بمناسبت 8 مارس روز جهانی زن

سال تحسین جهانی از زن ایرانی

سه‌شنبه ۱٨ اسفند ۱٣٨٨ – ۹ مارس ۲۰۱۰

گرایش ضد تبعیض ـ جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

8 مارس 2010، روز جهانی زن را به تمام زنان جهان تبریک می گوئیم و به زنان ایرانی که با وجود تبعیض ها و محرومیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در ایران، پرشورترین سال مبارزه برابری خواهی و استبداد ستیزی را رقم زدند، درود می فرستیم.

زنان ایرانی در سال گذشته توجه تمام جهان را نه تنها به مبارزه برای تامین حقوق برابر با مردان جلب کردند، بلکه نماد و جلودار مبارزه مردم ایران برای آزادی و دمکراسی شدند.
حضور زنان در مبارزه آزادی خواهی در ماه های قبل و پس از “انتخابات تقلّبی” ریاست جمهوری رژیم، هم در اوج گیری این جنبش نقش بی بدیل داشت و هم در دفاع از فعالین و تظاهرکنندگان، زنان عملا خود را سپر بلای مبارزان جنبش آزادی خواهی کردند تا آنان را از گزند حمله چماق داران حاکمیت جمهوری اسلامی در امان نگهدارند.
این رشد چشمگیر آگاهی و شور مبارزاتی زنان ایران بر پایه سال ها کار خستگی ناپذیر فعالان حقوق زنان و روش صبورانه برپایه تجربه های گذشته و جهانی، تماس رو در رو و از خود گذشتگی آنان حاصل شده است. براساس این آزموده ها، امروز زنان ایران بیش از پیش به این باور می گروند که آمیخته شدن دین با حکومت، علت ریشه ای نابرابری ها در جامعهء ایران است و می بایست استقلال نهاد های دین و حکومت را از هم خواستار شد.
با وجود رشد بی سابقه آموزش و تحصیلات دانشگاهی و عالی زنان ، بخاطر حضور کم رنگ و نابرابر زنان در عرصه های کار و تولید، بخش بزرگی از نیروی کار ارزشمند زنان صرف توسعه و پیشرفت کشور نمی گردد و نبود استقلال و توان مالی عاملی بنیانی در تثبیت نابرابری ها و تبعیض ها در حق زنان است. حق کار و دستمزد برابر و نیز ایجاد محیط انسانی و ایمن برای زنان در محل کار و حمایت قانون کار ، از مهمترین چالش های پیش رو برای ساختن یک جامعه دمکراتیک است.
با وجود تمامی دشواری هایی که نظام جمهور اسلامی برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ایجاد نموده است، زنان ایرانی با مبارزه روزمره در جامعه در همه جا حضور دارند و دیکتاتوری ارتجاعی ولایت فقیه که دیگر نمی تواند خواست و اراده زنان را نادیده بگیرد، در چالش دائمی با زنان است .
حضور بارز زنان در عرصه مبارزه برای تساوی حقوق ملی و دفاع از زبان مادری و فرهنگ ملی نیز محتوا و مضمون روشن تر و واقعی تر به خواست های ملیت ها داده است و به تقویت جنبش های ملی انجامیده است.
در 8 مارس امسال، افق و چشم انداز آزادی ، دمکراسی و رهائی زنان از نابرابری و تبعیض ها هرچه روشن تر و امیدوار کنند تر است.

پیروز باد مبارزه زنان ایران برای حقوق برابر برای انسان ها !

گرایش ضد تبعیض ـ جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران
8 مارس 2010 ـ 17 اسفند 1388