرده سابق پاسداران در کیهان حکومتی
سفیرنیوز: کیهان ضمن حمله به طرح کمیسیون ملی انتخابات که از طرف محسن رضایی ارائه شده است وی را چهره ناکام انتخابات خواند و ضمن مسخره کردن وی طرحش را دم دستی خواند.
کیهان نوشت: در این طرح که ظاهراً یکی از کاندیداهای ناکام انتخابات ریاست جمهوری پی گیر آن است، آمده است که نظارت بر فرآیند اجرایی انتخابات برعهده کمیسیون ملی انتخابات است. این در حالی است که اصل 99 قانون اساسی صراحتاً اعلام می کند شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را برعهده دارد.
اما به رغم این تصریح قانونی، طراحان طرح موسوم به کمیسیون ملی انتخابات در ماده چهار آن شورای نگهبان را دور زده و نوشته اند: در صورتی که شورای نگهبان، مستندات و دلایل کمیسیون را نپذیرد اما کمیسیون همچنان با تکیه بر مستندات مربوطه بر وقوع تخلف اصرار کند در این حالت جهت حل اختلاف، دوراه حل پیشنهاد می شود: الف- به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد. رای مجمع تشخیص، قطعی خواهد بود. ب- به کمیته ویژه ای که شش نفر از اعضای کمیسیون در آن حضور دارند و ریاست آن هم برعهده یکی از اعضای مجمع تشخیص خواهد بود ارجاع می شود. رای کمیته مذکور، قطعی خواهد بود!
گفتنی است این طرح علاوه بر آن که با نص صریح قانون اساسی در تضاد است، به لحاظ حقوقی نیز بسیار ناشیانه و با نگاهی دم دستی تنظیم شده است. تا آنجا که به نظر می رسد اگر ارائه کننده این طرح به جای عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارمند مثلاً وزارت نفت بود، مرجع رسیدگی به اختلافات احتمالی را وزارت نفت! معرفی می کرد!
از سوی دیگر بسیار بعید به نظر می رسد که ارائه کننده این به اصطلاح طرح! از تضاد پیشنهاد خود با قانون اساسی و غیر عملی بودن آن بی خبر باشد، بنابراین، به نظر می رسد که باید انگیزه اصلی ایشان از ارائه این پیشنهاد دم دستی را در جای دیگری جستجو کرد. کجا؟!…
…………………………………………….
شعار نويسي در دانشگاه نوشيرواني بابل
عليرغم افزايش فضاي امنيتي و اجير كردن مزدوران و بسيجي ها براي خبرچيني در دانشگاه نوشيرواني بابل, مدتي است كه شعارنويسي روي ديوارهاي دانشكده هاي اين دانشگاه بصورت خودجوش توسط دانشجويان استارت خورده و گفته مي شود كه عوامل حراست سركوبگر دانشگاه, به شدت به گشت زني براي بازداشت دانشجوياني كه اين كار را ميكنند مي پردازند و از اين شعارنويسي ها كلافه شده اند و مستمر با يك سطل رنگ در پي پاك كردن شعارها از روي ديوار هستند!
لازم به ذكر است كه اين شعارنويسي ها درحالي انجام ميگيرد كه دانشكده هاي اين دانشگاه بصورت كامل با دوربين هاي مدار بسته كميته سركوبگر انضباطي پوشش داده شده است.
…………………………………………….
113 سال حبس برای بازداشت شدگان شناخته شده وقایع پس از انتخابات
خبر آنلاين : یک عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با «خبر» از صدور احکام زندان چند ساله برای اکثر فعالان سیاسی بازداشت شده پس از انتخابات خبر داد.
پیش از این مقامات دادگستری استان تهران از صدور حکم دادگاه بدوی برای بیش از 80 نفر از سران احزاب معترض خبر داده بودند که اکثر آنها تقاضای تجدید نظر کرده اند.به گفته این عضو مجمع روحانیون، احکام زندان صادر شده برای برخی از سران اعتراض، به شرح زیر است.
هدایت الله آقایی: ۵ سال حبس قطعی
بهزاد نبوی: ۶ سال حبس تعزیری
احمد زیدآبادی: ۶ سال حبس تعزیری، ۵ سال تبعید به گناباد، محرومیت دائمی از فعالیت سیاسی و اجتماعی
محمدعلی ابطحی: ۶ سال حبس تعزیری
سعید حجاریان: ۵ سال حبس تعلیقی
محمد عطریانفر: ۶ سال حبس تعزیری
علی تاجرنیا: ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق
سعید شریعتی: ۷ سال حبس تعزیری
عبدالله مومنی: ۸ سال حبس تعزیری
شهاب طباطبایی: ۵ سال حبس تعزیری
کامبیز نوروزی: ۲ سال حبس تعزیری و ۷۶ ضربه شلاق
مسعود باستانی: ۶ سال حبس تعزیری
کیان تاج‌بخش: ۱۵ سال حبس تعزیری
حسین رسام: ۴ سال حبس تعزیری
عاطفه نبوی: ۴ سال حبس تعزیری
حسام سلامت: ۴ سال حبس تعزیری
علی بهزادیان‌نژاد: ۶ سال حبس تعزیری
علی‌رضا عاشوری: ۶ سال حبس تعزیری
…………………………………………….
چهارمین روز تحصن دانشجویان واحد ماهشهر پلی تکنیک: دانشجویان خواستار دیدار با رهایی هستند
تحصن اعتراضی دانشجویان واحد ماهشهر دانشگاه پلی تکنیک وارد چهارمین روز خود شد.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر این تحصن از روز شنبه 30 آبان ماه دراعتراض به ضرب و شتم یکی از اعضای مرکزی شورای صنفی این واحد دانشگاهی در مقابل درب دانشگاه آغاز شد.
