پیشنهاد سازماندهان فوروم اجتماعی آلمان برای پیگیری فوروم اجتماعی جهان در قطر

یک شنبه ۱۴ آذر ۱٣٨۹ – ۵ دسامبر ۲۰۱۰
گزارش ناهید جعفرپور

دوستاران فوروم جهانی،
همانطور که می دانید فوروم اجتماعی جهان در فوریه 2011 در قطر/ سنگال/آفریقای غربی برگزار خواهد شد. برای کسانی که نمی توانند در این کنفرانس عظیم شرکت مستقیم نمایند با کمک اینترنت می توان در کنار فوروم از جریان کنفرانس ها و بحث ها مطلع گشت و تاثیر گذاشت. از این روی اطلاعات زیر می تواند امکانات شرکت از دور در فوروم جهانی را سهل و آسان نماید.

امکانات:
1. کشیدن بحث های قطر به خانه های ما در آلمان:
در مرحله نخست تا حد امکان در یک محل با یک کامپیوتر و خط اینترنت و امکانات ویدئوئی برای کامپیوتر و صدا و تصویر و… جمع شویم تا بتوانیم بحث های قطر را از نزدیک دنبال کنیم. اگر همزمان از برنامه اینترنتی اسکایپ هم استفاده نمائیم می توانیم افزون بر این با دیگر کسانی که در اسکایپ فوروم جهانی را دنبال می کنند و نظرات خویش را چه به لحاظ صوتی و چه زیرنویس بیان می کنند، در رابطه قرار بگیریم و با آنها تبادل نظر نمائیم. اگر در اسکایپ کسانی هم باشند که همزمان با لاپتوپ خویش در کنفرانس ها شرکت دارند و گزارش می دهند، می توان از آنها خواهش نمود که پرسش های شما را به کسانی که درکنفرانس بحث می کنند و یا به برگزار کنندگان سمینار ها ارائه دهند تا پاسخ های خود را دریافت نمائید.
برای این منظور لازم است که:
الف- به لحاظ تکنیکی: کامپیوتر، مونیتور و امکانات ویدئوئی و خط اینترنتی مهیا باشد
ب- منتظر شویم تا روی آدرس زیر برنامه فوروم مشخص گردد:
http://fsm2011.org/en/frontpage
س- در این آدرس اعلام کنیم که می خواهیم از دور در فوروم سهیم باشیم و به این منظور ایمیلی به آدرس:
erweitertes.wsf.diskussion@gmail.com
بفرستیم با اعلام نام اسکایپی خودمان ( اگر هنوز نام اسکایپی ندارید و یا پرسش های عمومی در این باره دارید ما می توانیم از طریق آدرس زیر اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم)، بنابراین با بردن نام منطقه و شهر و روستائی که در آن بسر می بریم می توانیم از طریق آدرس فوق و آدرس زیر ارتباط برقرار نمائیم:
http://openfsm.net/projects/dakar-etendu/planning-dakar-salles-salas-rooms
2. شما می توانید از کسانی که برای شرکت در فوروم جهانی عازم قطر می شوند خواهش کنید که در زمان های مشخص در محل های خاص که فوروم جهانی برای اینکار در قطرسازماندهی نموده است، حضور یابند و بطور زنده بشما گزارش دهند.
برای این منظور احتیاج به ابزار زیر است:
الف- باز هم همان ابزاری که در بند الف بخش یک ذکر گردید
ب- جستجو در میان نیروهای فورومی برای یافتن کسی که عازم فوروم در قطر است
س- اعلام اینکه می خواهید از دور در فوروم جهانی سهیم باشید و نام کسی که با شما در رابطه است و برای این منظور به آدرس زیر ایمیل بزنید:
erweitertes.wsf.diskussion@gmail.com
و نام اسکایپی خویش را به این آدرس اعلام نمائید ( در باره محل اقامت و اسم اسکایپی و نوع گزارش خواهی ) و همچنین زمانی که شما پشت اسکایپ خواهید ماند و…. را اعلام نمائید. باز هم اطلاعات بیشتر را می توان از طریق آدرس زیر دریافت نمود:
http://openfsm.net/projects/dakar-etendu/planning-dakar-salles-salas-rooms
3. انتقال بحث های سمینار های خود در باره فوروم جهانی به کنفرانس های قطر از سوی کسانی که در قطر بسر می برند و سمیناری برگزارمی کنند و فرستادن آن به آدرس های سایر نقاط جهان: برای این منظور بحث های کنفرانس های محلی خود فیلمبرداری شود و از طریق اینترنت به کسانی که در قطر سمیناری را سازماندهی می کنند، منتقل گردد.
برای این منظور می بایست:
الف- تکنیک کافی چون مورد یک و دو در اختیار باشد
ب- در ابتدا خود ما سمیناری را سازماندهی نمائیم
س- از طریق آدرس زیر خواست خود را اطلاع دهیم:
erweitertes.wsf.diskussion@gmail.com
و یا اسم اسکایپی خویش را منتقل نمائیم. اطلاعات در باره محل و مکان و زمان و نوع سمینارمان و تم آن ووووو را به آدرس زیر منتقل نمائیم:
http://openfsm.net/projects/dakar-etendu/planning-dakar-salles-salas-rooms
4. سمینار های مشترک از خارج با گروه هائی که در فطر و یا نقاط دیگر جهان سکونت می کنند برنامه ریزی نمائیم:
در روزی که سمینار دارید از سمینار فیلبرداری نمائید و این سمینار را زنده از طریق اینترنت پخش نمائید. همچنین سمینار کسانی را که با شما متحدا سمینار می گذارند چه در قطر و یا سایر نقاط جهان بصورت زنده پخش نمائید. برای این منظور همان اقدامات بالا ضروری است.
برای این منظور:
الف- تکنیک نام برده لازم است
ب- جستجو بدنبال گروه هائی که به قطر می روند و یا گروه های علاقمند فوروم در سایر نقاط جهان برای اجرای سمینار مشترک
س-خواست خود را و اطلاعات در باره خود و گروه هائی که با شما متحدا سمینار می گذارند را به آدرس زیر بفرستید:
erweitertes.wsf.diskussion@gmail.com
و درست مثل موارد فوق اطلاعات در باره محل و مکان و زمان سمینار و گروهای مشترک با شما و نام اسکایپی و زمان اجرای سمینار واطلاعات در این مورد را با آدرس زیر تنظیم نمائید:
http://openfsm.net/projects/dakar-etendu/planning-dakar-salles-salas-rooms
باید توجه داشت که این اطلاعات از امنیت لازم برخوردار است و تنها سازماندهان از آن مطلع خواهند بود. زبان تماس انگلیسی و آلمانی صد در صد است و زبان های دیگر را باید از آدرس های بالا کسب اطلاعات نمود.