نوروزتان شاد و پیروز باد!

شوراى هماهنگى جنبش جمهوری خواهان دموكرات و لائیك ایران

اول فروردین ۱۳۹۵

هم میهنان گرامی!

جنبش جمهوری خواهان دموكرات و لائیك ایران فرا رسیدن نوروز ١٣٩٥ را به شما شادباش می گوید. در سالی که گذشت وضعیت سیاسى، اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى جامعه ما، همانند سى و هفت سال گذشته سخت وخیم بود.

در این سال نیز مانند همیشه جمهورى اسلامى حقوق اساسى مردم را رعایت نكرد و با اعدام نزدیك به هزار تن و تجاوزهای فراوان به حقوق بشر، در زمره ضد انسانى ترین نظام هاى جهان قرار گرفت.
در عوض، مردم ایران در همه قشرها و طبقات با هوشیارى دست از مقاومت بر نداشته در زمینه هائى از جمله حقوق شهروندى و مبارزات سندیكائى و صنفى مانند تشکل های مستقل کارگری، صنف معلمان، وكلاى دادگسترى، جنبش زنان به مبارزات خود ادامه دادند و علیرغم همه سختى ها، زندان و شکنجه توانستند در صحنه مبارزاتی، حضور خود را هر چه پر‌ رنگتر نمایان کنند. در این سال ما شاهد رویدادهای زیادی بودیم که تسلیم طلبی خامنه ای و حکومت اسلامی در زمینه بسته شدن پایگاه های ساخت بمب اتمی با شعار نرمش قهرمانانه، بخوان سر کشیدن جام زهر، از مهم‌ترین آن‌ها بود.

در چنین شرائطى اپوزیسیون واقعى رژیم باید همکاری و یگانگی خود را تقویت كند. امروز تجربیات عینى اپوزیسیون ناشى از این واقعیت تلخ است كه یا این نیروها هنوز‌ به عظمت قدرتی که در اثر همگرائى و همسازی و اتحاد عمل به وجود می آید، پی نبرده اند یا اگر از لحاظ فکری به این ادراک رسیده اند، در کارنامه عملی آن ها نشانى از این همگرائى ها مشاهده نمی شود.

جنبش جمهوری خواهان دموكرات و لائیك ایران از ابتداى فعالیت خود، بر این اصل پافشارى داشته است كه رژیم دینی حاکم بر ایران، تنها به وسیله مشارکت همگانی مردم از میان برداشته خواهد شد. جنبش دموكراتیك ما كوشش خود را بر این امر معطوف خواهد كرد تا آن بخشى از نیروهاى اپوزیسیون جمهورى اسلامى كه رژیم را اصلاح پذیر نمی دانند و اعتقاد به آزادى، دموكراسى، استقلال، عدالت اجتماعى و جدایی دین و دولت دارند، در پیرامون برنامه اى براى همكارى و اتحاد عمل گرد آیند.

شوراى هماهنگى جنبش جمهوری خواهان دموكرات و لائیك ایران، همه ایرانیان را به خواندن سند سیاسی این جنبش و دیدن روزانه تارنمای آن و در صورت امکان به همکاری و همراهی فراÂ می خواند.

شوراى هماهنگى جنبش جمهوری خواهان دموكرات و لائیك ایران

http://www.jjdli.com/fa/Â