دانشجویان خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه در مورد عدم تامین امنیت جانی خود و تضمین عدم تکرار این حوادث هستند. اما مسئولین دانشگاه از پاسخگویی به دانشجویان و کمک برای شناسایی ضاربان خودداری می کنند.
دانشجویان پس از عدم پاسخگویی مسئولین واحد خواستار دیدار با رهایی رییس دانشگاه پلی تکنیک تهران شدند. اما رییس انتصابی پلی تکنیک نیز طبق معمول از تماس با دانشجویان و شنیدن خواسته های آنان خودداری کرده است.
از جمله شعارهای دانشجویان متحصن “دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد” و “تا دیدار رهایی تحصن تحصن” است و دانشجویان اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود به تحصن ادامه خواهند داد.
…………………………………………….
شدت یافتن احضارها و یورشها علیه اعضای خانواده نبوی در شهر سمنان
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، درطی روزهای گذشته احضارها،بازجوئیها ، یورشها و تحت نظرقرار دادن خانواده نبوی توسط مامورین وزارت اطلاعات در شهر سمنان شدت گرفت است.
در طی روزهای گذشته تعدادی از اعضای خانواده نبوی به ستاد خبری وزارت اطلاعات شهر سمنان احضار شدند و ساعتها مورد بازجوئی و تهدید و اذیت و آزار قرار گرفتند. مامورین وزارت اطلاعات همچنین به تعدادی از منازل تابستانی خانوادۀ نبوی در یکی از روستاهای سمنان یورش بردند و آنها را برای مدتی طولانی مورد بازرسی و ساکنین آن را مورد سئوال و جواب قرار دادند.آنها هچنین چندین روز است که منازل خانواده نبوی را در سمنان زیر نظر خود گرفته اند و به اذیت و آزار این خانواده می پردازند.
از طرفی دیگر زندنی سیاسی عاطفه نبوی از فعالین دانشجوئی روز دوشنبه 2 آذر ماه به شعبۀ 12 دادگاه انقلاب برده شد و توسط فردی بنام قمی رئیس این شعبه حکم غیر انسانی و بسیار سنگین 4 سال زندان را به وی ابلاغ کرد. خانم نبوی بدلیل سوابق سیاسی خانوادگی و فامیلی خود که از هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند و در زندان و یا در قرارگاه اشرف در عراق بسر می برند محکوم شده است.زندانی سیاسی عاطفه نبوی هنگام محاکمه توسط قمی دردادگاه انقلاب بیشترین تاکیدات این فرد بر مبنای سوابق خانوادگی و فامیلی او متمرکز شده بود.زندانی سیاسی عاطفه نبوی 25 خردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در طی مدت بازداشتش توسط 2 بازجوی وزارت اطلاعات با نامهای مستعار علوی و سید مورد شکنجۀ جسمی و روحی قرار گرفت.این 2 بازجوی وزارت اطلاعت از مامورین درنده خوی بند 209 زندان اوین می باشند و در شکنجه و اذیت آزار زندانیان سیاسی نقش فعالی دارند.خانم نبوی 95 روز در بند مخوف 209 زندان اوین بسر برد و سپس به بند متادون منتقل شد. او هم اکنون در بند زنان زندان اوین زندانی است.
درحال حاضر علاوه بر زندانی سیاسی عاطفه نبوی 3 عضو دیگر این خانواده در زندانهای اوین و سمنان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:خانم فاطمه نبوی در زندان سمنان، سید ضیاء نبوی دبير شورای دفاع از حق تحصيل در بند 350 زندان اوین جلال نبوی در قم دستگیر شد و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.خانم طیبه نبوی اخیرا پس از پایان یافتن دوران محکومیتش آزاد گردید. همچنین چندین نفر از اعضای خانواده نبوی دارای محکویتهای تعلیقی هستند.
خانواده آزادیخواه نبوی در تهران،سمنان و قم دائم مورد یورش،احضار ،دستگیری ، بازجوئی و بازداشت مامورین وزارت اطلاعات قرار دارند.
…………………………………………….
سقط جنین؛ دستگیری یک پزشک زن در آمل
خبرگزاری حکومتی فارس: رئيس پليس شهرستان آمل از شناسايي و دستگيري اعضاي يك باند سقت جنين در اين شهرستان به سرپرستي يك خانم دكتر سابقه‌دار با شماره نظام پزشكي خبر داد.محمد صادق پهلوان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: اين خانم دكتر با اجاره كردن يك واحد مسكوني در منطقه امت آباد آمل با همكاري صاحب خانه اقدام به اين عمل مي‌كرد.رئيس پليس شهرستان آمل تصريح كرد: با حضور ماموران كلانتري 13 آمل به محل مورد نظر عوامل اين باند را يك خانم دكتر جوان را به همراه صاحب خانه شناسايي و دستگير كردند.پهلوان اضافه كرد: ماوران كلانتري 13 در حين دستگيري اين دو متهم دو خانم بارداري كه براي سقط به اين مكان مراجعه كرده بودند را براي اداي توضيحات به كلانتري فراخواندند.وي ادامه داد: اين خانم دكتر هنوز از تعداد مراجعه كنندگان براي انجام سقت جنين به اين مكان اجاره‌اي اعترافي نداشته اما به نظر مي‌رسد فعاليت اين باند گسترده باشد.رئيس پليس آمل گفت: هم اكنون براي متهمان پرونده قضايي تشكيل و تحويل مقام‌هاي قضايي شدند.پهلوان خاطرنشان كرد: اين خانم دكتر پيش از اين در شهرستان محمودآباد هم سابقه انجام غيرقانوني عمل‌هاي سقت جنين در مراجعه بانوان باردار به وي را داشته است.