Author: آدمین

گرامی باد 8 مارس، روز جهانی زن

زنان ایران، همگام با تمامی آزادی‌خواهان، می‌روند تا به پشتوانه‌ی آزمون بزرگ خیزش انقلابی زن‌‌‌‌‌ ‌زندگی‌ ‌آزادی، امر رهایی از دیکتاتوری، دین‌سالاری و تبعیض‌های گوناگون را برای مردمان ساکن ایران رقم‌زنند و شرایط یک زندگی بهتر در آزادی، برابری، جمهوریت، دموکراسی و جدایی دولت و دین در کشور ما را فراهم نمایند.

در روز جهانی زن، صدای فریاد «آری به رهاییِ زن و نه به اعدام» زنان در ایران را رساتر سازسم!

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران

ما نهاد های امضاء کننده این بیانیه ضمن بزرگداشت روز جهانی زن، یاد تمام زنانی را که برای دادخواهی، آزادی و حقوق برابر در ایران مبارزه کرده اند، گرامی می داریم و پشتیبانی کامل خود را از مبارزات زنان برابری طلب و آزادی خواه ایران و‌ جهان اعلام می داریم .

نامه سرگشاده به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

جمعی از زندانیان سیاسی دوران محمد رضا شاه

ما زندانیان سیاسی رژیم پهلوی با دیدگاه‌های مختلف از وضعیت بسیار نامساعد زندانیان سیاسی/ عقیدتی در ایران و از خطر اجرای احکام اعدام 54 تن از زندانیان محکوم به مرگ توسط جمهوری اسلامی بشدت نگرانیم. ما از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تقاضا داریم که بار دیگر همان‌گونه که در دوران حبس ما در رژیم پیش از انقلاب عمل کردید، برای بازدید از زندان‌های ایران و ملاقات با زندانیان سیاسی و عقیدتی تلاش کرده و به ویژه لغو و متوقف کردن اجرای احکام اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی را در اولویت خواسته های خود قرار دهید.

پیوندِ پنهانِ دو فتوا: سلمان رشدی و کشتار 67

منیره برادران

خمینی ششم مرداد ۶۷ فتوای اعدام تمام زندانیان “سر موضع” را صادر کرد. در ۲۵ بهمن همین سال فتوای قتل سلمان رشدی از سوی او صادر شد. منیره برادران، نویسنده و فعال حقوق بشر، نگاهی دارد به پیوند مغفول این دو در “سال فتواها”.
«برای من نام سلمان رشدی با خاطره‌های اوین و سال ۶۷ گره خورده است. هنوز از شوک فاجعه تابستان رها نشده بودیم که ناباور این پرسش را تکرار می‌کردیم: مگر می‌شود که هزاران زندانی را که به نوعی خانواده ما محسوب می‌شدند، قتل عام کرده باشند؟ بهت و ناباوری امکان سوگواری را هم از ما گرفته بود.»

به مناسبت سالروز انقلاب ۱۳۵۷ ایران

بیانیه‌ی دو نهاد جمهوری‌خواه و لائیک ایران

انقلاب ۱۳۵۷ ایران، قیام بزرگ میلیون‌ها نفر از مردم… بود که نظام تاریخیِ پادشاهی در ایران را منقرض کردند. اما چندی کوتاه در فردای انقلاب… نظام جدیدی به نام جمهوری اسلامى در ایران برقرار شد که همچنان تا امروز… چیزی نبود و نیست جز سلطه و حاكميت استبداد انحصارى و خودكامه‌ی روحانيونِ شیعه و بنیادگرایان دینی.

image_pdfimage_print