نا آرامی های تهران در روز عاشورا یکشنبه شب ادامه یافت

دوشنبه ۷ دی ۱٣٨٨ – ۲٨ دسامبر ۲۰۰۹

در جريان تظاهرات مخالفان دولت ايران در روز عاشورا حداقل پنج نفر در تهران كشته شدند و اخبارى مبنى بر كشته شدن چهار نفر نيز در تبريز منتشر شده است.

گزارش هاى رسيده از تهران حاكى است كه نا آرامى هاى روز عاشورا يكشنبه شب نيز ادامه يافت و معترضان با رفتن به پشت بام خانه ها فريادهاى «الله اكبر»، «مرگ بر ديكتاتور» و «موسوى، موسوى، تسليت» سر دادند. همچنين برخى گزارش ها از زد و خورد مخالفان با لباس شخصى ها در بلوار مير داماد و اطراف صدا و سيما حكايت دارد.

در همين حال، سايت «جنبش راه سبز» (جرس) كه اخبار نا آرامى هاى ايران را گزارش مى كند خبر داد كه از اواخر روز يكشنبه، صدها تن از نيروهاى موسوم به لباس شخصى كنترل بلوار ميرداماد را به دست گرفتند.

گزارش ديگرى حاكى است كه «در پی شدت گرفتن حضور مردم معترض در خيابان ولى عصر و محوطه صدا و سيما، پليس بر ميزان خشونت هاى خود افزوده است.»

به گزارش سايت جرس، «پليس بر حجم شليك گاز اشك آور و خشونت هاى خود افزوده است. با وجود اين، هنوز موفق به پراكنده كردن معترضين نشده است و مردم به شعار و روشن كردن آتش ادامه مى دهند.»

اين منبع خبرى در گزارش ديگرى از اعلام «حكومت نظامى» در شهر نجف آباد، زادگاه آيت الله حسينعلى منتظرى، خبر داده و گفته است: «در ساعت ۲۱ امشب پليس با بلندگو در سطح شهر اعلام حكومت نظامى كرد و از مردم خواست تا از خانه هاى خود خارج نشوند.»

به دليل محدوديت رسانه هاى خارجى و مستقل از تهيه گزارش در ايران و همچنين تشديد سانسور، امكان تاييد اين گزارش ها به صورت مستقل وجود ندارد.