بازگشت صمیمی، امویی و مومنی به بند عمومی

جمعه ۲۹ مرداد ۱٣٨۹ – ۲۰ اوت ۲۰۱۰
بهمن احمدی امویی، عبدالله مومنی و کیوان صمیمی که به همراه ۱۴ زندانی دیگر از ۲۳ روز پیش به انفرادی منتقل شده بودند، دیشب به بند عمومی بازگردانده شدند.

سه زندانی باقی‌مانده در انفرادی از جمع اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰، دیشب به بند عمومی بازگردانده شدند.

به گزارش میزان خبر، کیوان صمیمی در پی بازگردانده شدن به بند عمومی اعتصاب غذای ۲۲ روزه خود را شکست.

کیوان صمیمی، بهمن امویی و عبدالله مومنی به‌همراه ۱۴ نفر دیگر از دوم مرداد ماه گذشته در پی اعتصاب غذا در اعتراض به رفتار ماموران زندان و به انفرادی منتقل شدند.

این اعتصاب غذای دسته جمعی تا ۱۴ روز به طول انجامید، که در پی آزادی بابک بردبار و درخواست رهبران جنبش مردمی، شکسته شد.

کیوان صمیمی اعلام کرده بود تا بازگردانده شدن تمام زندانیان به بند اعتصاب خود را ادامه می‌دهد. گفتنی است علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه‌نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تحکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، کیوان صمیمی، جعفراقدامی فعال مدنی، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب‌نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی راد از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی بودند که دو هفته اعتصاب غذا کردند. آنها پس از اعتراض به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و توهین ماموران زندان به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده بودند.