نامه بیش از پنج هزار تن از مخالفان ترویج چندهمسری تحویل نمایندگان مجلس شد

يکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ – ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۰
جمعی حدود ۴۰ نفر از فعالان حقوق زنان، با حضور در مجلس شورای اسلامی، بیانیه ای با بیش از پنج هزار امضاء در مخالفت با ترویج چندهمسری را به نمایندگان مجلس تحویل دادند.
به گفته یکی از این فعالان، بخشی از این نامه ها به دفتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل شد، و پس از آن فعالان حقوق زنان تقاضای دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را نمودند تا باقی نامه ها را به آنها تحویل دهند.

به گفته وی، برخی از معلمانی که برای پیگیری مطالبات شان در مجلس حاضر بودند نیز، بیانیه اعتراض به ترویج چندهمسری را امضاء کردند.
سه شنبه این هفته قرار است، در مورد مواد باقیمانده لایحه حمایت از خانواده در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصمیم نهایی اتخاذ شود. طی مدت زمانی که بحث لایحه حمایت از خانواده مطرح بوده، مخالفت های بسیاری با موادی همچون ترویج چندهمسری در این لایحه، مطرح شده است.
ثبت پنج هزار امضاي اعتراضي به لايحه حمايت از خانواده در دبيرخانه مجلس
ايلنا: بيش از 40 زن ايراني امروز با حضور در مجلس شوراي اسلامي براي چندمين بار از نمايندگان مجلس خواستند كه براي ترويج ازدواج‌موقت و چندهمسري تلاش نكنند، بلكه به جاي آن براي «ممنوعيت چندهمسري» قانون تصويب كنند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي ايلنا، اين زنان صبح امروز بيش از پنج هزار امضا را كه در آن ايرانيان از نمايندگان خواسته‌اند «چندهمسري را ممنوع كنيد» هستند را به دبيرخانه دفتر رئيس مجلس شوراي اسلامي تحويل دادند.
يكي از زنان حاضر در مجلس به خبرنگار ايلنا گفت: نزديك به دو هفته است كه براي گرفتن وقت ملاقات از نمايندگان عضو كميسيون حقوقي و قضايي با دفتر و تلفن همراه نمايندگان تماس مي‌گيريم، اما پاسخي ندادند، تا اينكه امروز، دبيرخانه دفتر رئيس مجلس زنان را پذيرفت.
به گفته او، حتي تلاش منشي دفتر رئيس مجلس هم براي تنظيم قرار ملاقات با نمايندگان عضو كميسيون قضايي به جايي نرسيد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، جمع‌آوري امضاء براي نامه ايرانيان به نمايندگان مجلس براي «ممنوعيت چندهمسري» همچنان ادامه دارد و قرار بر اين است كه روزهاي آينده نيز گروه‌هاي ديگري از زنان امضاي خود را به دبيرخانه دفتر رئيس مجلس برسانند.