پیام جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

به یازدهمین کنگره سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

خانم ها،آقایان، دوستان عزیز اتحاد فدائی،
درود های ما را به مناسبت برگزاری یازدهمین کنگره خود بپذیرید!

کنگره شما در شرایطی برگزار می شود که مذاکرات دیپلماتیک جمهوری اسلامی با اروپا و آمریکا برای رفع تحریم ها به نتیجه ای نرسیده است.
تلاش دغلکارانه ای که تحت عنوان “نرمش قهرمانانه” از طرف ولی فقیه جمهوری اسلامی برای رفع تحریم ها و کاهش فشارهای اقتصادی در مذاکره با اروپا و آمریکا صورت می گیرد نه تنها در جهت ترمیم اوضاع رفاهی و امنیت اقتصادی مردم و تخفیف گرانی، بیکاری و فقر نیست بلکه همه در راستای تحکیم نظام، سرکوب نیروهای آزادیخواه و گسترش فضای رعب و خفقان در جامعه می باشد.

در جمهوری اسلامی افراد جامعه دارای حقوق برابر نیستند. این نظام تمامی امکانات رفاهی و منابع درآمد جامعه را به محدوده مناسبات “خودی های” رژیم تقلیل داده و حق استفاده برابر از تسهیلات اجتماعی و ثروت ملی را از طریق توسعه رانت خواری و ایجاد محدودیتهای قانونی و غیر قانونی از بخش عظیمی از جامعه سلب کرده است. طبیعتا در روند چنین سیاستی حاکمان و کارگزاران جمهوری اسلامی تبدیل به سرمایه داران بزرگ و فاسدی شده اند که برای ماندگاری خود ازاعمال هیگونه بیعدالتی و روش خشونت آمیز و مستبدانه ای ابا ندارند.

دوستان عزیز اتحاد فدائی،
کنگره شما در روزهایی تشکیل می‌شود که در عرصه بین المللی در بسیاری از نقاط جهان درگیریهای نظامی امنیت مردمان را به مخاطره انداخته است.
ارزش‌های والای انسانی همچون آزادی، برابری، عدالت اجتماعی، مشارکت مردم در سرنوشت خود، جدایی دین و دولت و احترام به حقوق انسانی و منشور جهانی حقوق بشر، بیش از هر زمان دیگر، در منطقه خاورمیانه توسط سرمایه‌داری جهانی و حاکمیت های مرتجع کشور های منطقه بی‌محابا زیر پاگذارده می‌شود.

مردم جهان شاهدند که هر روز خون صدها انسان بی‌گناه در عراق و فلسطین و سوریه و افغانستان و مصر و لبنان و ترکیه با دستاویز هائی تبعیض آمیز از قبیل تمامیت خواهی‌، قومیت، نژاد، دین و مذهب ریخته می‌شود. بدون تردید ما باید از یک سوی اعتراض شدید خود را به این وضعیت به گوش مردم جهان برسانیم و از نیروهای مترقی، آزادی‌خواه، دموکرات، لائیک و طرفدارحقوق بشر بخواهیم در مقابل این بی‌عدالتی‌ها سکوت نکنند؛ از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم، از آنجا که

عملکرد جمهوری اسلامی ایران با سیاست صدور ایدئولوژی اسلامی و دفاع از دیکتاتور ها در فراهم آوردن این شرایط در منطقه بی‌تأثیر نبوده است هر آینه احتمال دارد مردم ایران و میهن ما دستخوش مخاطرات غیرقابل جبران دیگری گردد، به همین جهت امروز بیش از هر زمان دیگر اتحاد و همبستگی گسترده ای از اپوزسیونی که خواستار گذار از نظام و مدافع استقرار جمهوری و دموکراسی و جدائی دین و دولت باشداهمیت بسزایی پیدا می‌کند.

اتحادها، همبستگی ها و فعالیتهای مشترک تنها راه تأثیرگذاری جدی در آینده سیاسی کشورمان می باشد. متاسفانه تا کنون هیچکدام از ما در این زمینه موفقیت چشمگیری نداشته ایم .

در اینجا با خوشحالی ابراز میداریم که جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران ضمن آرزوی موفقیت شما در پیشبرد اهداف کنگره تان دست شما را در اتحادی علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی، مبارزه با دبکتاتوری و بیعدالتی می فشارد و تا برقراری یک نطام جمهوری مبتنی بر دموکراسی و لائیسیته در ایران هم سنگر شما در تحقق این اصول خواهد بود.

شورای هماهنگی جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران
بیست و پنجم ژوئیه ۲۰۱۴